Μαθητές στα ελληνικά σχολεία δέχονται σεξουαλική παρενόχληση από άλλους μαθητές; Μαθητές δημοσιοποιούν αρνητικά σχόλια για άλλους συμμαθητές τους στο διαδίκτυο; Μαθητές συκοφαντούν άλλους συμμαθητές τους; Ποιοι μαθητές πέφτουν συνήθως θύματα εκφοβισμού; Είναι μαθητές από φτωχές οικογένειες, με μαθησιακές δυσκολίες, από οικογένειες μεταναστών, υπέρβαροι, μαθητές που δεν ταιριάζουν με την αναμενόμενη εικόνα ενός αγοριού ή κοριτσιού;

Πώς διαχειρίζονται οι μαθητές τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή την ταυτότητα του φύλου τους στο σχολικό περιβάλλον; Πόσο συχνά είναι τα κρούσματα ομοφοβικού και τρανσφοβικού εκφοβισμού στο ελληνικό σχολείο;

Αυτά τα ερωτήματα αναμένεται να απαντήσει -μεταξύ άλλων- έρευνα για τον ομοφοβικό και τρανσφοβικό εκφοβισμό, που διεξάγεται παράλληλα σε Ελλάδα, Κύπρο και Λιθουανία, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «HOMBAT-Combating HOMophoBic And Transphobic bullying in schools».

Στην Ελλάδα, η έρευνα υλοποιείται από το Κέντρο Μέριμνας Οικογένειας και Παιδιού (ΚΜΟΠ), το οποίο είναι και ο συντονιστής του έργου, σε συνεργασία με το «Πολύχρωμο Σχολείο». H έρευνα απευθύνεται στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (δάσκαλοι, σχολικοί σύμβουλοι, ψυχολόγοι). Σκοπός της είναι η πλήρης καταγραφή του φαινομένου και κυρίως η αναγνώριση των χαρακτηριστικών των διακρίσεων και του εκφοβισμού λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου και χαρακτηριστικών φύλου, από την πρώτη τάξη του δημοτικού έως και την τελευταία του λυκείου.

Η έρευνα περιλαμβάνει προσωπικές συνεντεύξεις και ένα online ερωτηματολόγιο. Όσοι ενδιαφέρονται να πάρουν μέρος στην έρευνα μπορούν να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο μέχρι την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου.

Το έργο ΗΟΜΒΑΤ χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του προγράμματος Rights, Equality and Citizenship Programme (REC) 2014-2020.

ΒΗΜΑ