«Η κυβέρνηση κάθε φορά λέει ότι το κλίμα αλλάζει, και τελικά το μόνο που αλλάζει είναι οι προβλέψεις για την ανάκαμψη της χώρας, η οποία μετατίθεται από εξάμηνο σε εξάμηνο».
Στις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης για την βελτίωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας αναφέρεται μεταξύ άλλων σε συνέντευξή της στη «δ», η βουλευτής των «Ανεξάρτητων Ελλήνων» κ. Μίκα Ιατρίδη και προσθέτει πως και ο ΣΥΡΙΖΑ εξακολουθεί και έχει μεγάλο πρόβλημα με τις συνιστώσες του.
«Οι μόνοι που παραμένουμε σταθεροί και ξεκάθαροι στις απόψεις μας είμαστε οι «Ανεξάρτητοι Έλληνες». Και, πιστεύω, ότι τώρα με την ολοκλήρωση του συνεδρίου μας και την κωδικοποίηση των θέσεών μας και του προγράμματός μας, θα απευθυνθούμε στους Έλληνες πολίτες και θα ζητήσουμε την εμπιστοσύνη τους, όπως τη ζητήσαμε και στις εκλογές του 2012, όταν δεν ήμασταν παρά ένα κίνημα τριών μηνών», δηλώνει η κ. Ιατρίδη.
Η βουλευτής των «Ανεξάρτητων Ελλήνων» αναφέρεται όμως και στην οπισθοχώρηση της κυβέρνησης στο θέμα της μείωσης του ΦΠΑ στον τομέα της εστίασης.
«Είναι κοροϊδία να «τσακώνονται» μεταξύ τους το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ για κομματικά οφέλη και ο ΦΠΑ να παραμένει στο 23%. Όταν οι ανταγωνίστριες χώρες έχουν ΦΠΑ στην εστίαση κατά μέσο όρο στο 8%. Είναι δυνατόν, λοιπόν, να λένε ότι θα συζητήσουν το θέμα με την Τρόικα τον Ιούνιο;», αναρωτιέται η κ. Ιατρίδη, που αναφέρεται και στο θέμα που ανέκυψε στον τομέα της Παιδείας.
Η συνέντευξη της κ. Μίκας Ιατρίδη, αναλυτικά:
• Μείζον θέμα έχει δημιουργηθεί με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην κατάργηση οργανικών θέσεων σε σχολεία των νησιών μας. Θα συμβάλετε με την κατάθεση επίκαιρης ερώτησης για το θέμα αυτό;
Από την πρώτη στιγμή που τέθηκε το ζήτημα αυτό, πήρα δημόσια θέση και είπα ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει την πολιτική «πονάει δόντι…κόβει κεφάλι».
Όμως το θέμα αυτό δεν είναι καινούριο. Ήδη, από τον περασμένο Νοέμβριο είχα καταθέσει επίκαιρη ερώτηση για τα εκπαιδευτικά κενά στη Δωδεκάνησο. Και ενώ είχα παρουσιάσει τα στοιχεία, όπως μου είχαν αποσταλεί από τα σχολεία, ο αρμόδιος Υφυπουργός είχε απαντήσει ότι δεν είναι ακριβώς έτσι και ότι, σε κάθε περίπτωση, τα κενά θα καλυφθούν. Τελικά, «καλύπτουν» τα κενά, καταργώντας τις οργανικές θέσεις.
Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό. Έχω πει πολλές φορές ότι η πολιτική που εφαρμόζουν η τρικομματική κυβέρνηση και οι δανειστές για το Αιγαίο στοχεύει στην ερήμωση του. Δεν έχουμε παιδεία, δεν έχουμε γιατρούς, δεν έχουμε συγκοινωνία, δεν έχουμε βασικές δημόσιες υπηρεσίες. Τι θα γίνει τελικά; Τι θα γίνει με τα μικρότερα νησιά;
Και πιστεύω ότι εδώ είναι το σημείο που θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί και οι κυβερνητικοί βουλευτές. Κατέθεσαν και αυτοί επίκαιρη ερώτηση, όπως κατέθεσα και εγώ, για την κατάργηση των οργανικών θέσεων στα σχολεία των νησιών μας.
Πήγα και παρακολούθησα τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης του κ. Υψηλάντη. Δημόσια, πάλι, είπα ότι ο κ. Υψηλάντης έθεσε πολύ σωστά όλα τα ζητήματα. Βέβαια, ο αρμόδιος Υφυπουργός, κατά την άποψη μου, είπε ότι θα προχωρήσουν σε αυτήν την επιλογή και, μάλιστα, προσπάθησε και να την εξηγήσει. ¶ρα, φαίνεται ότι το Υπουργείο δεν σκοπεύει να κάνει πίσω.
Το θέμα δεν είναι κομματικό. Όμως, θέτω καλόπιστα το ερώτημα: Έχουν διαμηνύσει αρμοδίως οι κυβερνητικοί βουλευτές ότι δεν θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένοι; Έχουν θέσει κάποια κόκκινη γραμμή για τα νησιά μας; Είναι έτοιμοι να καταψηφίσουν και κάποιο νομοσχέδιο της Κυβέρνησης; Να πουν ένα «όχι»;
• Θα ωφεληθούν τα νησιά μας από τις αλλαγές που φαίνεται ότι δρομολόγησε το υπουργείο Ναυτιλίας;
Είχα την τιμή να είμαι, ως Τομεάρχης Ναυτιλίας των «Ανεξαρτήτων Ελλήνων», ειδική αγορήτρια του κινήματος μας για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Στη συζήτηση, λοιπόν, του νομοσχεδίου είχα επισημάνει ότι για την ακτοπλοΐα το Υπουργείο παρεμβαίνει μόνο στο ζήτημα των συνθέσεων των πληρωμάτων το χειμώνα και στο ζήτημα της ευελιξίας στη δρομολόγηση των πλοίων. Αυτές οι παρεμβάσεις δεν οδηγούν πουθενά.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας θα έπρεπε να είχε σχέδιο ώστε να μειώσει συνολικά το κόστος μετακίνησης. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με τη μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια – έχουμε 23% στα οχήματα, όταν στις γειτονικές ευρωπαϊκές χώρες κυμαίνεται στο 10% – με έλεγχο στον καθορισμό της τιμής των καυσίμων των πλοίων, το έχουν ζητήσει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, με συνδρομή του κράτους στις ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών, με ενίσχυση των μισθωμάτων για τις άγονες γραμμές. Εδώ, προβάλλουν ως ευελιξία τη μείωση της δρομολόγησης των ταχυπλόων στους τέσσερις μήνες, ενώ εμείς έχουμε το παράδειγμα της συνεχούς δρομολόγησης των ταχύπλοων καταμαράν της «Δωδεκάνησος Seaways», τα οποία με την παρουσία τους είχαν αυξήσει το μεταφορικό έργο στο νομό μας.
Με λίγα λόγια, το Υπουργείο δεν έχει κάνει τίποτα ώστε να δημιουργήσει αύξηση στην μεταφορική κίνηση στην ακτοπλοΐα. Ο κόσμος δεν έχει για να ταξιδέψει. Λυπάμαι που το λέω, το εξήγησα και με στοιχεία στον αρμόδιο Υπουργό, σε λίγο, και ειδικά το χειμώνα, θα ψάχνουμε βαπόρια για το Αιγαίο.
• ¶νοιγμα στην τουριστική αγορά της Τουρκίας επιχειρεί να κάνει η περιοχή μας. Θα βοηθήσουν οι μέχρι τώρα κινήσεις που έχουν γίνει για την απλοποίηση των διαδικασιών για τη χορήγηση θεωρήσεων εισόδου στα νησιά μας;
Είναι πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, των φορέων και επιχειρήσεων του τουρισμού. Έχω κάνει πολλές παρεμβάσεις για το θέμα αυτό, όχι μόνο για την Τουρκία, αλλά και για άλλες χώρες των οποίων οι πολίτες θέλουν να επισκεφτούν τα νησιά μας. Σε ερώτησή μου, το Υπουργείο των Εξωτερικών είχε απαντήσει ότι, αν και υπάρχουν δυσκολίες, θα προωθήσει, στο μέτρο του δυνατού, την απλοποίηση των διαδικασιών. Πιστεύω ότι είναι ένας τρόπος για να τονωθεί ο τουρισμός στα νησιά μας και κρατώ ως θετικό το γεγονός ότι το αρμόδιο Υπουργείο κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση.
• Πώς εξηγείτε το γεγονός ότι στην δική μας περιοχή η ΕΛΑΣ αποδυναμώνεται ενώ σε άλλους τουριστικούς προορισμούς ενισχύεται;
Εξήγηση με βάση τη λογική δεν υπάρχει. Μια εξήγηση, αρκετά πειστική, είναι ότι ο αρμόδιος Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη πρέπει να εξυπηρετήσει τους ψηφοφόρους του. Για αυτό και η αστυνομική δύναμη στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας είναι τριπλάσια από την αντίστοιχη του αεροδρομίου στην Κω, την στιγμή που τα δυο αεροδρόμια έχουν την ίδια κίνηση.
Επιπλέον, η αστυνομική δύναμη στο αεροδρόμιο της Ρόδου είναι σχεδόν ίδια με αυτή της Κέρκυρας, όταν το δικό μας αεροδρόμιο έχει διπλάσια κίνηση από αυτή της Κέρκυρας. Όλα αυτά, τα κατέθεσα με ερώτησή μου στη Βουλή. Το θέμα είναι ότι η Δωδεκάνησος απαξιώνεται συνεχώς σε όλους τους τομείς και η κυβέρνηση συμπεριφέρεται σαν να μην θέλει τα Δωδεκάνησα. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι συμβολικά η παράδοση της εθνικής μας κυριαρχίας ανακοινώθηκε από τον κ. Παπανδρέου στο ακριτικό Καστελόριζο.
• Η τουριστική σεζόν έχει ξεκινήσει αλλά τα προβλήματα στο νοσοκομείο του νησιού μας δεν έχουν λυθεί. Πού θα οδηγήσει αυτή η απαξίωση;
Κοιτάξτε, η κατάσταση είναι τραγική σε όλα τα νησιά μας. Δυστυχώς, αυτό αποτυπώνεται και σε διεθνή δημοσιεύματα, με αποτέλεσμα πολλοί που θα ήθελαν να επισκεφθούν τα νησιά μας να το σκέφτονται και να διστάζουν. Δυστυχώς, η εξίσωση για την Τρόικα και την τρικομματική κυβέρνηση είναι απλή: Μείωση των κρατικών δαπανών με κάθε τίμημα. Όμως, αγνοούν ότι η μείωση των κρατικών δαπανών τελικά φέρνει και μείωση στα έσοδα. Το που θα οδηγήσει αυτή η απαξίωση μένει να το δούμε. Αλλά, το θέμα είναι να έχουμε γιατρούς και ιατρικές υπηρεσίες χειμώνα και καλοκαίρι.
• Η κυβέρνηση φερόταν έτοιμη να προωθήσει ρύθμιση, με την οποία καταργούνται οι προσωρινές διαταγές των δικαστηρίων, βάσει των οποίων επέστρεψαν στην εργασία τους χιλιάδες εργαζόμενοι στο Δημόσιο, όπως και συμβασιούχοι. Είναι δίκαιο αυτό;
Κοιτάξτε, και μόνο τις δηλώσεις του κ. Ρουπακιώτη, του Υπουργού Δικαιοσύνης, να άκουγε κανείς στο ραδιόφωνο, ότι η όλη μεθόδευση των συντακτών της ρύθμισης αυτής είναι «πονηρή» και προφανώς αντισυνταγματική, καταλαβαίνει ότι η τρικομματική κυβέρνηση δεν σέβεται το σύστημα δικαίου της χώρας την οποία κυβερνά. Εδώ τίθενται σημαντικά ζητήματα, όχι μόνο για τη δικαιοσύνη, αλλά και για την ίδια τη λειτουργία της δημοκρατίας μας. Βέβαια, την πήραν πίσω τη ρύθμιση για να την επαναφέρουν αργότερα, αφού τη «μελετήσουν».
Βέβαια, αυτά συμβαίνουν όταν η Κυβέρνηση λέει «ναι» σε όλα στην Τρόικα. Και βλέπουμε κιόλας να συνεχίζει την εκβιαστική τακτική των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων φέρνοντας την τελευταία στιγμή ένα πολυνομοσχέδιο με εκατοντάδες ρυθμίσεις, προκειμένου να ψηφιστεί σε ένα μόνον άρθρο.
Είναι προφανές ότι η Κυβέρνηση φοβάται τους ίδιους τους βουλευτές που τη στηρίζουν, δεν έχει επιχειρήματα και, δυστυχώς για τη χώρα, συνεχίζει μια καταστροφική πολιτική.
Σε ό,τι αφορά το ερώτημά σας για το αν είναι «δίκαιο» αυτό, απλώς να επισημάνω ότι το «δίκαιο» έχει χάσει τη σημασία του, από τη στιγμή που μπήκαμε στο Μνημόνιο.
• Φαίνεται να οπισθοχωρεί η κυβέρνηση στο θέμα της μείωσης του ΦΠΑ στην εστίαση. Πώς θα βοηθηθούν όμως οι επιχειρήσεις;
Όπως είπαμε και πιο πάνω, καλή είναι η απλοποίηση των διαδικασιών για τη χορήγηση θεωρήσεων εισόδου, όμως πρέπει να δούμε επιτέλους και σοβαρά το θέμα του ΦΠΑ στην εστίαση. Θυμίζω εδώ, ότι η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση αποτελούσε ρητή και κατηγορηματική υπόσχεση του κ. Σαμαρά. Βέβαια, ξεχάστηκε και αυτή, όπως και όλες οι άλλες.
Όμως, είναι άλλο να «ξεχνάς» μια υπόσχεσή σου και άλλο να κοροϊδεύεις. Γιατί, είναι πραγματική κοροϊδία να συζητάνε ακόμα αν θα μπει η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση τώρα, ή τον Ιούνιο, όπως λέει και θέλει ο κ. Στουρνάρας. Είναι κοροϊδία να «τσακώνονται» μεταξύ τους το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ για κομματικά οφέλη και ο ΦΠΑ να παραμένει στο 23%. Όταν οι ανταγωνίστριες χώρες έχουν ΦΠΑ στην εστίαση κατά μέσο όρο στο 8%.
Είναι δυνατόν, λοιπόν, να λένε ότι θα συζητήσουν το θέμα με την Τρόικα τον Ιούνιο; Μα, τον Ιούνιο θα είναι πολύ αργά, θα έχει ξεκινήσει ήδη η τουριστική περίοδος. Και στο σημείο αυτό κάποιοι θα πρέπει να απαντήσουν, γιατί βάζουν εμπόδια στο κατ’ εξοχήν ανταγωνιστικό προϊόν της οικονομίας μας. Τι συμφέρον έχουν και πού αποσκοπούν.
Σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις στην εστίαση, εγώ θα ήθελα να επισημάνω και κάτι άλλο. Δεν είναι μόνο το θέμα του τουρισμού, είναι και το γεγονός ότι ο υψηλός ΦΠΑ έχει ανεβάσει τις τιμές, με αποτέλεσμα την πτώση της ζήτησης, το λουκέτο σε πολλές υπηρεσίες εστίασης, την άνοδο της ανεργίας και τη μείωση των εσόδων για το κράτος. Αυτά τα επισημαίνουν οι μεγάλες επιχειρήσεις και αλυσίδες εστίασης, και όμως η τρικομματική κυβέρνηση επιμένει σε αυτήν την πολιτική.
• Την ώρα που η Ελλάδα βρίσκεται μπροστά σε «πολύ μεγάλους κινδύνους», η κυβέρνηση προσπαθεί να ωραιοποιήσει την κατάσταση και να δημιουργήσει τεχνητό κλίμα αισιοδοξίας, υποστηρίζει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο πρωθυπουργός βλέπει θετικές ενδείξεις για την οικονομία. Τι θεωρείτε πως συμβαίνει και σε ποιο σημείο βρίσκεται η χώρα τελικά;
Το σημείο στο οποίο βρίσκεται η χώρα το βλέπει και το ζει ο κάθε πολίτης. Η κυβέρνηση κάθε φορά λέει ότι το κλίμα αλλάζει, και τελικά το μόνο που αλλάζει είναι οι προβλέψεις για την ανάκαμψη της χώρας, η οποία μετατίθεται από εξάμηνο σε εξάμηνο. Από την άλλη μεριά, ο ΣΥΡΙΖΑ εξακολουθεί να έχει μεγάλο πρόβλημα με τις συνιστώσες του και τώρα τελευταία ούτε ο ίδιος ο πρόεδρός του μπορεί να μιλήσει ξεκάθαρα για το τι σκοπεύει να κάνει το κόμμα του, δημιουργώντας μεγάλη σύγχυση τόσο στα ίδια του τα στελέχη, όσο και στους πολίτες.
Οι μόνοι που παραμένουμε σταθεροί και ξεκάθαροι στις απόψεις μας είμαστε οι «Ανεξάρτητοι Έλληνες». Και, πιστεύω, ότι τώρα με την ολοκλήρωση του συνεδρίου μας και την κωδικοποίηση των θέσεών μας και του προγράμματός μας, θα απευθυνθούμε στους Έλληνες πολίτες και θα ζητήσουμε την εμπιστοσύνη τους, όπως τη ζητήσαμε και στις εκλογές του 2012, όταν δεν ήμασταν παρά ένα κίνημα τριών μηνών.















