Ρεπορτάζ

Απορρίφθηκαν ως απαράδεκτες δύο νέες προσφυγές του Συλλόγου Υπαλλήλων για την ακύρωση απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής

Με δύο αποφάσεις που εξέδωσε η συντονίστρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου απορρίφθηκαν ως απαραδέκτως ασκηθείσες δύο ειδικές διοικητικές προσφυγές του σωματείου με την επωνυμία «Σύλλογος Υπαλλήλων Δήμου Ροδίων», όπως νόμιμα εκπροσωπείται και του Δημητρίου Αρβανίτη του Ηλία, αντιπροέδρου του σωματείου και επικεφαλής της συνδικαλιστικής παράταξης «Εργατική Πρωτοπορία Δήμου Ρόδου» κατά της υπ’ αρ. 860/2022 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ρόδου.
Με τις προσφυγές ζητήθηκε η ακύρωση της υπ’ αρ. 860/2022 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ρόδου, με την οποία αποφασίστηκε η σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Δήμου Ρόδου και του Αναπτυξιακού Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Μονομετοχικής Ανώνυμης Εταιρείας Ειδικού Σκοπού με την επωνυμία «ΚΟΛΟΣΣΟΣ 2047 Α.Ε.» για την παροχή τεχνικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών διαχείρισης και αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας του Δήμου Ρόδου προϋπολογισμού 1.370.200 € πλέον Φ.Π.Α. 24%, ήτοι συνολικά 1.699.048 €.
Κρίθηκε ότι για την άσκηση των προσφυγών λείπει η ενεργητική νομιμοποίηση και το έννομο συμφέρον του σωματείου και του μέλους του.

Οπως έγραψε η «δημοκρατική», με την απόφαση της οικονομικής επιτροπής επιδιώκεται η αξιοποίηση περιουσίας 1.125 ακινήτων από την δημοτική αρχή.
Με την απόφαση επιχειρείται, όπως υποστηρίχθηκε στις προσφυγές, εκ μέρους του Δήμου Ρόδου, ως αναθέτουσας αρχής, η σύναψη δημόσιας σύμβασης μεταξύ του Δήμου Ρόδου και του Αναπτυξιακού Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης, «ΚΟΛΟΣΣΟΣ 2047 Α.Ε.».
Ισχυρίζεται ότι η αρμοδιότητα της Οικονομικής Επιτροπής να αποφασίζει για τη σύναψη των προγραμματικών συμβάσεων του Δήμου νομοθετήθηκε μετά τις δημοτικές εκλογές της 2ας Ιουνίου 2019 και μετά την έκδοση απόφασης του ΣτΕ που έχει κρίνει αντισυνταγματική την μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στην Οικονομική Επιτροπή, καθίσταται άκυρη.
Υποστηρίζεται παραπέρα πως θεμελιώνεται, αναρμοδιότητα της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου για την έκδοση της απόφασης.
Επιπλέον υποστηρίζεται πως το φυσικό αντικείμενο της προγραμματικής σύμβασης εδράζεται στην παροχή δια αντιτίμου, δηλαδή στην παροχή υπηρεσίας έναντι αποζημίωσης, ενώ διατείνεται ότι είναι παντελώς αυθαίρετη η κοστολόγηση του φυσικού αντικειμένου της.
Υποστηρίζει παραπέρα πως είναι αναπόδεικτη η κρίση του Δήμου Ρόδου επί της έλλειψης τεχνικής επάρκειάς του ή επί του χαρακτηρισμού αυτής ως ελλιπούς, σε σχέση με την υλοποίηση του φυσικού αντικειμένου της προγραμματικής σύμβασης, εφόσον για κανέναν εκ των 89 συνολικά υπαλλήλων του Δήμου, μονίμων και ΙΔΑΧ, τεχνικού κλάδου, έχει προσδιοριστεί με ακρίβεια το αντικείμενο με το οποίο απασχολείται και, ως εκ τούτου, αδυνατεί να επιφορτιστεί με κάποιο επιπλέον.
Αναφέρει επίσης ότι το Τμήμα Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας του Δήμου Ρόδου δεν διαθέτει προϊστάμενο και αριθμεί μόνον δύο υπαλλήλους. Αναφέρει επίσης ότι η Εταιρεία από την άλλη δεν διαθέτει ούτε ένα άτομο τακτικό προσωπικό και δεν έχει καμία απολύτως δυνατότητα παροχής οποιασδήποτε διοικητικής και, πολλώ δε μάλλον, τεχνικής υποστήριξης από ίδια μέσα και η όλη μέχρι σήμερα ολιγόχρονη δραστηριότητά της εξαντλείται αποκλειστικά σε απευθείας αναθέσεις και συνάψεις συμβάσεων μίσθωσης έργου για συγκεκριμένες και μόνον υπηρεσίες

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου