Θα επιχειρηθεί η δημιουργία νέας τουριστικής ταυτότητας

Τη στρατηγική που θα ακολουθήσει η εταιρεία «Marketing Greece» παρουσίασε προχθές το βράδυ στο ξενοδοχείο “Rodos Palace”, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης συνεπικουρούμενος από τους συνεργάτες του κκ Ιωσήφ Πάσαλη και Γιώργο Δρακόπουλο.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου Γιάννης Σπιλάνης, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης, οι αντιπρόεδροι κκ. ¶ρης Σουλούνιας και ¶ντα Καραγιάννη, ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΞΡ κ. Βασίλης Μηναΐδης, η αντιπεριφερειάρχης κ. Λίτσα Φτακλάκη, ο πρώην βουλευτής και υφυπουργός Τουρισμού κ. Γιώργος Νικητιάδης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων κ. Παναγιώτης Τοκούζης, ο πρόεδρος του τουριστικού τμήματος του ΕΒΕΔ κ. Καστελοριζιός, η προϊσταμένη της Διευθύνσης Τουρισμού του Δήμου κ. Βεατρίκη Σέρβου και πολλοί ξενοδόχοι του νησιού μας.
Ο κ. Ανδρεάδης και οι συνεργάτες του παρουσίασαν στους τοπικούς φορείς το σχεδιασμό, τη λειτουργία και τα επόμενα βήματα της εταιρείας καθώς αποτελεί ένα καινοτόμο σημείο αναφοράς ιδιαίτερα για τα ελληνικά αλλά και τα ευρωπαϊκά τουριστικά δεδομένα.
Παρουσιάστηκαν ειδικότερα οι άξονες στους οποίους δραστηριοποιείται η “Marketing Greece” και συγκεκριμένα η δημιουργία ενός παγκοσμίου επιπέδου website που θα φέρει το όνομα “Discover Greece”. Εγινε αναφορά στον ρόλο που θα έχει η εταιρεία, στην ανάπτυξη ενός πλήρους συστήματος branding της χώρας και των περιοχών της. Αυτό, όπως επισημάνθηκε, θα επιτευχθεί με την υποστήριξη σχεδίων δημιουργίας και προβολής τουριστικών προϊόντων ανά προορισμό που θα συμβάλουν στη βελτιστοποίηση της εμπορικής διαχείρισης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και την γενικότερη εικόνα της χώρας.
Στόχος της “Marketing Greece Α.Ε.”, όπως τόνισε ο κ. Α. Ανδρεάδης, είναι να υποστηρίξει το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ στην δημιουργία νέας τουριστικής ταυτότητας της Ελλάδας και των προορισμών της και μέσα από ένα υψηλής ποιότητας πλάνο πολυεπίπεδης επικοινωνιακής στρατηγικής, να αναδείξει την χώρα μας ως ένα από τους σημαντικότερους και ελκυστικότερους παγκοσμίως προορισμούς.
“Είναι πραγματικότητα η δημιουργία της μη κερδοσκοπικής εταιρείας “Marketing Greece Α.Ε.”, με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 2 εκατ. ευρώ, όπου ο ΣΕΤΕ συμμετέχει με ποσοστό 80%. Στόχος της “Marketing Greece Α.Ε.”, είναι να υποστηρίξει το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ στην δημιουργία νέας τουριστικής ταυτότητας της Ελλάδας και των προορισμών της, μέσα από ένα υψηλής ποιότητας πλάνο σύγχρονης και πολυεπίπεδης επικοινωνιακής στρατηγικής. Σε πλήρη ευθυγράμμιση με την εθνική στρατηγική, θα βοηθήσει καθοριστικά την τοπική αυτοδιοίκηση και τις τουριστικές επιχειρήσεις, στην έρευνα των αγορών και την αποτελεσματική στόχευση, όσο και στον επανασχεδιασμό και προώθηση σύγχρονων τουριστικών προϊόντων, πέραν του συμβατικού μοντέλου του μαζικού τουρισμού ήλιου και θάλασσας», τόνισε ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης.
«Μπορούμε να έχουμε τουρισμό πολυτελείας ήλιου και θάλασσας, city breaks, συνέδρια και εκδηλώσεις, τουρισμό τρίτης ηλικίας, τουρισμό υγιείας, ιατρικό τουρισμό, τουρισμό υπαίθρου, χειμερινό τουρισμό», τόνισε ο κ. Ανδρέαδης και πρόσθεσε πως η “Marketing Greece” θα προχωρήσει στην υπογραφή συμβάσεων με την αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού.
Αντικείμενο των συμβάσεων θα είναι η εκπόνηση μελετών για το τουριστικό προϊόν κάθε προορισμού που θα μετάσχει στην προσπάθεια.
Η λειτουργία της εταιρείας θα συμβάλει, όπως τόνισε ο κ. Ανδρεάδης, στην αύξηση των αφίξεων αλλά και των εσόδων των τουριστικών επιχειρήσεων.
“Στόχος μας είναι να φθάσουμε να έχουμε 20 εκατομμύρια τουρίστες μέχρι το έτος 2020. Μιλάμε για έσοδα της τάξεως των 18 δις ευρώ το έτος. Θα αυξηθούν σημαντικά και οι θέσεις εργασίας στον τουρισμό”, τόνισε ο κ. Ανδρεάδης και πρόσθεσε πως ο τουρισμός είχε απώλειες στα έσοδα και πριν από την κρίση.
“Έχουμε το μεγαλύτερο ποσοστό αφίξεων στο τρίτο τρίμηνο του έτους. Συνέβαλαν αρνητικά και οι πολιτικές που εφαρμόσθηκαν στον τουρισμό τα τελευταία χρόνια. Το καλύτερο οικόπεδο στον κόσμο άξιζε να έχει καλύτερη τύχη”, τόνισε ο κ. Ανδρεάδης, που αναφέρθηκε και στις κινήσεις που έκανε η Μαλαισία για να αυξηθούν οι αφίξεις και τα έσοδά της από τον τουρισμό.
“Η χώρα αυτή έκανε σωστή στρατηγική μάρκετιγκ. Είναι ώρα λοιπόν και στην Ελλάδα να δημιουργήσουμε τουριστικά προϊόντα. Να σχεδιάσουμε το Brand και να διαχειριστούμε τους πελάτες, όπως πρέπει. Επιβάλλεται να κάνουμε απλό και στοχευμένο μάρκετινγκ. Δεν είναι ανάγκη για αυτό να δαπανηθούν πολλά χρήματα. Η χώρα δεν έχει τοποθετηθεί στον τομέα του τουρισμού στρατηγικά”, δήλωσε ο κ. Ανδρεάδης και πρόσθεσε πως η Ελλάδα έχει πολύ χοντρό πρόβλημα στο “μπράντιγκ”.
“Η εταιρεία δεν θα είναι κάτι σαν τον ΕΟΤ. Οι ιδιώτες δεν μπορούν να υποκαταστήσουν το κράτος, αλλά πρέπει να συμβάλουν ώστε να υλοποιηθούν δράσεις που θα πάνε το τουριστικό προϊόν πολύ μακριά. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τις Περιφέρειες και τους Δήμους για να δομήσουν προϊόντα και να προωθήσουν στις αγορές του εξωτερικού. Η Marketing Greece δεν θα δημιουργεί πακέτα τουρισμού”, τόνισε ο κ. Ανδρεάδης.
Στους βασικούς άξονες δραστηριοποίησης της Marketing Greece, όπως ανακοίνωσε ο γενικός διευθυντής της, κ. Ιωσήφ Πάσαλης, θα είναι και η δημιουργία μιας διαδραστικής πλατφόρμας, η οποία θα προσφέρει στους χρήστες ολοκληρωμένη πληροφόρηση για τους προορισμούς και τις εμπειρίες που μπορούν να βιώσουν στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο λειτουργίας της εταιρείας θα δημιουργηθούν, σε πρώτη φάση, πέντε γραφεία εξωτερικών συνεργατών στις πλέον σημαντικές-παραδοσιακές αγορές για τον ελληνικό τουρισμό. Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο πρόεδρος της ΕΞΡ κ. Αντώνης Καμπουράκης.
“Για να πάμε καλά εκτός από την προβολή και την σωστή προώθηση των τουριστικών προϊόντων θα πρέπει να υπάρχει και σεβασμός. Δεν χρειάζεται να βγούμε με την εταιρεία αυτή απέναντι στον ΕΟΤ. Πρέπει ακόμη να ληφθούν υπόψη και οι ιδιαιτερότητες κάθε τόπου”, τόνισε μεταξύ αλλων ο κ. Καμπουράκης.
Σε όσα δεν έχουν γίνει μέχρι τώρα από το κράτος για τον τουρισμό αναφέρθηκε ο πρώην βουλευτής κ. Γιώργος Νικητιάδης. “Ουδέποτε υπήρξε εθνική στρατηγική για τον τουρισμό. Πιστεύω και εγώ ότι δεν θα πρέπει να πάμε απέναντι στον ΕΟΤ. Υπάρχουν αρκετά ζητήματα που μπορούν να γίνουν αιτία συγκρούσεων”, τόνισε ο κ. Γιώργος Νικητιάδης.
“Αυτό που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση ήταν ένα όνειρο που είχαμε με τον κ. Ανδρεάδη στην πορεία μας στον τουρισμό εδώ και τριάντα χρόνια. Θεωρώ πως θα πρέπει να πάμε απέναντι στον ΕΟΤ. Διαφορετικά θα μας θεωρήσουν… γλείφτες. Γνωρίζουμε πολύ καλά πού πήγαιναν τα κονδύλια για τον τουρισμό. Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δαπανήθηκαν όχι για την προβολή της χώρας αλλά συγκεκριμένων προσώπων. Τα χρήματα “τα πέταγαν στους δρόμους”. Αυτά θα πρέπει να σταματήσουν”, τόνισε ο κ. Μηναΐδης.