Ειδήσεις

Με πολλή προχειρότητα έγινε ο διαγωνισμός για το Γκολφ

Παρότι ακόμη αναζητούνται απαντήσεις για τον τρόπο διαχείρισης των αιτήσεων ιδιωτών που διεκδικούν την επιστροφή στην ιδιοκτησία τους ακινήτων που είχαν απαλλοτριωθεί από τον ΕΟΤ στο Γκόλφ Αφάντου από το ΤΑΙΠΕΔ και ενώ περαιτέρω εκκρεμεί το θέμα της τακτοποίησης δεκάδων άλλων, που έχουν καταπατηθεί, ένα άλλο ζήτημα έχει ανακύψει στο νότιο τμήμα που κατακυρώθηκε υπέρ της εταιρείας του ξενοδόχου κ. Νικολή Νικολαϊδη.
Η εταιρεία T.N. Aegean Sun Investments Limited, μετά την αποσφράγιση της βελτιωμένης προσφοράς της, ύψους 15.200.000 ευρώ για το ακίνητο «Φωνή της Αμερικής» – Νότιο Αφάντου, έχει εξασφαλίσει την αξιοποίηση του ακινήτου, το οποίο ωστόσο δεν είναι ομοίως ελεύθερο διεκδικήσεων ως προς την κυριότητα τμημάτων του!
Μεταξύ των ακινήτων που δεσμεύτηκαν, για να αξιοποιηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, υπάρχουν πολλά στην περιοχή της πρώην «Φωνής της Αμερικής», που εμφανίζονται σε διυπουργική απόφαση, εσφαλμένα, ως διαχείρισης και διοίκησης της «Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε. (ΕΤΑ)» και στα οποία υφίστανται επί σειράν ετών εμπράγματα δικαιώματα ιδιωτών!
Όπως έγραψε η «δημοκρατική», το Ελληνικό Δημόσιο με μια απίθανη σε σύλληψη απόφαση έρχεται και ουσιαστικά δημεύει τα ακίνητα αυτά και υπόσχεται ότι θα προχωρήσει, μετά την ανεύρεση επενδυτή για την αξιοποίηση της έκτασης, σε απαλλοτρίωσή τους!
Ως αναγκαστική απαλλοτρίωση με τη στενή έννοια του όρου είναι η στέρηση της ιδιοκτησίας με μονομερή πράξη του κράτους για την εξυπηρέτηση σκοπού δημοσίας ωφέλειας, έναντι δικαστικώς προσδιοριζόμενης αποζημίωσης του ιδιοκτήτη. Στην προκειμένη περίπτωση ως δημόσια ωφέλεια νοείται η εξασφάλιση εσόδων για το κράτος από την εκποίηση ιδιωτικών εκτάσεων, που γειτνιάζουν με δημόσια!!!
Πιο συγκεκριμένα με τον υπ’ αριθμ. 3986/2011 Νόμο, που ψήφισε η Βουλή για την εφαρμογή των επειγόντων μέτρων εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2013 αποφασίστηκε, μεταξύ άλλων, και η “δήμευση” ιδιωτικών περιουσιών για τις ανάγκες του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.
Στο άρθρο 2 παρ. 8 το νόμου προβλέπονται συγκεκριμένα τα εξής:
“Εμπράγματα δικαιώματα τρίτων μπορεί να κηρύσσονται αναγκαστικώς απαλλοτριωτέα με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, για λόγους μείζονος σημασίας δημοσίου συμφέροντος, αν κρίνονται αναγκαία για την αξιοποίηση περιουσιακού στοιχείου του Ταμείου ή εταιρείας της οποίας το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει εξ’ ολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, στο Ταμείο ή αν κρίνονται αναγκαία για την πραγματοποίηση επενδυτικού σχεδίου ειδικού διαδόχου του Ταμείου ή εταιρείας της οποίας το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει εξ’ ολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, στο Ταμείο.
Η απαλλοτρίωση κηρύσσεται υπέρ του Ταμείου ή υπέρ της εταιρείας της οποίας το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει εξ ολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, στο Ταμείο ή υπέρ του ειδικού διαδόχου αυτών, όπως ειδικότερα ορίζεται στην απόφαση με την οποία κηρύσσεται η απαλλοτρίωση.
Αν η απαλλοτρίωση κηρύσσεται σε ακίνητο επί του οποίου αναγνωρίστηκαν δικαστικώς, μετά τη μεταβίβαση του ακινήτου στο Ταμείο ή μετά την περιέλευση στο Ταμείο εταιρείας της οποίας το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει εξ ολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, στο Ταμείο, εμπράγματα δικαιώματα τρίτων, η δαπάνη της αποζημίωσης για την αναγκαστική απαλλοτρίωση βαρύνει το Δημόσιο.
Για τον προσδιορισμό της αποζημίωσης στις απαλλοτριώσεις, που κηρύσσονται, σύμφωνα με την παρούσα παράγραφο, δεν λαμβάνεται υπόψη η προσαύξηση της αξίας του απαλλοτριωμένου, η οποία οφείλεται στην νομή ή στην κατοχή του ακινήτου από το Ταμείο ή από εταιρεία της οποίας το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει εξ ολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, στο Ταμείο ή που οφείλεται στην πολεοδομική ωρίμανση και την επενδυτική ταυτότητα του ακινήτου”.
Τον Δεκέμβριο του 2011 το Ελληνικό Δημόσιο ζήτησε και έλαβε από το κτηματολόγιο Ρόδου πιστοποιητικά ιδιοκτησίας για ακίνητά του στη Ρόδο.
Ακολούθησε το 2012 διυπουργική απόφαση της επιτροπής αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων, που δημοσιεύθηκε στο υπ αριθμ. 656, τεύχος Β της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως για τη μεταφορά στην εταιρεία “Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου” περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου κατά τις διατάξεις του Ν. 3986/2011 (ΦΕΚ Α΄ 152).
Με την διυπουργική απόφαση μεταβιβάζονται και περιέρχονται χωρίς αντάλλαγμα στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή, ακίνητα κυριότητας του Δημοσίου, των οποίων η διοίκηση και διαχείριση ασκείται από την εταιρεία «Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε.» στην περιοχή του γκολφ Αφάντου μέχρι και τις εγκαταστάσεις της πρώην “Φωνής της Αμερικής”.
Πιο συγκεκριμένα η απόφαση προβλέπει την απόκτηση από την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» όλων των δικαιωμάτων που ανήκουν στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (EOT) επί εκτάσεως περίπου 1.551.165 τ.μ., η οποία βρίσκεται στην περιοχή Αφάντου του Δήμου Ρόδου στην παραθαλάσσια ζώνη των δημοτικών ενοτήτων Αφάντου και Καλλιθέας. Ειδικότερα, αποκτώνται κατά πλήρη κυριότητα τα ακίνητα που περιλαμβάνονται στις κτηματολογικές μερίδες του Κτηματολογίου Ρόδου οικοδομών Αφάντου 647, γαιών Αφάντου 1093,1938Α1, 1938Α2,1932Α, 56,1640Α, 1301,1154Α, 1933,1643,1534,1956, 1411, 1935, 974Α, 974Β, 1446Α, 1519Α, 1081 και γαιών Καλυθιών 3423, 3393, 3397, 3396,1118,1107, καθώς και οι επ’ αυτών εγκαταστάσεις και το δικαίωμα διοίκησης και διαχείρισης αιγιαλού, που απέκτησε ο EOT δυνάμει του ΒΔ 490/06.07.1970, της υπ’ αρ. 73823/09.09.1970 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και Αν. Υπουργού Συντονισμού, του ΠΔ 1013/19.08.1981 και της υπ’ αρ. 506502/29.01.1982 Απόφασης των Υπουργού Προεδρίας Κυβερνήσεως και του Υφυπουργού Οικονομικών.
Σύμφωνα με πίνακα που συνοδεύει την απόφαση στο Ταμείο περιέρχεται πέραν της έκτασης στην οποία βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του γκολφ Αφάντου και το γήπεδο, οι μερίδες 2900Α εμβαδού 5.120 τ.μ., 2884Α εμβαδού 6.100 τ.μ., 3341Α εμβαδού 1.240 τ.μ., 3346Α εμβαδού 2.000 τ.μ., 2931 εμβαδού 136.010 τ.μ., 2677 εμβαδού 33.076 τ.μ., 2867Α εμβαδού 7.540 τ.μ., 2868 εμβαδού 126.550 τ.μ., 2922Α εμβαδού 12.550 τ.μ. και 2851Α εμβαδού 1.200 τ.μ..
Στις συγκεκριμένες μερίδες ωστόσο ουδέποτε είχε ασκήσει διοίκηση και διαχείριση η εταιρεία «Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε.» και ο ΕΟΤ δεν είχε δικαίωμα επ’ αυτών.
Η διυπουργική απόφαση θεωρείται μάλιστα άκυρη εξαιτίας της πλημμέλειας αυτής.
Το εξωφρενικό ωστόσο στην υπόθεση είναι ότι όχι μόνο αδιαφορεί το Ελληνικό Δημόσιο για εμπράγματα δικαιώματα ιδιωτών στα ακίνητα αυτά τα οποία ουσιαστικά δημεύει αλλά δεν αναγνωρίζει και προηγούμενες αποφάσεις του.
Πιο συγκεκριμένα στην μερίδα 2868 η Διεύθυνση Δασών Δωδεκανήσου έχει παραχωρήσει σε ιδιώτη προς εκμετάλλευση 8 στρέμματα, η μερίδα 3341Α έχει αποδοθεί σε οικογένεια γνωστού δικηγόρου ο οποίος έσπευσε την Πέμπτη στο κτηματολόγιο για σχετική εγγραφή, στις μερίδες 2900Α και 2922Α εκκρεμούν αιτήσεις απόδοσης με τον Ν. 719/77 και στην μερίδα 2931 έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία και εκκρεμεί η υπογραφή υπουργικής απόφασης για την απόδοση της σε παρακείμενη ξενοδοχειακή μονάδα για την επέκτασή της.
Αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι ότι ο κ. Νικολαϊδης θα βρεθεί ενώπιον διεκδικήσεων από ιδιώτες κτηματολογικών μερίδων οι οποίες μεταβιβάστηκαν στην κυριότητα του Ταμείου προς αξιοποίηση με μη σύννομη διυπουργική απόφαση, αφού εμφάνιζε τις ιδιοκτησίες λανθασμένα ως διοίκησης – διαχείρισης της Ε.Τ.Α.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου