Τοπικές Ειδήσεις

Τέθηκαν «επί τάπητος» τα προβλήματα του Κτηματολογίου Ρόδου

Στη Ρόδο βρέθηκε χθες ο νέος γενικός διευθυντής του Ελληνικού Κτηματολογίου, Στέφανος Κοτσώλης, ο οποίος είχε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς με τους οποίους συζήτησε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Κτηματολόγιο Ρόδου και πώς αυτά θα επιλυθούν.
Το μεσημέρι, ο κ. Κοτσώλης, είχε συνάντηση με τον περιφερειάρχη Γ. Χατζημάρκο στο γραφείο του στην Περιφέρεια, όπου συμμετείχε και ο δήμαρχος Ρόδου, Α. Καμπουράκης. Αργότερα, συναντήθηκε με τη Διοίκηση του Δικηγορικού Συλλόγου Ρόδου, παρουσία του προέδρου του ΤΕΕ κ. Αντώνη Γιαννικουρή, του συμβολαιογράφου κ. Σταύρου Κουταλιανού και του νομικού συμβούλου του Δήμου Ρόδου κ. Θ. Παπαγεωργίου .
«Υπάρχει ομοφωνία και σύμπνοια στην επίλυση των προβλημάτων του Κτηματολογίου της Ρόδου. Ο καθένας από το θέση του, θα συνεισφέρει στην αντιμετώπιση όλων αυτών των ανοιχτών προς επίλυση ζητημάτων.
Η στελέχωση έχει να κάνει με το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Εμείς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να επισημάνουμε το πρόβλημα και να το υποστηρίξουμε. Τόσο η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου όσο και ο Δήμος Ρόδου έχουν επιδείξει ενδιαφέρον για την επίλυση του προβλήματος και πιστεύουμε ότι θα παίξουν το ρόλο τους», δήλωσε στη «δ» ο κ. Κοτσώλης.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Κοτσώλης, το Κτηματολόγιο της Ρόδου πρέπει να ενταχθεί στο Ελληνικό Κτηματολόγιο, για να γίνει όμως αυτό, πρέπει να ρυθμιστούν μία σειρά από ζητήματα.
Εμφανίστηκε πάντως αισιόδοξος ότι σταδιακά θα επιτευχθεί ο στόχος. Συγκεκριμένα δήλωσε τα εξής: «Σίγουρα η θέση του Κτηματολογίου της Ρόδου είναι στο Ελληνικό Κτηματολόγιο. Όλα τα μεγάλα προβλήματα έχουν τη λύση τους. Λύνονται όταν τα σπας σε μικρότερα. Αυτό κάνουμε τώρα. Τα αντιμετωπίζουμε ένα προς ένα. Δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε πότε θα είμαστε έτοιμοι. Ξεκινάμε από τις εκκρεμότητες που υπάρχουν και συνεχίζουμε με θεσμικής ή τεχνικής φύσεως θέματα, όπως π.χ. ο εναρμονισμός λειτουργίας του Κτηματολογίου Ρόδου με το Ελληνικό Κτηματολόγιο, ο τρόπος με τον οποίο αποτυπώνονται τα στοιχεία κλπ.».
Ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Ρόδου, Βασίλης Περίδης δήλωσε: «Υπήρξε μία εποικοδομητική συζήτηση. Ετέθησαν τα προβλήματα και προτάθηκαν λύσεις, κάποιες εκ των οποίων είναι εφικτές και θα λυθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα. Πληροφορήθηκα δε ότι τόσο η Περιφέρεια όσο και ο Δήμος προτίθενται να βοηθήσουν για τη στελέχωση του Κτηματολογίου. Γενικότερα προτάθηκαν διάφορες λύσεις τόσο για τη στελέχωση όσο και τις εκκρεμείς πράξεις και τη μηχανοργάνωση που θα γίνεται τμηματικά. Μπορώ να πω ότι είμαστε σε ένα καλό δρόμο πλέον και ότι θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες».
Όπως έγραψε η «δ», ελλοχεύει ο κίνδυνος το Κτηματολόγιο της Ρόδου να μείνει με 5 υπαλλήλους αφού οι υπόλοιποι, εξασφάλισαν αποφάσεις μετάταξής τους σε άλλες υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης και συγκεκριμένα σε υπηρεσίες του Δικαστικού Μεγάρου της Ρόδου, μετά την απόφαση μεταφοράς της υπηρεσίας στην «Κτηματολόγιο ΑΕ».
Εχουν ανακύψει σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία του Κτηματολογίου της Ρόδου και ο νέος Κτηματολογικός δικαστής απέστειλε στον υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αναλυτικό υπόμνημα.
Στο υπόμνημά του, εκθέτει μεταξύ άλλων ότι έχει ξεκινήσει επί των ημερών του προκατόχου του και συγκεκριμένα από τα τέλη του 2019 ένα συστηματικό πρόγραμμα καταχώρισης όλων των νέων εισερχομένων πράξεων, και από τις παλαιότερες καταχωρούντο μόνο αυτές για τις οποίες υποβαλλόταν αίτηση από τον ενδιαφερόμενο.
Επισημαίνει παραπέρα ότι τα δημόσια βιβλία που προορίζονται να παρέχουν πίστη και ασφάλεια σχετικά με τα εμπράγματα δικαιώματα των πολιτών επιβάλλεται να είναι πλήρη και να αποτυπώνουν κάθε στιγμή την πραγματική κατάσταση των ακινήτων. Καθιστά δε σαφές ότι, λόγω των σοβαρότατων προβλημάτων της υπηρεσίας, το πρόγραμμα παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις ακόμη και στην καταχώριση των τρεχουσών πράξεων.
Ζητά συγκεκριμένα την πρόσληψη δύο μηχανικών στο τεχνικό τμήμα της Υπηρεσίας, διότι απασχολείται αυτή τη στιγμή μόνον ένας, ο οποίος έχει επωμιστεί, ήδη από τον Ιούνιο του έτους 2016, όταν και παραιτήθηκε ο δεύτερος, τον φόρτο εργασίας του τεχνικού τμήματος και έχει διεκπεραιώσει κατά το έτος 2017, 832 πράξεις που αφορούν τεχνικά θέματα (αποσπάσεις, τεμαχισμούς αποχαρακτηρισμούς, ενοποιήσεις, απαλλοτριώσεις, τροποποιήσεις οριζοντίων και καθέτων ιδιοκτησιών, παραχωρητήρια, ανεγέρσεις-κατεδαφίσεις οικοδομών κλπ.) καθώς και την χορήγηση 2.066 σχεδιαγραμμάτων και απογραφικών δελτίων των κτηματολογικών μερίδων.
Το ιδεώδες θα ήταν να προστεθούν στο ήδη υπάρχον δυναμικό τουλάχιστον 5 διοικητικοί υπάλληλοι, ώστε να καταστεί εφικτή, εντός χρονικού διαστήματος 6-7 ετών, τόσο η διεκπεραίωση των άνω των 20.000 εκκρεμών πράξεων, προϋπόθεση απαραίτητη για την ένταξη της Υπηρεσίας στο Ελληνικό Κτηματολόγιο, όσο και η ταχεία διεκπεραίωση των νέων πράξεων.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου