Δύο από τους μεγαλύτερους τουριστικούς οργανισμούς του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας, οι TUI και easyJet holidays, απηύθυναν ξεκάθαρο μήνυμα για την αναγκαιότητα διαχείρισης του υπερτουρισμού, τονίζοντας πως θέλουν να αποτελέσουν μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος.
Μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο βιωσιμότητας Spain Talks της Ισπανικής Υπηρεσίας Τουρισμού στις 30 Απριλίου, ο Ian Corbett, επικεφαλής βιωσιμότητας της TUI, υπογράμμισε ότι η εταιρεία επενδύει ουσιαστικά στην ευημερία των προορισμών στους οποίους δραστηριοποιείται.
«Είναι δικαίωμα των ίδιων των προορισμών να αποφασίσουν τι είδους επισκέπτες θέλουν και σε τι αριθμό. Εμείς θέλουμε να είμαστε μέρος της λύσης και να συμβάλουμε στην εξισορρόπηση των αναγκών κατοίκων και επισκεπτών», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η τοπική κοινωνία στο επίκεντρο
Οι τοποθετήσεις του Corbett έρχονται σε συνέχεια παρεμβάσεων εκπροσώπων δημοφιλών ισπανικών προορισμών όπως η Πάλμα και η Βαρκελώνη, οι οποίοι αναφέρθηκαν στα μέτρα που έχουν λάβει για την προώθηση του βιώσιμου τουρισμού. Μεταξύ αυτών:
Περιορισμός στον αριθμό των διαθέσιμων τουριστικών κλινών
Προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς
Ανάδειξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο MICE (Συνέδρια, Κίνητρα, Συναντήσεις και Εκθέσεις)
Ο Mateu Hernandez, γενικός διευθυντής του οργανισμού Turisme de Barcelona, σημείωσε χαρακτηριστικά:
«Έχουμε 154.000 κλίνες στη Βαρκελώνη και θέλουμε να αποφασίζουμε ποιος κοιμάται σε αυτές».
easyJet holidays: Υπεύθυνη τουριστική παρουσία
Από την πλευρά του, ο Matt Callaghan, διευθυντικό στέλεχος της easyJet holidays, εξέφρασε την πρόθεση της εταιρείας να προσφέρει θετικό αντίκτυπο στους προορισμούς όπου δραστηριοποιείται.
«Οι προορισμοί για εμάς δεν είναι απλώς τοποθεσίες – είναι τα σπίτια ανθρώπων. Και αισθανόμαστε μεγάλη ευθύνη για τον τρόπο που λειτουργούμε μέσα σε αυτούς», τόνισε.
Η easyJet holidays, σύμφωνα με τον Callaghan, επιδιώκει στενή συνεργασία με τοπικούς οργανισμούς διαχείρισης προορισμών, δίνοντας ευκαιρίες απασχόλησης σε κατοίκους που μπορούν να αναδείξουν “κρυμμένα διαμάντια” του τόπου τους στους επισκέπτες.
Πρωτοβουλίες βιωσιμότητας από την TUI
Ο Corbett παρουσίασε και συγκεκριμένα στοιχεία για τις πρωτοβουλίες της TUI στον τομέα της βιωσιμότητας:
Το 1/3 των ξενοδοχείων του ομίλου παράγουν τη δική τους ανανεώσιμη ενέργεια
Το 80% των τροφίμων και ποτών προέρχονται από τη χώρα προέλευσης
Το 80% του προσωπικού των ξενοδοχείων είναι επίσης ντόπιοι
Ανάγκη για διαχείριση της εποχικότητας
Κοινή ήταν η διαπίστωση από τους δύο οργανισμούς ότι απαιτείται μεγαλύτερη προσπάθεια για την καταπολέμηση της εποχικότητας στον τουρισμό. Ο Corbett σημείωσε πως η TUI χρησιμοποιεί την ισχύ του brand της για να ενισχύσει τη ζήτηση σε περιόδους χαμηλής τουριστικής κίνησης, ακόμα και όταν δεν μπορεί να επιχειρεί δικά της δρομολόγια.
Ωστόσο, ο Noel Josephides, ιδρυτής της Sunvil, έθεσε τον προβληματισμό για την πρακτική δυνατότητα μετάβασης σε μοντέλα ετήσιας λειτουργίας:
«Για να επιμηκύνεις την τουριστική περίοδο, απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις. Δεν είναι αρκετό να δηλώνουμε ότι θέλουμε μια σεζόν όλο τον χρόνο. Αυτό κοστίζει», προειδοποίησε.
Συμπεράσματα
Το μήνυμα των TUI και easyJet holidays είναι σαφές: οι μεγάλοι tour operators αναγνωρίζουν πλέον ότι η ανεξέλεγκτη τουριστική ανάπτυξη δεν είναι βιώσιμη – ούτε για τους προορισμούς, ούτε για τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Η στροφή προς έναν πιο υπεύθυνο και ποιοτικό τουρισμό, με σεβασμό στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και του περιβάλλοντος, φαίνεται να γίνεται νέα στρατηγική προτεραιότητα.
Πηγή: tornosnews.gr