Τοπικές Ειδήσεις

Η οδήγηση είναι η πιο επικίνδυνη καθημερινή δραστηριότητα στη Ρόδο!

• Πώς μπορεί να εφαρμοστεί ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στην πόλη της Ρόδου • Στέφανος Πορτσέλλη: «Χρειαζόμαστε ένα σχέδιο βιώσιμης κυκλοφορίας στην πόλη – Χωρίς αλλαγή της νοοτροπίας και πολιτικής βούλησης, κανένα μέτρο δεν θα έχει αποτέλεσμα» • Οι δρόμοι είναι ένα δημόσιο αγαθό που όλοι μας πρέπει να το σεβόμαστε! • Πώς θα αποφευχθούν οι κίνδυνοι για τα πατίνια και τα ποδήλατα

Ο νέος Κ.Ο.Κ. βάζει στο στόχαστρο συγκεκριμένες κατηγορίες παραβατών, ενώ τιμωρεί αυστηρότερα τους οδηγούς που επαναλαμβάνουν επικίνδυνες συμπεριφορές, θέτοντας συστηματικά σε κίνδυνο τις ζωές των συνανθρώπων τους.
Η Ελλάδα παραμένει πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων, αφού σύμφωνα με τη σχετική έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το 2024, σημειώθηκαν 64 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων στη χώρα μας, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να περιορίζεται στους 44.
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στοχεύει να καταπολεμήσει επικίνδυνες συμπεριφορές που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό και διαχρονικά για τα δυστυχήματα που σημειώνονται στη χώρα μας κάθε χρόνο, ενώ βάζει στο στόχαστρο και νεότερες παραβατικές συνήθειες, όπως η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
Με τις νέες διατάξεις, η Πολιτεία οριοθετεί σαφώς το πλαίσιο ευθύνης των οδηγών και αποσκοπεί όχι μόνο στην επιβολή αυστηρών ποινών, αλλά πρωτίστως στη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας οδικής ασφάλειας.
Κληθείς από τη “δ” ο κ. Στέφανος Πορτσέλλη, πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών Δωδεκάνησου, να σχολιάσει τις αλλαγές και πώς αυτές θα μπορέσουν να εφαρμοστούν στη Ρόδο, όπου το κυκλοφοριακό και οι παραβάσεις κινούνται σε πολύ μεγάλο βαθμό, υπογράμμισε τα εξής:
«Για να είναι ένας νόμος εφαρμόσιμος θα πρέπει να υπάρχει πολιτική βούληση και συνέπεια. Η επιτυχία σε κάθε νόμο εξαρτάται από το κατά πόσο οι ίδιοι, οι φορείς του κράτους, η αστυνομία, τα υπουργεία, οι δήμοι, έχουν την πρόθεση να εφαρμόσουν τους κανόνες χωρίς εξαιρέσεις. Η συνέπεια λοιπόν αυτού, ενισχύει την εμπιστοσύνη των πολιτών. Όταν καθημερινά ο πολίτης δεν έχει την αίσθηση ότι δεν ελέγχεται, το αφήνουμε στη διακριτική του ευχέρεια αν θα συμμορφωθεί ή όχι. Αυτό που απαιτείται είναι η ενίσχυση των ελέγχων από την Τροχαία, χρήση των έξυπνων καμερών, καμπάνιες ενημέρωσης και εκπαίδευσης, εκστρατείες ευαισθητοποίησης για τον νέο ΚΟΚ ώστε ο πολίτης να καταλάβει ότι είναι προς το συμφέρον του να τον τηρήσει. Επιπλέον θα πρέπει να ενσωματωθούν τόσο στην οδική παιδεία όσο και στη δική μας δουλειά, των εκπαιδευτών οδήγησης, σύγχρονη θεματολογία που αφορά στην “μικροκινητικότητα” στην οδηγική εκπαίδευση, ασφάλεια υποδομών και μια σειρά από άλλες παραμέτρους. Αν όλα αυτά μπορέσουμε να τα συνδυάσουμε με το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ρόδος (κυρίως στην πόλη) και κατά πόσο μπορεί να εφαρμοστεί ο νέος ΚΟΚ, θα το δούμε.


Κατά την άποψή μου, η οδήγηση είναι η πιο επικίνδυνη δραστηριότητα που κάνουμε όλοι καθημερινά! Ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, που υπερπολλαπλασιάζονται τα οχήματα και ο κυκλοφοριακός φόρτος, βλέπουμε ότι η ταλαιπωρία αυξάνεται. Είναι πλέον θέμα βιωσιμότητας, ασφάλειας και ποιότητας ζωής».
Είναι γεγονός πως το νησί της Ρόδου, δέχεται πολύ μεγάλη πίεση κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών καθώς ο αριθμός των οχημάτων πολλαπλασιάζεται λόγω του τουρισμού, χωρίς να υπάρχουν κυκλοφοριακές προβλέψεις, χωρίς να βελτιώνονται οι υποδομές, χωρίς να γίνονται πιο σύγχρονες. Σε όλα αυτά, προστίθεται η έλλειψη χώρων στάθμευσης, το πρόβλημα με την κυκλοφορία σε ιστορικά και τουριστικά σημεία, ενώ δεν υπάρχει η κατάλληλη πρόβλεψη για τους πεζούς, τα ποδήλατα, οικογένειες με παιδιά.
«Το πρόβλημα ξεκινάει από την απουσία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για ένα σύγχρονο σύστημα δημόσιας συγκοινωνίας με συνέπεια, οι πολίτες να είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο ή το δίκυκλό τους για τις μετακινήσεις τους. Εάν υπήρχαν τακτικά δρομολόγια από τα λεωφορεία δεν θα είχαμε αυτή την εικόνα. Ο πολίτης δεν εμπιστεύεται τη δημόσια συγκοινωνία. Χρειαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας. Από την άλλη, οι τοπικές αρχές και οι φορείς πρέπει να επενδύσουν στις δημόσιες συγκοινωνίες και στις υποδομές. Π.χ. τα νέα δίκυκλα – πατίνια που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι πάρα πολύ επικίνδυνα. Θα πρέπει να κυκλοφορούν σε ποδηλατοδρόμους και σε πεζόδρομους και όχι όπως τα άλλα οχήματα. Και όσοι τα χρησιμοποιούν πρέπει να φορούν κράνος, ενώ τις νυχτερινές ώρες θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να φορούν ειδικά ρούχα που να φωσφορίζουν τη νύχτα. Οι δρόμοι είναι ένα δημόσιο αγαθό που όλοι μας πρέπει να το σεβόμαστε!» -λέει ο κ. Πορτσέλλη.
Συνεπώς, η εφαρμογή του νέου ΚΟΚ στην Ρόδο, θα είναι μια μεγάλη… πρόκληση.
Όπως λέει ο πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών Δωδεκάνησου: «Για να μπορέσει να εφαρμοστεί, απαιτείται πολιτική βούληση. Να γίνουν πεζοδρομήσεις, να αποσυμφορηθεί το κέντρο, να δώσει δυνατότητα στους πεζούς, στους δικυκλιστές, στα ΑμεΑ να απολαύσουν την πόλη και να υπάρχουν χώροι στάθμευσης. Αν γίνει μια ορθολογική διαχείριση και δοθεί ιδιαίτερο βάρος στη βελτίωση της δημόσιας συγκοινωνίας, θα μπορέσουν όλοι να εξυπηρετούνται» -κατέληξε.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου