Συνεντεύξεις

Ανδρέας Ανδρεάδης: «Καμιά αύξηση ΦΠΑ δεν πρόκειται να αποδώσει τα εκτιμώμενα»

«Η Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση. Η οικονομία της δοκιμάζεται καθημερινά και η ανάγκη για ρευστότητα πλέον είναι επιτακτική. Ο τουρισμός έχει χαρακτηριστεί ως ο τελευταίος πυλώνας συνεισφοράς εσόδων και ανάπτυξης για την χώρα μας. Όσο όμως δεν κλείνει η συμφωνία τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα και στον τομέα μας».
Στην ανάγκη να κλείσει η συμφωνία μεταξύ της κυβέρνησης και των δανειστών αναφέρεται μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στη «δ», ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης με αφορμή τις πολιτικές εξελίξεις.
«Θεωρούμε ότι υπάρχει ακόμα χρόνος για να αντιστρέψουμε το κλίμα και να επιτύχουμε τους στόχους μας, όμως πρέπει η συμφωνία να έρθει σύντομα ώστε να επιστρέψει η σταθερότητα στις αγορές μας και να επέλθει ηρεμία στο ευρύτερο περιβάλλον», τονίζει ο  πρόεδρος του ΣΕΤΕ.
Ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης αναφέρεται και στις επιπτώσεις από την εφαρμογή νέων μέτρων όπως για παράδειγμα ο εξορθολογισμός των συντελεστών του ΦΠΑ.
«Θεωρούμε ότι το οποιοδήποτε μέτρο νέου φόρου  είναι λάθος. Στον τομέα δε του ΦΠΑ, που ακούμε ότι η Κυβέρνηση σκέφτεται τον εξορθολογισμό των συντελεστών και την εφαρμογή ενιαίου σχήματος, θεωρούμε ότι καμία αύξηση ΦΠΑ δεν πρόκειται να αποδώσει τα εκτιμώμενα όσο δεν εξασφαλίζεται από την πλευρά της Πολιτείας η εισπραξιμότητα του ΦΠΑ και η πάταξη κάθε είδους φοροδιαφυγής», δηλώνει ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης.
Σε ερώτηση σχετικά με την χρήση πλαστικού χρήματος για αγορές αγαθών αξίας μεγαλύτερης των 70 ευρώ ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ δηλώνει ότι το μέτρο
κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση.
Η συνέντευξη του κ. Ανδρέα Ανδρεάδη, αναλυτικά:

• Πως εξελίσσεται τώρα η κατάσταση με τις κρατήσεις από τις περισσότερες τουριστικές αγορές;  Έχει επιπτώσεις στον τουρισμό η   συνέχιση των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με τους δανειστές;
Η καθυστέρηση στην επίτευξη της συμφωνίας της κυβέρνησης με τους εταίρους, έχει αρχίσει να δείχνει ανησυχητικά σημάδια στις κρατήσεις και την ροή του τουρισμού μας. Οι παραδοσιακές αγορές της Γερμανίας και Αγγλίας είναι στάσιμες με σαφώς αρνητικές προδιαθέσεις, όσον αφορά στις κρατήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Θεωρούμε ότι υπάρχει ακόμα χρόνος για να αντιστρέψουμε το κλίμα και να επιτύχουμε τους στόχους μας, όμως πρέπει η συμφωνία να έρθει σύντομα ώστε να επιστρέψει η σταθερότητα στις αγορές μας και να επέλθει ηρεμία στο ευρύτερο περιβάλλον.

• Πόσο σημαντικό είναι για τον τομέα του τουρισμού και γενικά πλέον για την ελληνική οικονομία  η επίτευξη συμφωνίας με τους ευρωπαίους εταίρους;
Η Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση. Η οικονομία της δοκιμάζεται καθημερινά και η ανάγκη για ρευστότητα πλέον είναι επιτακτική. Ο τουρισμός έχει χαρακτηριστεί ως ο τελευταίος πυλώνας συνεισφοράς εσόδων και ανάπτυξης για την χώρα μας. Όσο όμως δεν κλείνει η συμφωνία τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα και στον τομέα μας, αφού η πλειοψηφία των επιχειρήσεων (ιδίως των χιλιάδων μικρών επιχειρήσεων) χρειάζεται ένεση ρευστότητας για επενδύσεις, διαχείριση, πληρωμές.

• Ποιές θα είναι οι επιπτώσεις στον τουρισμό από την επιβολή του φόρου διανυκτέρευσης που φαίνεται να έχει προταθεί από την κυβέρνηση;
Θεωρούμε ότι το οποιοδήποτε μέτρο νέου φόρου, αύξησης ΦΠΑ ή προσθήκης νέων τελών, είναι λάθος. Αποδεδειγμένα η ελληνική οικονομία δεν θα μπορέσει να αντέξει για μεγάλο διάστημα ακόμα την πολιτική λιτότητας και αποστράγγισης της ρευστότητας. Πρέπει να ενισχυθεί ο μηχανισμός εισπραξιμότητας του κράτους. Τη στιγμή αυτή μόνο από το φαινόμενο των αποδείξεων που δεν κόβονται, το κράτος χάνει 500 εκατ. Ευρώ.
Στον τομέα δε του ΦΠΑ που ακούμε ότι η Κυβέρνηση σκέφτεται τον εξορθολογισμό των συντελεστών και την εφαρμογή ενιαίου σχήματος, θεωρούμε ότι καμία αύξηση ΦΠΑ δεν πρόκειται να αποδώσει τα εκτιμώμενα όσο δεν εξασφαλίζεται από την πλευρά της Πολιτείας η εισπραξιμότητα του ΦΠΑ και η πάταξη κάθε είδους φοροδιαφυγής.
Λέμε ναι στο μέτρο, αν αυτό είναι καλό για τη χώρα και είμαστε έτοιμοι  για ακόμα μια φορά να στηρίξουμε την οικονομία μας αλλά τίθενται δύο βασικές προϋποθέσεις για αυτό το μέτρο. Η πρώτη προϋπόθεση είναι οι συντελεστές του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο να κυμανθούν στο επίπεδο του μέσου όρου του ανταγωνισμού και η δεύτερη είναι οι αλλαγές να μην εφαρμοσθούν εντός του 2015, στη μέση της τουριστικής περιόδου. Έχουμε ήδη πουλήσει πάνω από το 70% των πακέτων μας. Αν εφαρμοστεί τώρα το μέτρο η επιβάρυνση θα πρέπει να έρθει είτε σε μας ή στους πελάτες μας – τίποτα από τα δύο δεν ευνοεί τον τουρισμό μας.

• Πιστεύετε πως θα λειτουργήσει θετικά η χρήση  «πλαστικού χρήματος» σε νησιά για αγορές άνω των 70 ευρώ;
Ναι, θεωρούμε ότι το μέτρο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Θα έχει άμεσο αποτέλεσμα – αυτόματο αποτέλεσμα – στα έσοδα και την καταβολή ΦΠΑ. Πολύ περισσότερο όμως θα ξεκινήσει να δημιουργεί φορολογική συνείδηση τόσο στους επιχειρηματίες όσο και στους καταναλωτές. Θα είναι δύσκολο σίγουρα στην αρχή, όμως είναι αναγκαίο για τον τόπο.

• Πρέπει να προχωρήσουν  και από τη νέα κυβέρνηση οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και με ποιές προυποθέσεις;
Η θέση του ΣΕΤΕ για την σωστή διαχείριση των περιφερειακών αεροδρομίων είναι γνωστή και τεκμηριωμένη. Ο τουρισμός μας χρειάζεται επειγόντως αναβαθμισμένες υποδομές τόσο σε επίπεδο υπηρεσιών, όσο και σε επίπεδο κατασκευών. Πολλά από τα αεροδρόμια φλερτάρουν με τα όρια της φέρουσας ικανότητάς τους. Οι προϋποθέσεις είναι ξεκάθαρες, μειωμένο κόστος ανά επιβάτη για να είναι ανταγωνιστικά και όσα περισσότερα προνόμια για τις τοπικές κοινωνίες γίνεται.  Για το καλό του ελληνικού τουρισμού και για την επίτευξη των στόχων του, πρέπει άμεσα να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες παραχώρησης.

• Έχει χαθεί και για φέτος η υπόθεση της επιμήκυνσης της θερινής σεζόν για τους περισσότερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας;
Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου δεν μπορεί να συμβεί από τη μια σεζόν στην άλλη. Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να ωριμάσουν οι συνθήκες σε πολλά επίπεδα. Θα πρέπει να αλλάξουν συνήθειες διακοπών οι βασικές μας αγορές, θα πρέπει να γίνουν οι κατάλληλες επενδύσεις στους προορισμούς, θα πρέπει να βρεθεί το προϊόν και η αγορά που θα θέλει να το αγοράσει. Θα πρέπει να υπάρχει αεροπορική σύνδεση και τόσα άλλα. Δεν θα πατήσουμε ένα κουμπί και θα έχουμε αντί για 6 μήνες τουριστική περίοδο 9 μηνών. Ας ξεκινήσουμε με μικρά και σταθερά βήματα. Το city break και ο συνεδριακός τουρισμός θα μπορούσαν να είναι δύο προϊόντα που θα έκανα την αρχή.
Το σίγουρο είναι με το οικονομικό-πολιτικό περιβάλλον ασταθές και η φετινή αλλά και η επόμενη χρονιά μάλλον έχουν χάσει το στοίχημα της μερικής επιμήκυνσης.

• Ποιά είναι τα επόμενα βήματα που θα γίνουν από την εταιρεία Marketing Greece;
Συνεχίζουμε να δημιουργούμε ιστορίες της Ελλάδας (γνωστής και άγνωστης) και να τις προωθούμε ως εμπειρίες μέσω του δικτύου δημοσίων σχέσεων σε βασικές αγορές στόχους και συνεχίζουμε να συμβουλεύουμε περιφέρειες και δήμους για το πώς θα χτίσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα και πως θα το προωθήσουν αποτελεσματικά.  Ο ΣΕΤΕ με την Marketing Greece και το Ινστιτούτο, συνεχίζει δυναμικά το έργο του. Ως ενεργός κοινωνικός εταίρος υποστηρίζουμε τους ανθρώπους του τουρισμού προσφέροντας εργαλεία και γνώση για να καταφέρουμε όλοι μαζί να κρατήσουμε τον ελληνικό τουρισμό εκεί που του αξίζει στη κορυφή. Και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε όσα εμπόδια και να πρέπει να ξεπεράσουμε.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου