ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τέλη κυκλοφορίας 2019: Τα πρόστιμα, η προθεσμία και η εκτύπωση στο Taxisnet

news room 1 λεπτό ανάγνωση
εφορια

Εδώ και με­ρι­κές μέρες είναι αναρ­τη­μέ­να στο gsis.gr και στο TAXIS τα ει­δο­ποι­η­τή­ρια για την κα­τα­βο­λή των τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας οχη­μά­των έτους 2019, τα οποία και φέτος πα­ρα­μέ­νουν αμε­τά­βλη­τα – Τσου­χτε­ρά πρό­στι­μα για όσους δεν πλη­ρώ­σουν – Οδη­γί­ες εκτύ­πω­σης

Η πρό­σβα­ση στη σχε­τι­κή υπη­ρε­σία μπο­ρεί να γίνει είτε με τη χρήση των προ­σω­πι­κών κω­δι­κών πρό­σβα­σης στο TAXIS που δια­θέ­τει κάθε φο­ρο­λο­γού­με­νος, είτε με τον αριθ­μό φο­ρο­λο­γι­κού μη­τρώ­ου του και τον αριθ­μό κυ­κλο­φο­ρί­ας του οχή­μα­τός του.

Εκεί­νο που θα πρέ­πει να προ­σέ­ξουν, σε κάθε πε­ρί­πτω­ση, οι ιδιο­κτή­τες οχη­μά­των, είναι ότι η προ­θε­σμία για την απο­πλη­ρω­μή των τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας λήγει στις 31/12/2018.

Επτά ερω­τή­σεις και απα­ντή­σεις από την ΑΑΔΕ

Προ­κει­μέ­νου να διευ­κο­λύ­νει τους φο­ρο­λο­γου­μέ­νους, η Ανε­ξάρ­τη­τη Αρχή Δη­μο­σί­ων Εσό­δων (ΑΑΔΕ) απά­ντη­σε σε επτά βα­σι­κά ερω­τή­μα­τα σε σχέση με τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας του 2019.

Αν με­τα­βι­βά­σω το όχημα εντός του τρέ­χο­ντος έτους οφεί­λω τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας του επό­με­νου;

– Όχι. Τα τέλη πρέ­πει να κα­τα­βλη­θούν από αυτόν που είναι κά­το­χος την 1η Ια­νουα­ρί­ου ή μέχρι την πα­ρά­τα­ση, αν έχει δοθεί.

Είμαι συ­νι­διο­κτή­της ενός οχή­μα­τος και έχουν εκ­δο­θεί έντυ­πα τελών για κάθε Α.Φ.Μ. Πρέ­πει να τα πλη­ρώ­σου­με όλοι;

– Όχι. Τα τέλη είναι αδιαί­ρε­τα και αρκεί να τα πλη­ρώ­σει ένας από τους συ­νι­διο­κτή­τες. Αν δεν πλη­ρω­θούν, ο κα­θέ­νας είναι συ­νυ­πό­χρε­ος για ολό­κλη­ρο το ποσό.

Έχει αλ­λά­ξει ο αριθ­μός κυ­κλο­φο­ρί­ας και έχω πλη­ρώ­σει τα τέλη πριν την αλ­λα­γή. Οφεί­λω τέλη και στο νέο αριθ­μό;

Όχι γιατί οι δύο αριθ­μοί συ­σχε­τί­ζο­νται και ισχύ­ει η πλη­ρω­μή ανε­ξάρ­τη­τα σε ποιον αριθ­μό έγινε.

Πότε δεν οφεί­λο­νται τέλη;

Όταν το όχημα έχει τεθεί σε ακι­νη­σία εκού­σια ή ανα­γκα­στι­κή πριν την έναρ­ξη του έτους τελών.

Ποιες επι­πτώ­σεις υπάρ­χουν αν δεν κα­τα­βλη­θούν εμπρό­θε­σμα τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας;

– Εκτός από τα ετή­σια τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας, επι­βάλ­λε­ται και πρό­στι­μο : • ισό­πο­σο των τελών, αν το όχημα είναι δί­κυ­κλο/τρί­κυ­κλο Ι.Χ. ή επι­βα­τι­κό Ι.Χ. • το ήμισυ των τελών, αν το όχημα είναι επι­βα­τι­κό Δ.Χ. ή φορ­τη­γό ή λε­ω­φο­ρείο. • 30 €, αν τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας είναι λι­γό­τε­ρα από 30 €.

Γιατί εμ­φα­νί­ζε­ται το μή­νυ­μα «Ελ­λι­πή στοι­χεία για τον υπο­λο­γι­σμό των τελών»;

– Ανά­λο­γα με τον τύπο του οχή­μα­τος τα τέλη υπο­λο­γί­ζο­νται βάσει των κυ­βι­κών εκα­το­στών του κι­νη­τή­ρα (cc), των εκ­πο­μπών ρύπων (CO2), του μει­κτού βά­ρους και των θέ­σε­ων. Αν η βάση υπο­λο­γι­σμού δεν είναι συ­μπλη­ρω­μέ­νη δεν μπο­ρούν να υπο­λο­γι­στούν τα τέλη και θα πρέ­πει να απευ­θυν­θεί­τε στην Πε­ρι­φε­ρεια­κή Υπη­ρε­σία Με­τα­φο­ρών προ­κει­μέ­νου να διορ­θω­θεί η άδεια κυ­κλο­φο­ρί­ας.

Γιατί εμ­φα­νί­ζε­ται το μή­νυ­μα «Ο Α.Φ.Μ. δεν εμ­φα­νί­ζε­ται ως ιδιο­κτή­της του οχή­μα­τος»;

– Ο Α.Φ.Μ. που έχετε συ­μπλη­ρώ­σει ή είναι λαν­θα­σμέ­νος (οπότε συ­μπλη­ρώ­νε­τε τον σωστό) ή ανα­γρά­φε­ται στην άδεια, Α.Φ.Μ. δια­φο­ρε­τι­κός από αυτόν του κα­τό­χου (οπότε απευ­θύ­νε­στε στην Πε­ρι­φε­ρεια­κή Υπη­ρε­σία Με­τα­φο­ρών) ή είναι δια­φο­ρε­τι­κός στα στοι­χεία που τη­ρού­νται από την Υπη­ρε­σία μας (οπότε απευ­θύ­νε­στε στη Δ.Ο.Υ.). Αν δεν ισχύ­ει κάτι από τα ανω­τέ­ρω τότε μπο­ρεί να συ­μπλη­ρώ­νε­τε λαν­θα­σμέ­νο αριθ­μό κυ­κλο­φο­ρί­ας.

Βήμα – βήμα η εκτύ­πω­ση

Τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας του 2019 αναρ­τή­θη­καν στην ιστο­σε­λί­δα της Ανε­ξάρ­τη­της Αρχής Δη­μο­σί­ων Εσό­δων (ΑΑΔΕ), aade.gr.

Για την εκτύ­πω­ση του ει­δο­ποι­η­τη­ρί­ου για τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας 2019 δεν χρειά­ζε­ται να πλη­κτρο­λο­γή­σε­τε του κω­δι­κούς πρό­σβα­σης.

Θα πρέ­πει να ακο­λου­θή­σε­τε τα εξής βή­μα­τα:

– Στην Υπη­ρε­σία προς τους Πο­λί­τες επι­λέξ­τε την έν­δει­ξη Οχή­μα­τα

Αμέ­σως θα με­τα­φερ­θεί­τε στην ηλε­κτρο­νι­κή φόρμα και στη συ­νέ­χεια να κά­νε­τε κλικ στο πεδίο «ΕΙ­ΣΟ­ΔΟΣ».

– Συ­μπλη­ρώ­στε το Α.Φ.Μ., που ανα­γρά­φε­ται στην άδεια κυ­κλο­φο­ρί­ας

– Συ­μπλη­ρώ­στε τον αριθ­μό κυ­κλο­φο­ρί­ας του οχή­μα­τος, που ανα­γρά­φε­ται στην άδεια κυ­κλο­φο­ρί­ας

– Συ­μπλη­ρώ­στε το έτος τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας

– Επι­λέ­γε­τε «Ανα­ζή­τη­ση»

– Επι­λέ­γε­τε « Εκτύ­πω­ση» όταν εμ­φα­νι­στεί το μή­νυ­μα «Επι­τυ­χής ανα­ζή­τη­ση».

Κάντε κλικ ΕΔΩ για την εκτύ­πω­ση

Η πλη­ρω­μή των τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας 2019 μπο­ρεί να γί­νε­ται είτε στα γκισέ της τρά­πε­ζας είτε ηλε­κτρο­νι­κά.

Για όσους θέ­λουν να τα εξο­φλή­σουν μέσω e-banking, θα χρεια­στούν μόνον την Ταυ­τό­τη­τα Οφει­λής που υπάρ­χει στο ει­δο­ποι­η­τή­ριο. Τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας μπο­ρούν να εξο­φλή­σουν σε 12 δό­σεις οι κά­το­χοι των πι­στω­τι­κών καρ­τών.

Σε κά­ποιες τρά­πε­ζες ακόμη και εάν ο οφει­λέ­της δεν έχει τον κω­δι­κό πλη­ρω­μής, μπο­ρεί να το πρά­ξει απλά δη­λώ­νο­ντας στην σχε­τι­κή καρ­τέ­λα τον αριθ­μό κυ­κλο­φο­ρί­ας και το ΑΦΜ.

Τσου­χτε­ρά Πρό­στι­μα

Εκεί­νοι που δεν θα πλη­ρώ­σουν εμπρό­θε­σμα τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας θα κα­τα­βά­λουν πρό­στι­μο ίσο με την αξία τους. Το πρό­στι­μο είναι ίσο με το ύψος των τελών που θα έπρε­πε να είχε εξο­φλη­θεί.

Γι’ αυτήν την οφει­λή ο φο­ρο­λο­γού­με­νος θα έχει τη δυ­να­τό­τη­τα να τη ρυθ­μί­σει ύστε­ρα από ένα μήνα με την πάγια ρύθ­μι­ση σε 24 δό­σεις, αλλά η βε­βαιω­θεί­σα οφει­λή επι­βα­ρύ­νε­ται με τους προ­βλε­πό­με­νους τό­κους. Ωστό­σο έως και την ορι­στι­κή εξό­φλη­ση του ποσού ο ιδιο­κτή­της δεν μπο­ρεί να με­τα­βι­βά­σει το όχημα του. Δη­λα­δή, για να ολο­κλη­ρω­θεί η με­τα­βί­βα­ση του οχή­μα­τος δεν αρκεί η βε­βαί­ω­ση των τελών ή η υπα­γω­γή τους σε ρύθ­μι­ση τμη­μα­τι­κής κα­τα­βο­λής βε­βαιω­μέ­νων λη­ξι­πρό­θε­σμων οφει­λών, αλλά θα πρέ­πει να έχει εξο­φλη­θεί ολο­σχε­ρώς η οφει­λή.

πηγή dikaiologitika.gr

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.