λλάζει το σύστημα προαγωγής και απόλυσης για τους μαθητές του λυκείου. Σύμφωνα με ρύθμιση στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τις Επαγγελματικές Ακαδημίες, που συζητείται στη Βουλή, οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον γενικό μέσο όρο (ΓΜΟ) 10 παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου όχι μόνο σε γραπτές αλλά και σε προφορικές εξετάσεις. Αν και τότε δεν επιτευχθεί ο ΓΜΟ, επαναλαμβάνεται η φοίτηση. Σε ό,τι αφορά τη Γ΄ Λυκείου, για πρώτη φορά οι μαθητές που μένουν στην ίδια τάξη δεν είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτησή τους αλλά μόνο να λάβουν μέρος σε απολυτήριες εξετάσεις επόμενων ετών.
Δεν επαναλαμβάνουν τη φοίτηση της τρίτης όσοι μένουν στην ίδια τάξη, συμμετέχουν απλώς σε απολυτήριες εξετάσεις επόμενων ετών
Συγκεκριμένα, οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου δίνουν πρώτα σε ειδική εξεταστική περίοδο τον Ιούνιο και αν αποτύχουν έχουν δεύτερη ευκαιρία τον Σεπτέμβριο. Αν και τότε αποτύχουν να συγκεντρώσουν τον ΓΜΟ, είτε επαναλαμβάνουν τη φοίτηση είτε συμμετέχουν σε απολυτήριες εξετάσεις επόμενων ετών. Στη Γ΄ Λυκείου στα μαθήματα της Ομάδας Α΄ οι εξετάσεις γίνονται με συνδυασμό προφορικής και γραπτής εξέτασης και στα μαθήματα της Ομάδας Β΄ μόνο προφορικά.
Μέσος όρος
Σύμφωνα με τη ρύθμιση, πριν από την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από 10 για τα μαθήματα της Ομάδας Α΄ οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β΄ οι εξετάσεις είναι προφορικές. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο διευθυντής ως πρόεδρος και δύο καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.
Θυμίζουμε ότι τα μαθήματα της Γ΄ τάξης κατανέμονται σε δύο ομάδες: Η Ομάδα Α΄ περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται στις απολυτήριες εξετάσεις: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Μαθηματικά (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Ιστορία (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και όλα τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού. Η Ομάδα Β΄ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας.
Σχολικά γεύματα στο 45% μαθητών δημοτικού
Περισσότερες από 231.000 μερίδες σχολικών γευμάτων θα διανέμονται καθημερινά το σχολικό έτος 2025-2026 σε 1.918 σχολικές μονάδες σε 153 δήμους της χώρας. Το πρόγραμμα σχολικών γευμάτων έχει φέτος διευρυνθεί, φτάνοντας σε διπλάσιο αριθμό των σχολείων που λαμβάνουν τα γεύματα σε σχέση με το 2019. Φέτος εντάχθηκαν 53 νέα δημοτικά σχολεία από όλη την Ελλάδα.
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπέγραψαν η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Δόμνα Μιχαηλίδου, με την υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη.
Η Δόμνα Μιχαηλίδου έδωσε αναλυτικά τα στοιχεία της σίτισης των μαθητών: το 2019 σχολικά γεύματα διανέμονταν στο 23,6% των σχολείων. Σήμερα το πρόγραμμα έχει εξασφαλίσει καθημερινά γεύματα στο 45% των δημοτικών της χώρας. Αντίστοιχα, το 2019 το ποσοστό των παιδιών που σιτίζονταν μέσω του προγράμματος ήταν 25,6%, ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί σημαντικά στο 47% των μαθητών δημοτικού. Η αύξηση του προϋπολογισμού που εξασφαλίστηκε για τα σχολικά γεύματα, της τάξης του 112,3%, από 54 εκατομμύρια ευρώ το 2019 ξεπέρασε τα 115 εκατ. ευρώ το 2025. «Η δέσμευσή μας στη στήριξη της οικογένειας και την ευημερία των παιδιών συνεχίζεται με την επέκταση του προγράμματος σε περισσότερους δήμους, σε περισσότερες οικογένειες, σε περισσότερα παιδιά».
Η διεύρυνση του προγράμματος και η επιλογή των δήμων που εντάσσονται στα σχολικά γεύματα γίνεται με κοινωνικοοικονομικά κριτήρια ώστε να καλύπτονται κατά προτεραιότητα οι πιο ευάλωτοι. Ειδικότερα, λαμβάνονται υπόψη οι δείκτες κατά κεφαλήν εισοδήματος και ανεργίας καθώς και τοπικών χαρακτηριστικών, όπως ακριτικοί, δυσπρόσιτοι, νησιωτικοί.
«Είναι πολύ σημαντικό για τους γονείς να γνωρίζουν ότι το μεσημεριανό γεύμα του παιδιού τους είναι μία παροχή που καλύπτεται από την Πολιτεία. Αυτή η μέριμνα είναι μέρος της κυβερνητικής πολιτικής για την αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος και αποτελεί εθνική προτεραιότητα», πρόσθεσε η κυρία Μιχαηλίδου.
Η σίτιση των μαθητών υλοποιείται από το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας μέσω του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Νέες προσλήψεις 411 εκπαιδευτικών
Την πρόσληψη 411 εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού που προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές, ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Παιδείας, για την κάλυψη λειτουργικών κενών τα οποία προέκυψαν από μη-αναλήψεις ή παραιτήσεις ήδη προσληφθέντων.
Ειδικότερα, ανακοινώθηκαν προσλήψεις 284 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση ως προσωρινών αναπληρωτών, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, για το διδακτικό έτος 2025-2026.
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
17 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), και 100 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη Γενική Εκπαίδευση. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: 10 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ),149 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη Γενική Εκπαίδευση, και 7 εκπαιδευτικοί κλάδου ΤΕ16 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων.
Επιπλέον, διατίθεται για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, ένας προσωρινός αναπληρωτής κλάδου ΠΕ83. Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Τρίτη 14 έως και την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου. Επίσης προσλαμβάνονται 127 μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού ως προσωρινοί αναπληρωτές με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου πλήρους ωραρίου για το διδακτικό έτος 2025-2026 για την κάλυψη λειτουργικών κενών που προέκυψαν από μη αναλήψεις ή παραιτήσεις ήδη προσληφθέντων αναπληρωτών ως εξής: Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 31, στην Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη (παράλληλη) 73, στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) 11, στα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στα ΚΕΔΑΣΥ 8, στις Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ 4. Οι προσλαμβανόμενοι/ες οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Τρίτη 14 έως και την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου .