Τοπικές Ειδήσεις

«Χρυσές δουλειές» με πατίνια και ηλεκτρικά ποδήλατα

• Η απουσία κανονιστικού πλαισίου για τα ΕΠΗΟ αφήνει την πόλη έρμαιο στην αυθαιρεσία με δημόσιους χώρους κατειλημμένους, προκαλώντας και συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού

Η έλλειψη οποιουδήποτε κανονιστικού πλαισίου από τον Δήμο Ρόδου για τη χωροθέτηση ΕΠΗΟ (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) και τα επινοικιαζόμενα/διαμοιραζόμενα οχήματα μικροκινητικότητας έχει δημιουργήσει πραγματική αναρχία.
Οι εταιρείες, δικαιολογημένα από την πλευρά τους, τοποθετούν τα οχήματα όπου θέλουν, καθώς υπάρχει διοικητικό κενό που να ρυθμίζει τη χρήση και την αδειοδότησή τους. Σχετικές αντιδράσεις για την εξάπλωση είχαν καταγραφεί από τον Σύλλογο Ιδιοκτητών ΤΑΧΙ, ιδιαίτερα στο Φαληράκι όπου έχουν καταλάβει πεζοδρόμια και ελευθέρους χώρους. Το αποτέλεσμα είναι οι δρόμοι, τα πεζοδρόμια και οι πλατείες να γεμίζουν ανεξέλεγκτα, χωρίς κανόνες και χωρίς οικονομικό ή άλλο όφελος για την πόλη. Δεν ενοχλεί η εξάπλωση αυτών των φιλικών προς το περιβάλλον μέσων μεταφοράς, όμως η απραξία του Δήμου Ρόδου να προβεί στα αυτονόητα, δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού εις βάρος υποδομών κι επιχειρήσεων που λειτουργούν με σεβασμό στους κανόνες.

Έχουν εξαπλωθεί παντού
Η κατάσταση επιδεινώνεται από τη γενικευμένη κατάληψη δημόσιων χώρων από κάθε είδους οχήματα: λεωφορεία, βαν, φορτηγά και στόλους ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων που σταθμεύουν σε δρόμους, εισόδους πάρκινγκ, ακόμα και σε πεζοδρόμια, σαν να πρόκειται για ιδιωτικές εγκαταστάσεις. Σε αντίθεση, άλλες επιχειρήσεις του κλάδου διαθέτουν ιδιόκτητους ή ενοικιαζόμενους χώρους για τη λειτουργία τους, αποδεικνύοντας ότι η ορθή πρακτική είναι εφικτή. Προκειμένου να ελεγχθεί η κατάσταση ανακαλύφθηκε η «πανάκεια με τις πορτοκαλί κορώνες» που κατέκλυσαν κάθε σημείο της πόλης τονίζοντας την απουσία σχεδίου του Δήμου Ρόδου, αλλά και τις ευθύνες των ιδίων των πολιτών, σεβασμού του Κ.Ο.Κ.

Το αξιοπερίεργο της υπόθεσης, αντί να καταδικαστεί αυτή η τακτική, η δημοτική αρχή δέχεται και συγχαρητήρια! Οι δημότες εκφράζουν ανοιχτά τη δυσφορία τους, τονίζοντας ότι πληρώνουν δημοτικά τέλη χωρίς να απολαμβάνουν τα στοιχειώδη, ενώ επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται πολλαπλά τον δημόσιο χώρο χωρίς σαφείς όρους, αφήνοντας την πόλη εκτεθειμένη σε κινδύνους για την ασφάλεια, την αισθητική και την ποιότητα ζωής.
Δέκα χρόνια μετά την εγκατάσταση και επέκταση του δημοτικού Συστήματος Κοινόχρηστων Ποδηλάτων, η εικόνα που αντικρίζει κανείς είναι θλιβερή: σταθμοί και ποδήλατα σκουριασμένα, εκτός λειτουργίας, εγκαταλειμμένα στην τύχη τους. Ένα έργο που θα μπορούσε να συμβάλει ουσιαστικά στη βιώσιμη κινητικότητα, παραμένει αδρανές, ενώ ο Δήμος Ρόδου επαίρεται ότι ξεκινά η διαβούλευση του Σχέδιου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας! Σημειώνεται ότι αντίστοιχα προβλήματα παρουσιάζονται και σε άλλες πόλεις, όπου η αγορά κινήθηκε με φρενήρεις ρυθμούς ανάπτυξης. Πατίνια σε ράμπες, σε οδεύσεις τυφλών, στη μέση του δρόμου. Καθημερινά δεκάδες τέτοια περιστατικά. Σε άλλες χώρες, για παράδειγμα, εφαρμόζεται χρέωση μέχρι το πατίνι να τοποθετηθεί στη σωστή θέση. Οι κανόνες έχουν μελετηθεί από τεχνικούς και ο ακριβέστερος προσδιορισμός τους προκύπτει μέσα από τη συνεργασία δήμου και ιδιωτών. Καθορισμός θέσεων στάθμευσης, ταυτοποίηση και έλεγχος, τεχνικοί περιορισμοί και θέσπιση ανταλλάγματος για τον χώρο που καταλαμβάνουν τα οχήματα στις υποδομές της πόλης, είναι στις πρώτες προτεραιότητες. Η Ρόδος έχει ανάγκη από ένα σαφές, λειτουργικό και δίκαιο κανονιστικό πλαίσιο που θα επιτρέπει τη συνύπαρξη όλων των μορφών μετακίνησης, χωρίς αδικίες και χωρίς κατάχρηση του δημόσιου χώρου. Δεν είναι τα πατίνια και τα ποδήλατα το πρόβλημα, είναι η αδράνεια που αφήνει την κατάσταση να εξελίσσεται ανεξέλεγκτα. Ας αντιγράψουν το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο που έχει τεθεί σε διαδικασία διαβούλευσης από τον Δήμο Αθηναίων, προωθώντας τη βιώσιμη κινητικότητα με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης και ασφάλειας, αναγνωρίζοντας την αυξανόμενη τάση της μικροκινητικότητας και της μετακίνησης με ηλεκτροκίνητα μέσα και δεσμευόμενο να ενισχύσει την ήπια μετακίνηση ενισχύοντας παράλληλα την ασφάλεια λοιπών οδηγών, πεζών και της προστασίας του κοινόχρηστου χώρου, θεσπίζει την παρούσα τοπική κανονιστική Απόφαση με την οποία θέτει όρους, προϋποθέσεις και προδιαγραφές, για την κυκλοφορία οδηγών, χρηστών, παρόχων και εκμισθωτών Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων(ΕΠΗΟ). Σκοπός η βέλτιστη ρύθμιση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης των ΕΠΗΟ εντός των ορίων του Δήμου, προκειμένου να διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή ασφάλεια πεζών και οδηγών και να διατηρηθεί η απρόσκοπτη χρήση των κοινόχρηστων χώρων από όλους τους πολίτες.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου