Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη συμμετοχή φιλολόγων του νησιού μας, αλλά και ενός ευρύτερου κοινού, η εκδήλωση του Συνδέσμου Φιλολόγων Δωδεκανήσου με θέμα την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στα φιλολογικά μαθήματα, το Σάββατο 1η Φεβρουαρίου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 7ου Γυμνασίου Ρόδου. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Γιώργος Παπαντωνάκης, μέχρι πρόσφατα καθηγητής της Ελληνικής Λογοτεχνίας και Ελληνικής Παιδικής Λογοτεχνίας στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, η Βασιλεία Κούρτη- Καζούλη, Επίκουρη Καθηγήτρια στα αντικείμενα της Διγλωσσίας και της Μάθησης σε Ηλεκτρονικά Περιβάλλοντα στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, η Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Δωδεκανήσου, Μάντα Φατσέα και ο διευθυντής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Ρόδου, Γιάννης Σάββας.

Μετά από μια σύντομη εισαγωγή από τον πρόεδρο του Συνδέσμου, Κώστα Κυπριώτη, παρουσιάστηκαν εργασίες που εκπονήθηκαν στα πλαίσια διδακτικών παρεμβάσεων κατά την Δ΄ Επιμορφωτική περίοδο επιμόρφωσης β΄ επιπέδου, που διήρκεσε από τον Απρίλιο έως το Νοέμβριο του 2013, με την καθοδήγηση των επιμορφωτριών Ελένης Αναγνώστου, Μέλπας Μαυριδή, Ευαγγελίας Μουλά και Λουκίας Ορφανού στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης του 4ου και του 7ου Γυμνασίου Ρόδου. Συγκεκριμένα, σύντομες ανακοινώσεις έκαναν οι φιλόλογοι: Μαρία Γκόλα, Αγγελική Γιαννίκη, Μαρία Πρωτόπαππα, Κερασία Μπουκουβάλα, Χριστίνα Αγγελή, ΑντωνίαΜατσίγκου, Μαρία Σωτηράκη, Δέσποινα Γιαννιού, Μάνθα Μήτρου, Χριστίνα Πολίτη, Βάσω Κωστούλα, Εμμανουέλλα Διακοσάββα, Παναγιώτης Αθανασόπουλος, Γιώργος Βαφείδης, Θέμις Μαστροσάββα, Ελευθερία Σταυριανού, Αναστασία Διβάνη, Πόπη Καντιμοίρη, Δημήτρης Σαλιάρης και Δημήτρης Παπαμεντζέλου συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στον επιστημονικό διάλογο για τη διδακτική και στην ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων σχετικά με τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, που θέτουν στο κέντρο το μαθητή και θέλουν το δάσκαλο συντονιστή και διακριτικό καθοδηγητή της γνωστικής μαθητείας.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας κόπηκε και η βασιλόπιτα του Συνδέσμου Φιλολόγων και δόθηκε η ευκαιρία για ανταλλαγή ευχών για τη νέα χρονιά.

Στο σημείο αυτό αξίζει να τονιστεί ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης υλοποιήθηκε για πρώτη φορά στη Ρόδο και η υποδοχή του υπήρξε ενθουσιώδης, καθώς ολοκλήρωσαν με επιτυχία την παρακολούθησή του εξήντα (60) φιλόλογοι. Ένα νέο μάλιστα πρόγραμμα επιμόρφωσης πρόκειται να ξεκινήσει πολύ σύντομα, στις 24/2/2014 και θα διαρκέσει μέχρι το Σεπτέμβριο του 2014. Αυτές τις ημέρες υποβάλλονται οι αιτήσεις για συμμετοχή. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει την Πέμπτη 6/2.
Αν και η εισαγωγή των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα με μικρές πιθανότητες επιτυχίας, τόσο εξαιτίας της τεχνοφοβίας της πλειοψηφίας των φιλολόγων, -ιδιαίτερα αυτών με πολυετή υπηρεσία-, όσο και εξαιτίας της εδραιωμένης σε πολλούς πεποίθησης ότι ο λογοκεντρικός προσανατολισμός των φιλολογικών μαθημάτων βρίσκεται στον αντίποδα της τεχνολογίας, η θερμή συμμετοχή των φιλολόγων τόσο στα σεμινάρια όσο και στην εκδήλωση, μας βεβαιώνει για το αντίθετο, ότι δηλαδή η σχέση των νέων τεχνολογιών με τα φιλολογικά μαθήματα είναι και δυνατή και εφικτή και γόνιμη.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ