Λιγότερες από μία στις πέντε εμπορικές επιχειρήσεις διαθέτουν απολύτως οργανωμένη ιστοσελίδα για την προβολή των προϊόντων τους

Την πεποίθησή τους ότι το click away (ραντεβού και ψηφιακές πωλήσεις) δεν θα μπορέσει να δώσει ανάσα και να λειτουργήσει στο λιανεμπόριο, αφού αποτελεί μόνο συμπληρωματική μέθοδος και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ολοκληρωμένη λειτουργία της αγοράς εκφράζουν στο ethnos.gr εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου.

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι πρόεδροι των Εμπορικών Συλλόγων της Αθήνας και της ΘεσσαλονίκηςΣταύρος Καφούνης και Παντελής Φιλιππίδης αντίστοιχα, σήμερα λιγότερες από μία στις πέντε εμπορικές επιχειρήσεις διαθέτουν απολύτως οργανωμένη ιστοσελίδα, προκειμένου ο καταναλωτής να επιλέξει κάποιο προϊόν και να προχωρήσει στην αγορά, ενώ στη συντριπτική πλειοψηφία των κλάδων του λιανεμπορίου και κυρίως στην ένδυση και την υπόδηση, είναι πολύ δύσκολο να γίνουν ηλεκτρονικές αγορές, αφού οι περισσότεροι πολίτες θέλουν να δοκιμάσουν πάνω τους τα προϊόντα, προτού τα αποκτήσουν.

Μπορεί να υπάρχει η δυνατότητα βάσει του νόμου ο πολίτης, αν δεν του κάνουν, να επιστρέψει στην επιχείρηση τα προϊόντα που απέκτησε -σε διάστημα ενός μηνός σύμφωνα με ευρωπαϊκή οδηγία όπως λέει ο κ. Φιλιππίδης-, ωστόσο, στις συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, ακόμα και η επιστροφή των προϊόντων αποτελεί μία δύσκολη διαδικασία. Τα προϊόντα, αν δε θέλει να επισκεφθεί το κατάστημα ο πολίτης, θα πρέπει να επιστραφούν με κούριερ (με τον ίδιο τρόπο που αποκτήθηκαν) και να τα παραλάβει κάποιος εργαζόμενος ή ο επιχειρηματίας του κλειστού καταστήματος. Επίσης, σε περίπτωση που η συμφωνία προϋποθέτει την αντικατάσταση του επιστραφέντος προϊόντος με κάποιο άλλο από την ίδια επιχείρηση και όχι την επιστροφή των χρημάτων, θα πρέπει να ξεκινήσει εκ νέου η ίδια διαδικασία.

«Πολύ δύσκολα θα έχουν κάποιο αποτέλεσμα συστήματα όπως το click away, αφού αποτελούν συμπληρωματικές μεθόδους και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ολοκληρωμένη λειτουργία της αγοράς. Σεβόμαστε αποδεδειγμένα τη γνώμη των ειδικών επιστημόνων για τα θέματα υγείας, όμως δεν μπορούμε να τους αφήσουμε να τοποθετούνται και σε πρακτικά ζητήματα της αγοράς, που γνωρίζουμε καλύτερα και αφορούν χιλιάδες συμπολίτες μας. Η κατάσταση που έχουμε μπροστά μας είναι κρίσιμη και πρέπει να βρούμε πειστικές απαντήσεις για τους συναδέλφους μας, που έχουν ένα συνοικιακό κατάστημα που το επισκέπτονται 4-5 άνθρωποι την ημέρα. Σε άλλη περίπτωση πρέπει να επανέλθουμε με νέες προτάσεις για την επαναλειτουργία της αγοράς, για το μέλλον και την επιβίωση χιλιάδων μικρομεσαίων, που αυτή τη στιγμή βλέπουν ορατό τον κίνδυνο του  αφανισμού τους», λέει στο ethnos.gr ο κ. Καφούνης.

«Είμαι 35 χρόνια στην αγορά και ποτέ κανένας δε μου είπε να του στείλω ένα κοστούμι, για να το αγοράσει. Δυστυχώς, αποδεικνύεται ότι στην κυβέρνηση δεν έχουν ιδέα για το πώς λειτουργεί η αγορά. Δεν πρόκειται να λειτουργήσει η αγορά και η κυβέρνηση είναι υπεύθυνη για την οικονομική καταστροφή των επιχειρήσεων. Οι καταναλωτές θα ψωνίσουν μόνο κάποιο προϊόν, για το οποίο θα ρισκάρουν ελάχιστα χρήματα, όπως, για παράδειγμα, μία ψηστιέρα που κοστίζει δέκα ευρώ. Στην ένδυση και την υπόδηση δεν μπορεί να λειτουργήσει σε καμία περίπτωση. Υπάρχει περίπτωση να αγοράσει κανείς με αυτόν τον τρόπο, χωρίς να το δοκιμάσει, οποιοδήποτε ρούχο ή παπούτσι; Υπάρχει περίπτωση να αγοράσει κανείς οτιδήποτε από ένα κοσμηματοπωλείο;», αναφέρει από την πλευρά του ο κ. Φιλιππίδης.

Μόνο το 17% διαθέτει ιστοσελίδα

Την ίδια στιγμή και σύμφωνα με τον κ. Καφούνη, μόλις το 17% των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου σήμερα σε ολόκληρη τη χώρα διαθέτει οργανωμένη ιστοσελίδα για την προβολή των προϊόντων του. Μάλιστα, από αυτές οι περισσότερες εμπορεύονται ηλεκτρονικά είδη και είδη σπιτιού και ελάχιστες είναι αυτές που πωλούν ρούχα ή παπούτσια.

«Αποδεικνύει η κυβέρνηση ότι θέλει να λειτουργήσει μόνο το 15% της αγοράς, διότι μόνο αυτό το ποσοστό των επιχειρήσεων διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα. Χωρίς το τελευταίο, το click away δεν μπορεί να λειτουργήσει, άρα το μέτρο αφορά μόνο το 15% των επιχειρήσεων της χώρας. Δυστυχώς, έχουν στο μυαλό τους την πρακτική των διαχωρισμών. Σε ένα ναυάγιο δεν επιλέγεις, σε ποιον θα δώσεις σωσίβιο», τονίζει ο κ. Φιλιππίδης.

Πώς ψωνίζουμε με click away

Η μέθοδος του click away με την οποία θα κάνουμε τις αγορές μας για τις γιορτές των Χριστουγέννων είναι μία μέθοδος που εφαρμόζεται διεθνώς. Το click away, που θα εφαρμοστεί – με το λιανεμπόριο κλειστό και εν μέσω κορονοϊού και lockdown – προβλέπει τα εξής τρία βήματα:

  1. Γίνεται ηλεκτρονική ή τηλεφωνική παραγγελία του προϊόντος.
  2. Ο καταναλωτής προπληρώνει το προϊόν.
  3. Τέλος, με το αποδεικτικό παραγγελίας – πληρωμής παραλαμβάνει το προϊόν από ειδικά διαμορφωμένο, εξωτερικό χώρο του καταστήματος

Click away: Τα μέτρα λειτουργίας του λιανεμπορίου

Οπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης, τα μέτρα για την εφαρμογή του click away είναι τα εξής:

  • Η εξ αποστάσεως υποχρεωτική προαγορά των αγαθών (ηλεκτρονική και τηλεφωνική παραγγελία) και παραλαβή από την είσοδο του καταστήματος από ένα και μόνο άτομο
  • Απαγορεύεται η είσοδος πελατών στο κατάστημα
  • Η επιχείρηση καταχωρεί την παραγγελία και αποστέλλει στον πελάτη είτε τιμολόγιο είτε μήνυμα, που θα φέρει τα εξής στοιχεία: επωνυμία, διεύθυνση, ΑΦΜ, χρονικό διάστημα παραλαβής
  • Πληρωμή μόνο ηλεκτρονικά και με POS
  • Απόσταση δύο μέτρων μεταξύ πελατών και έως 9 άτομα παρόντα
  • Αποστολή SMS στο 13033 με την επιλογή 2 «Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης» ή με το έντυπο βεβαίωσςη κίνησης ή με χειρόγραφη βεβαίωση κίνησης πλέον δε της απόδειξης προαγοράς του προμηθευτή.

Πηγή: ethnos.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ