Ρεπορτάζ

Θ. Κόντες: «Το 2017 θα είναι μια κακή χρονιά για την κρουαζιέρα»!

Προβληματισμένος σχετικά με την πορεία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα για το 2017, εμφανίσθηκε με δηλώσεις του στην «δ», ο πρόεδρος της Ένωσης Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας κ. Θεόδωρος Κόντες.
«Είναι γεγονός ότι έχουμε συνεχώς ακυρώσεις για προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων σε διάφορα λιμάνια των νησιών του Αιγαίου -και του Πειραιά. Η βασική αιτία είναι η κατάσταση που επικρατεί στην γείτονα Τουρκία καθώς δεν έχει σταθεροποιηθεί ακόμη. Το 2016 ήταν ελάχιστα καλύτερο για την κρουαζιέρα κι αυτό λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, αναμένουμε πτώση έως και 30% στις κρουαζιερόπλοιων. Οι εταιρείες βλέποντας την κατάσταση στην Τουρκία αλλά έχοντας υπόψη και τις συνέπειες του μεταναστευτικού – προσφυγικού ζητήματος, δεν επιλέγουν πια την Ελλάδα. Δηλαδή, μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί 170 ακυρώσεις από εταιρείες που εκτελούν κρουαζιέρες σε διάφορα λιμάνια της χώρας αλλά να σκεφτείτε ότι αυτός ο αριθμός θα είναι μεγαλύτερος. Οι ακυρώσεις προέρχονται από προκρατήσεις. Και προφανώς,  ο αριθμός αυτός θα είναι πολύ μεγαλύτερος, διότι σε πολλές περιπτώσεις οι εταιρείες δεν είχαν κάνει ούτε καν μπούκινγκ (booking). Καταλαβαίνετε λοιπόν, ότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, το 2017 θα είναι μια πολύ κακή χρονιά για την κρουαζιέρα στην χώρα μας. Σχεδόν έχουμε χάσει το παιχνίδι», τόνισε ο κ. Κόντες.
Όσον αφορά τις εταιρείες, πρόκειται για πολύ μεγάλα ονόματα στον χώρο της κρουαζιέρας, όπως Aida, Celebrity Royal Carribean, Costa, η Norwegian Cruise Line, κ.ά. Υπάρχουν και άλλες εταιρείες που έχουν μικρότερα πλοία, που επίσης έχουν ‘αλλάξει ρότα’.
• Το ερώτημα λοιπόν είναι, πού πηγαίνουν οι εταιρείες κρουαζιέρας αφού φεύγουν από το Αιγαίο και από την Μεσόγειο;
«Ειδικά τα μεγάλα πλοία, έχουν στραφεί προς την Ασία που έχει τραβήξει πάρα πολύ κόσμο. Τα καινούργια πλοία που κτίζονται, δρομολογούνται στην Ασία. Έχει υπολογιστεί ότι η αγορά της Ασίας, κερδίζει κάθε χρόνο 10 νέα κρουαζιερόπλοια των 5.000 επιβατών! Κι αυτό γιατί έχει πολύ καλές υποδομές. Φανταστείτε ότι τα λιμάνια είναι έτοιμα πριν ακόμη πάνε τα πλοία… ενώ εμείς στην Ελλάδα παλεύουμε ακόμη με τις λιμενικές υποδομές! Παράλληλα, ο πληθυσμός είναι τεράστιος και η κινεζική αγορά απαριθμεί τεράστια νούμερα. Τα τελευταία χρόνια, έγινε πολύ της μόδας να ταξιδεύουν οι Κινέζοι με κρουαζιερόπλοια καθώς είναι πολύ φτηνά τα πακέτα και τα πλοία προσφέρουν ασύγκριτες υπηρεσίες. Από την άλλη πλευρά, οι τουρ οπερέιτορς ‘πουλάνε’ πιο εύκολα, έστω κι αν δεν έχουν αρχαιολογικούς χώρους και ιστορικά μνημεία. Υπάρχουν εναλλακτικού είδους υπηρεσίες μέσα στα πλοία και έχουν πολλαπλάσια κέρδη».
• Τι πρέπει να κάνει λοιπόν η Ελλάδα που βρίσκεται προ τετελεσμένων γεγονότων;
«Δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε, καθώς το πρόβλημα είναι η Τουρκία. Τα πλοία για να έρθουν εδώ θα πρέπει να κάνουν εκδρομές σε συνδυασμό με την γείτονα ή την Αίγυπτο κ.λπ. Βέβαια, αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να προωθήσουμε όσο μπορούμε την προβολή και διαφήμιση των νησιών. Όμως οι εταιρείες έχουν ήδη βγάλει προγράμματα για το 2017 και είναι δύσκολο να τις φέρεις εδώ. Ίσως να καταφέρουμε να κερδίσουμε μερικές από τις μικρές εταιρείες», είπε ο κ. Κόντες.
Όσον αφορά τις προσπάθειες τις Κινεζικής ‘Κόσκο’ να στηρίξει την ελληνική κρουαζιέρα και φυσικά να ανοίξει την αγορά της Κίνας προς την χώρα μας και τα νησιά μας, ο πρόεδρος της Ένωσης Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, είπε ότι «είναι μια πολύ καλή εξέλιξη, αλλά με μακροχρόνιο ορίζοντα, καθώς υπάρχουν ακόμη ανοιχτά προβλήματα, όπως η βίζα».
Τέλος, σχετικά με την αγορά του Ντουμπάι, που επίσης κάνει μεγάλες κρατήσεις, ο κ. Κόντες εκτίμησε ότι δεν είναι ο βασικός μας ανταγωνιστής διότι έχει τουρισμό εποχιακό παρά την δυναμική που αναπτύσσει στην κρουαζιέρα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου