Ανεβάζει ταχύτητα η αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με κινητήρια δύναμη την ισχυρή πορεία του τουρισμού. Η αλματώδης αύξηση των επισκεπτών που επιλέγουν τη χώρα μας για τις διακοπές τους έχει δώσει ώθηση στη ζήτηση για ενοικιαζόμενα οχήματα, ενισχύοντας σημαντικά τη δραστηριότητα του κλάδου.
Όπως σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, η ανοδική αυτή τάση μεταφράζεται και σε αύξηση εσόδων για τις μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου, οι οποίες βλέπουν τα οικονομικά τους μεγέθη να διευρύνονται ήδη από την περυσινή χρονιά, με τα πρώτα στοιχεία του 2025 να επιβεβαιώνουν τη συνέχιση της δυναμικής και τη φετινή σεζόν τουλάχιστον σε τζίρο. Ωστόσο σε επίπεδο κερδοφορίας συνεχίζονται οι πιέσεις, καθώς ο υψηλός ανταγωνισμός σε συνδυασμό με την πληθώρα των διαθέσιμων αυτοκινήτων έχουν συμπιέσει το περιθώριο κέρδους.
Η Avis Greece κατέγραψε κύκλο εργασιών 364,6 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 18,3% σε σχέση με το 2023. Τα κέρδη EBITDA της εταιρείας σημείωσαν αύξηση κατά 16,37% και διαμορφώθηκαν σε 187,2 εκατ. έναντι 160,8 εκατ. το 2023. Τα καθαρά κέρδη ήταν οριακά ενισχυμένα σε σύγκριση με το 2023, φθάνοντας στα 32,68 εκατ. ευρώ. Οπως επισημαίνεται στις οικονομικές της καταστάσεις, η ομαλοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας στην προμήθεια καινούργιων οχημάτων και η συσσώρευση των παραγγελιών από προηγούμενα έτη αποτέλεσαν τους βασικούς παράγοντες που οδήγησαν στην ανάπτυξη. Πιο αναλυτικά, η δραστηριότητα της βραχυχρόνιας μίσθωσης σημείωσε αύξηση 9,5% σε σχέση με το 2023, καθώς επηρεάστηκε θετικά από την ανοδική πορεία του εισερχόμενου τουρισμού. Ταυτόχρονα, η αυξημένη προσφορά διαθέσιμων αυτοκινήτων στην αγορά οδήγησε σε περαιτέρω πίεση των τιμών. Ο τομέας της μακροχρόνιας μίσθωσης κατάφερε να ενισχύσει τον όγκο των συμβολαίων του κατά 5,1% σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Ο κύκλος εργασιών στον ίδιο τομέα αυξήθηκε κατά 13%, συμπεριλαμβάνοντας και τα συμβόλαια με χρηματοδοτική μίσθωση.
Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, ξεκίνησε δυναμικά για τον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης, με το πρώτο τρίμηνο να καταγράφει άνοδο, αξιοποιώντας τη δυναμική που δημιούργησε η ενίσχυση των διεθνών κυρίως αεροπορικών αφίξεων στα μεγάλα αεροδρόμια της χώρας. Η θετική αυτή τάση αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω, καθώς βρισκόμαστε εν μέσω της θερινής περιόδου και η ζήτηση εκτιμάται ότι θα παραμείνει ισχυρή.
Στις μακροχρόνιες μισθώσεις, η ζήτηση από πλευράς εταιρειών διατηρείται υγιής, ωστόσο το ενδιαφέρον των ιδιωτών εμφανίζει σημάδια κόπωσης, επηρεαζόμενο από τις πληθωριστικές πιέσεις στο διαθέσιμο εισόδημα. Πάντως, τα έσοδα από μακροχρόνιες μισθώσεις κατέγραψαν αύξηση 12% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο έτερος μεγάλος παίκτης της αγοράς, η Autohellas της οικογένειας Βασιλάκη, που δραστηριοποιείται με το εμπορικό σήμα Hertz, το 2024 παρουσίασε έσοδα από την ενοικίαση αυτοκινήτων στην Ελλάδα 290,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8,1%. Η ανάπτυξη προήλθε τόσο από τις βραχυχρόνιες όσο και από τις μακροχρόνιες μισθώσεις, με τον όμιλο να ενισχύει το μερίδιό του στην εγχώρια αγορά, ιδίως στον τομέα των μακροχρόνιων συμβολαίων. Από την άλλη, η Sixt, που αντιπροσωπεύεται στη χώρα μας από τη Μοτοδυναμική, την ίδια χρονιά εμφάνισε έσοδα που ξεπέρασαν τα 60 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα άνω του 10%.
Πηγή: moneyreview.gr