Τοπικές Ειδήσεις

Καλή η σεζόν, αλλά με λιγότερες διανυκτερεύσεις

• Το δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου, αναμένονται πολλές προσφορές και Last Minute κρατήσεις
• Έντονος προβληματισμός με το τέλος ανθεκτικότητας
• Γιάννης Χατζής: «Το τέλος ‘ανθεκτικότητας’ απέδωσε 369εκ. ευρώ το 2024 – υπερδιπλάσιο του φόρου διαμονής!»

Ενώ διανύουμε τον Αύγουστο, οι εκτιμήσεις από τους φορείς και επαγγελματίες του Τουρισμού στην Ρόδο, αναφέρουν ότι μπορεί οι αριθμοί και οι αφίξεις να ευημερούν, στην πράξη όμως τα πράγματα δεν είναι τα αναμενόμενα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, κ. Γιώργο Ματσίγκο που μίλησε προς την ‘δ’ η φετινή τουριστική σεζόν εξελίσσεται ομαλά (με μια μικρή κάμψη που παρατηρήθηκε τον Ιούνιο) και όπως όλα δείχνουν, κινείται στα ίδια επίπεδα με το 2024:
«Η σεζόν εξελίσσεται όπως το είχαμε προβλέψει, με μια μικρή σημειωθείσα αύξηση της τάξης του 2-3% σε σχέση με πέρσι. Αυτό που παρατηρούμε όμως, είναι ότι ενώ σημειώνεται αύξηση στις αφίξεις και τα νούμερα, ο κόσμος δεν κυκλοφορεί πολύ στην Ρόδο. Αυτό οφείλεται σε δύο λόγους: αφενός μένουν λιγότερες ημέρες (μειωμένες διανυκτερεύσεις), αφετέρου δεν ξοδεύουν πολλά –κυρίως λόγω της οικονομικής ύφεσης που παρουσιάζεται στις χώρες της Ευρώπης. Επιπρόσθετα, παρουσιάζεται μεγάλη διασπορά των πελατών στην βραχυχρόνια μίσθωση (airbnb). Τα περισσότερα ξενοδοχεία δεν έχουν περισσότερες αφίξεις από ό,τι είχαν το 2024. Συνεπώς, η αύξηση λειτουργεί υπέρ της βραχυχρόνιας μίσθωσης όπου όλα είναι ανεξέλεγκτα –παροχή υπηρεσιών, ασφάλεια, υγιεινή κ.λπ.»
Οι αγορές παραμένουν οι ίδιες με πρώτη την Αγγλία, δεύτερη την Γερμανία και τρίτη την Πολωνία. Ακολουθούν το Ισραήλ (που είχε σημειώσει μικρή πτώση τον Ιούνιο), η Γαλλία, η Σουηδία, η Ιταλία και οι λοιπές αγορές.

Με προσφορές και Last Minute θα δουλέψει το δίμηνο
Για το δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου, οι κρατήσεις θα είναι στα ίδια επίπεδα με το 2024 ενώ άνοδο θα σημειώσουν οι προσφορές και το Last Minute:
«Οι πληρότητες των αεροπλάνων δεν είναι αυτές που περιμέναμε γι αυτό το διάστημα. Τα ξενοδοχεία κάνουν πολλές προσφορές κι ευχόμαστε να καταφέρουμε να καλύψουμε τις όποιες ελλείψεις. Ο Σεπτέμβριος αναμένεται να είναι καλύτερος και πιο σταθερός. Είναι γνωστό ότι πολλοί τουρίστες αποφεύγουν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο λόγω της ζέστης και της μεγάλης κίνησης στους δημοφιλείς προορισμούς. Γι αυτό και μεγάλο μέρος των πελατών μας, θα επιλέξει τον Σεπτέμβριος. Το Last Minute, δουλεύει πάρα πολύ τόσο στην δική μας περιοχή, όσο και σε ολόκληρη την Μεσόγειο όπου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος από την Τουρκία, την Ισπανία και την Πορτογαλία. Ωστόσο, επιλέγουν λιγότερες διανυκτερεύσεις…», αναφέρει ο κ. Ματσίγκος.

Προβληματισμός για το περίφημο ‘Τέλος Ανθεκτικότητας’
Την ίδια ώρα, έντονος εμφανίζεται από τους παράγοντες του Τουρισμού, ο προβληματισμός για το περίφημο ‘Τέλος Ανθεκτικότητας’.

Χτες, σε ανάρτησή του στο προσωπικό του προφίλ στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ξενοδόχων, κ. Γιάννης Χατζής αναφέρεται στο ‘τέλος ανθεκτικότητας’ -ένα θέμα που έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις σε τοπικό επίπεδο και κυρίως στους επιχειρηματίες και παράγοντες του τουρισμού, εδώ και καιρό:
«Το τέλος “ανθεκτικότητας” απέδωσε 369εκ. ευρώ το 2024 – υπερδιπλάσιο του φόρου διαμονής! Με έσοδα ξενοδοχείων €11δισ., το κόστος ξεπερνά το 3% του τζίρου, και με τα δημοτικά τέλη ξεπερνά το 4%. Το 2025, με αύξηση 50% του φόρου, εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 6% επί της τιμής. Όλα αυτά επιπλέον ίσως του υψηλότερου ΦΠΑ διαμονής στην Ευρώπη. Πόσο ‘ανθεκτικός’ μπορεί να είναι ένας κλάδος έτσι;»
Όπως επισημαίνει ο κ. Ματσίγκος: «Αυτό το ‘τέλος’ –η έξτρα φορολόγηση, είναι πάρα πολύ…. ακριβή. Αν αναλογιστούμε ότι σε ένα τετράστερο ξενοδοχείο για κάθε δωμάτιο, οι επισκέπτες πληρώνουν 10ευρώ την ημέρα, στα πεντάστερα 15ευρώ την ημέρα, καταλαβαίνουμε ότι τα ποσά είναι μεγάλα. Γι αυτό και οι επιχειρηματίες δυσανασχετούν. Διότι αυτά τα ποσά, εισπράττονται με την άφιξη των πελατών στα ξενοδοχεία και καταλήγουν στα κεντρικά ταμεία του κράτους, με αποτέλεσμα να λείπουν από την τοπική αγορά. Ίσως έπρεπε να γίνουμε περισσότερο διεκδικητικοί ώστε να μένει ένα μέρος των εισπραχθέντων στην Ρόδο π.χ. στον Δήμο κ.λπ. ώστε να αποδίδονται στις παροχές υπηρεσιών. Όλα αυτά τα ‘τέλη’ αφενός δεν βοηθούν την επιχειρηματικότητα, αφετέρου δημιουργούν δυσανασχέτηση και στους πελάτες που καλούνται να πληρώσουν πιο ακριβό το πακέτο των διακοπών τους».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου