Πολιτιστικά

Σημαντικό έργο έχει επιτελέσει το δ.σ. του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης

Απολογισμό των δράσεων που υλοποιήθηκαν στη διάρκεια της θητείας του, παρέδωσε χθες στο δήμαρχο κ. Στάθη Κουσουρνά, ο πρόεδρος του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου κ. Νίκος Φρόνας, συνεπικουρούμενος από την πρόεδρο του Συλλόγου Εικαστικών κ. Τσαμπίκα Στεργενάκη και την κ. Ρέα Παπαχρήστου-Τσέλιου.
Στο έργο που υλοποιήθηκε από το διοικητικό συμβούλιο του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης και μάλιστα χωρίς πόρους και πολλά μέσα αναφέρθηκε σε συνέντευξη τύπου χθες, ο δήμαρχος κ. Στάθης Κουσουρνάς.
«Θέλω να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στον κ. Φρόνα τον οποίο επέλεξα για τη θέση του προέδρου του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης. Είχα την αίσθηση πως θα έχει επιτυχία στο έργο του. Δεν διαψεύσθηκα. Η εμβέλεια των εκδηλώσεων ξεπέρασε τα σύνορα της Ρόδου. Αυτό οφειλόταν και στις προσπάθειες που έκαναν τα μέλη της καλλιτεχνικής επιτροπής. Δεν είχαμε πόρους για να στηρίξουμε το έργο. Όμως δεν είναι όλα απόλυτη συνάρτηση των χρημάτων. Ο κ. Φρόνας κατάφερε να μειώσει το κόστος. Αυτό δεν είχε επιπτώσεις στην ποιότητα. Κάναμε μεγάλο αγώνα για να μην ενοποιηθεί το Μουσείο με τον ΔΟΠΑΡ και είχαμε επιτυχία. Έγινε προσπάθεια για να μας παραχωρηθεί και το ισόγειο του κτηρίου στο οποίο λειτουργεί η Δημοτική Πινακοθήκη», δήλωσε ο κ. Στάθης Κουσουρνάς και πρόσθεσε πως η θητεία του διοικητικού συμβουλίου λήγει το έτος 2015.
«Θεωρώ τη θητεία του διοικητικού συμβουλίου του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης πολύ επιτυχημένη. Κατανοώ την αγωνία για την επιτυχία των εκδηλώσεων. Νιώθω δικαιωμένος και περήφανος για τις επιλογές του δημοτικού συμβουλίου», δήλωσε ο κ. Στάθης Κουσουρνάς.
Στη συνέχεια έλαβε το λόγο ο κ. Φρόνας, που αναφέρθηκε διεξοδικά στο έργο που έγινε στη διάρκεια της θητείας του.
«Το νυν ΔΣ ανέλαβε την τύχη του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου τον Οκτώβριο του 2011. Από τις πρώτες ημέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν πολλά οργανωτικά και λειτουργικά προβλήματα. Πολλά ήταν επίσης τα χρέη που κληρονομήσαμε από διάφορες οφειλές και δικαστικές αγωγές προηγουμένων ετών. Ξεκινήσαμε, λοιπόν, τη θητεία μας με στόχο τη βελτίωση σε δύο τομείς, τον καλλιτεχνικό, που είναι και ο κύριος λόγος ύπαρξης του Μουσείου και τον δομικό-οργανωτικό, απαραίτητο για την πλήρη αναβάθμιση της Πινακοθήκης αντάξια της φήμης του νησιού μας. Παράλληλα, θα πρέπει να επισημανθεί ότι, η οικονομική στήριξη της δημοτικής αρχής λόγω της γνωστής οικονομικής κρίσης, ήταν πολύ μικρότερη της προβλεπόμενης από τη συστατική μας πράξη. Έτσι, δόθηκαν οικονομικοί πόροι μόνον για τη στοιχειώδη λειτουργία», δήλωσε ο κ. Νίκος Φρόνας και συμπλήρωσε πως ήταν πολύ σημαντικό που δεν ενοποιήθηκε το Μουσείο με τον ΔΟΠΑΡ.
«Έγινε επιλογή και αποδοχή από την Κ.Ε 101 (εκατόν ένα) έργων τέχνης (πίνακες ζωγραφικής, χαρακτικά, γλυπτά, σχέδια, γελοιογραφίες) που δωρήθηκαν στο Μουσείο από διάφορους καλλιτέχνες στη διάρκεια της θητείας του προηγούμενου και του νυν Δ.Σ. Αποφασίσαμε, μετά από εισήγηση της Κ.Ε, η Πινακοθήκη «Ανδρέας Ιωάννου» και το «Νεστορίδειο Μέλαθρο», να λειτουργούν εφεξής με τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου μας, εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις καλλιτεχνών, και οι άλλοι δύο χώροι με περιοδικές εκθέσεις. Ονοματοδοτήσαμε την Δημοτική Πινακοθήκη της Πλατείας Σύμης σε Δημοτική Πινακοθήκη «Ανδρέας Ιωάννου», ως ελάχιστο φόρο τιμής στον διανοούμενο φιλότεχνο νομάρχη της Δωδεκανήσου, ο οποίος εμπνεύστηκε και δημιούργησε αυτό το ναό της Τέχνης, που ιδρύθηκε το Φεβρουάριο του 1962 επί δημαρχίας Μιχ. Πετρίδη και εγκαινιάσθηκε στις 17 Μαΐου του 1964. Προηγήθηκε ενδελεχής μελέτη των διαδραματισθέντων γεγονότων εκείνη την περίοδο, μέσα από τα αρχεία της Πινακοθήκης και τα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου της εποχής. Αναμφισβήτητα και καταλυτικά τεκμηριώθηκε έτσι πλήρως ο χαρακτηρισμός, ως πρωτεργάτη στη δημιουργία και λειτουργία της Δημοτικής Πινακοθήκης, του τότε νομάρχη κ. Α. Ιωάννου», δήλωσε ο κ. Νίκος Φρόνας.
«Καθιερώσαμε κάθε Οκτώβριο τις Πολιτιστικές Ημέρες Ι. και Πάολας Νεστορίδη με εκδηλώσεις αφιερωμένες στη μνήμη των μεγάλων αυτών δωρητών του τόπου μας (ομιλίες από επώνυμους πανεπιστημιακούς καθηγητές, εκθέσεις, διαγωνισμούς φωτογραφίας κλπ). Θα πρέπει εδώ να αναφερθεί η οικονομική βοήθεια εκ μέρους του Ιδρύματος Ι. & Π. Νεστορίδη για την πραγματοποίηση αυτών των εκδηλώσεων. Συνολικά μέχρι και τον Ιούνιο του 2014 πραγματοποιήθηκαν 29 αξιολογότατες εκθέσεις ζωγραφικής, χαρακτικής και γλυπτικής, με διαφορετικούς καλλιτέχνες. Δηλαδή μία έκθεση κάθε 35 ημέρες περίπου χωρίς να επιβαρυνθεί το ταμείο του Δήμου ούτε ένα ευρώ. Παρά την πολύ δύσκολη οικονομική μας κατάσταση, με τη βοήθεια των ίδιων των καλλιτεχνών και διάφορων χορηγών, εκδώσαμε καλαίσθητους καταλόγους με την ευκαιρία των εκθέσεων. Φιλοξενήσαμε στους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους των κτηρίων (πλην της Πλατείας Σύμης) 55 εκδηλώσεις επιπέδου, όπως ιατροκοινωνικές διαλέξεις, παρουσιάσεις βιβλίων, ημερίδες επιστημονικές, εναρκτήριες τελετές, μουσικές εκδηλώσεις. Με την ευκαιρία της έκθεσης του Βαγγέλη Παυλίδη, μετά από δικές μας ενέργειες, εντοπίσθηκαν και δωρήθηκαν από την πρώην Νομαρχία στην Πινακοθήκη οι 22 βραβευμένες πρωτότυπες γελοιογραφίες, των τριών διεθνών εκθέσεων γελοιογραφίας που έγιναν στη Ρόδο από το 2002 έως 2006. Αποτελούν έτσι ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο του Μουσείου. Με χορηγία του ΕΒΕΔ, εκτυπώσαμε 3600 αφίσες δώδεκα έργων από τα ωραιότερα της συλλογής μας, μεγάλο αριθμό των οποίων διαθέσαμε δωρεάν στα σχολεία και στις δημόσιες υπηρεσίες του νησιού μας και όχι μόνο», τόνισε ο κ. Φρόνας.
Ο κ. Φρόνας αναφέρθηκε και στο υλικό της «Συλλογής Ιωαννίδη» που ανήκει στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης.
«Η ιστορία της συλλογής αυτής έγινε τελικά μύθος, ένα άπιαστο όνειρο, σε σημείο που να αναρωτιέται κανείς αν αυτή ακόμη υφίσταται ή αν τελικά «έκανε φτερά». Ως πρόεδρος του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης, γνωρίζοντας την ιστορία για την ύπαρξη αυτής της συλλογής και λόγω της άμεσης εμπλοκής του Δήμου Ρόδου, αφού αποτελούσε δικό του περιουσιακό στοιχείο, σκέφτηκα, ότι ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία με συντονισμένες ενέργειες να εντοπισθεί και επιτέλους να επιστραφεί στο νόμιμο ιδιοκτήτη της. Μετά την εντόπιση της συλλογής, με δική μας πρωτοβουλία, το θέμα έφθασε στο δημοτικό συμβούλιο, οπότε και ομόφωνα αποφασίσθηκε η συγκρότηση επιτροπής καταγραφής – παράδοσης – παραλαβής της συλλογής κεραμικών και άλλων αντικειμένων, τα οποία θα παραχωρούντο κατά χρήση στο Μουσείο. Έτσι τον Αύγουστο του 2013 τα σημαντικά αντικείμενα αυτής της συλλογής, κυρίως τα πιάτα της Νίκαιας (Ιznik) του 15ου – 16ου αιώνα, μεταφέρθηκαν στην αποθήκη της Πινακοθήκης. Η επικρατούσα άποψη είναι να δημιουργηθεί Μουσείο Κεραμικής Τέχνης έτσι ώστε να μπορέσουν αυτά να εκτεθούν μαζί με άλλα κεραμικά (Κιουτάχειας, ΙΚΑΡΟΣ) και να γίνουν αντικείμενο θαυμασμού των Ροδίων, ημεδαπών και αλλοδαπών παραθεριστών του νησιού μας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την περαιτέρω αύξηση της αίγλης και της επισκεψιμότητας της Πινακοθήκης μας», δήλωσε ο κ. Φρόνας που αναφέρθηκε διεξοδικά και στις προσπάθειες που έγιναν για τη βελτίωση των υποδομών του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης.
«Το Μουσείο είναι ένας τεράστιος θυσαυρός, που όλοι θα πρέπει να τον τιμούμε και να τον σεβόμαστε. Όλοι οι Ροδίτες θα πρέπει να είναι περήφανοι. Έχει σημασία ο συγκεκριμένος οργανισμός να λειτουργεί σωστά με το απαραίτητο προσωπικό», δήλωσε η κ. Ρέα Παπαχρήστου-Τσέλιου.
«Ευχαριστώ τον δήμαρχο για την επιλογή του. Ο κ. Φρόνας έδωσε την ψυχή του στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης. Χαίρομαι γιατί η τέχνη έχει ανθρώπους που την αγαπούν και τη στηρίζουν. Ο πολιτισμός θα μας οδηγήσει μπροστά», δήλωσε η κ. Τ. Στεργενάκη.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου