Τέθηκαν “επί τάπητος” τα θέματα της Παιδείας

Στη Ρόδο βρέθηκε χθες ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος, με αφορμή την έναρξη τη νέας σχολικής χρονιάς και επισκέφθηκε τα ΠΕΚ Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας, τις αποθήκες του ΟΕΔΒ και αργότερα τα γραφεία της Περιφέρειας.
Το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για ζητήματα εκπαίδευσης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, στην οποία συμμετείχαν ο Γ.Γ. της ΠΝΑ κ. Χ. Κόκκινος, ο Διευθυντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου κ. Γκάνιος, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γ. Τσιαβός, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μ. Νικολάου. Παρών ήταν και ο πρώην βουλευτής κ. Βασίλης Χρύσης. Ο κ. Λυκουρέντζος παραχώρησε και συνέντευξη Τύπου στα τοπικά ΜΜΕ για την επίσκεψή του.
Ο κ. Κοκκινος
Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ. Χαράλαμπος Κόκκινος σε δηλώσεις του ανέφερε: «Διατηρώντας άριστη συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την Περιφερειακή Εκπαίδευση Νοτίου Αιγαίου αλλά και με κάθε φορέα της εκπαίδευσης, προωθούμε την επίλυση των προβλημάτων εκείνων που ταλανίζουν το χώρο της εκπαίδευσης και που κατά κύριο λόγο είναι κατάλοιπα παραλείψεων και λαθών κυβερνήσεων του παρελθόντος. Για εμάς, όμως, η Παιδεία αποτελεί εθνική προτεραιότητα. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, απέναντι στις μεγάλες προκλήσεις και αξιοποιώντας πλήρως του πόρους του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΠΕΠ) Νοτίου Αιγαίου, προώθησε με επιτυχία έργα και δράσεις στον τομέα της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Νοτίου Αιγαίου χρηματοδοτήθηκαν σαράντα επτά (47) πράξεις, με συνολικό προϋπολογισμό δημόσιας δαπάνης πενήντα τέσσερα εκατομμύρια εξακόσιες χιλιάδες ευρώ (54.600.000¤), στο πλαίσιο των Μέτρων 1.4 “Εκπαίδευση” και 5.7 “Βασικές Υποδομές”. Κατασκευάστηκαν διακόσιες είκοσι (220) νέες αίθουσες διδασκαλίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και έγινε εκσυγχρονισμός και προμήθεια εξοπλισμού σε εργαστήρια πληροφορικής, σε αίθουσες πολλαπλών χρήσεων και σε βιβλιοθήκες σχεδόν σε όλα τα σχολεία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου».
Ο κ. Κόκκινος προέβη σε ενδεικτική αναφορά ορισμένων από τα έργα που υλοποιήθηκαν στον τομέα της εκπαίδευσης στα νησιά τόσο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Σημαντικά έργα του τομέα της εκπαίδευσης στα νησιά της Δωδεκανήσου:
• 5ο Γυμνάσιο Ρόδου με Π/Υ 2.500.000¤
• Γυμνάσιο Κρεμαστής ν. Ρόδου με Π/Υ 3.650.000¤
• Γυμνάσιο Ιαλυσού ν. Ρόδου με Π/Υ 2.760.000¤
• Γυμνάσιο Αφάντου ν. Ρόδου με Π/Υ 3.815.000¤
• 13ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου με Π/Υ 1.975.000¤
• Δημοτικό Σχολείο Δ.Δ. Λάρδου ν. Ρόδου με Π/Υ 1.835.000¤
• Νηπιαγωγείο Δ. Αρχαγγέλου ν. Ρόδου με Π/Υ 615.000¤
• Γυμνάσιο-Λύκειο Αστυπάλαιας με Π/Υ 2.140.000¤
• Νηπιαγωγείο Λέρου με Π/Υ 340.000¤
Σημαντικά έργα στον τομέα της εκπαίδευσης έχουν υλοποιηθεί και στα νησιά των Κυκλάδων:
• Πανεπιστήμιο Αιγαίου στη Σύρο, με Π/Υ 2.940.000¤
• Τ.Ε.Ε. Παροικιάς Πάρου με Π/Υ 3.230.000¤
• Τ.Ε.Ε. Μήλου, με Π/Υ 3.000.000¤
• Λύκειο Δήμου Νάξου με Π/Υ 1.980.000¤
• 3ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου με Π/Υ 3.280.000¤
• Νηπιαγωγείο Ανω Μεράς Μυκόνου με Π/Υ 460.000¤
Ο κ. Κόκκινος, αναφερόμενος στις προβλεπόμενες δράσεις της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου που θα υλοποιηθούν μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) και του Επιχειρησιακού Προγράμματος Κρήτης και Νήσων Αιγαίου 2007-2013, δήλωσε:
«Μετά το επιτυχημένο κλείσιμο του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΠΕΠ) Νοτίου Αιγαίου, η προσπάθεια συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό. Από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης και Νήσων Αιγαίου 2007-2013 δεσμεύτηκε και πρόκειται να διατεθεί για τον τομέα της εκπαίδευσης το ποσό των ογδόντα εκατομμυρίων ευρώ (80.000.000¤). Σε ό,τι αφορά τις κτιριακές υποδομές εκπαίδευσης, προβλέπονται έργα προσχολικής αγωγής (νηπιαγωγεία), πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, έργα αναβάθμισης χώρων όλων των βαθμίδων, προκειμένου να αντιμετωπισθούν ανάγκες λειτουργίας εργαστηρίων, δομών έρευνας και καινοτομίας, καθώς και συστημάτων δικτύωσης και επικοινωνίας, έργα αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και δια βίου εκπαίδευσης.
Σχετικά με τις υποδομές εξοπλισμού, προβλέπονται έργα προμήθειας νέου ή αναβάθμισης υφιστάμενου εργαστηριακού και τεχνολογικού εξοπλισμού των μονάδων, των εργαστηρίων και των βιβλιοθηκών όλων των βαθμίδων και επιπέδων εκπαίδευσης. Μέχρι σήμερα έχει δημοσιοποιηθεί μια πρόσκληση για υποβολή προτάσεων προς ένταξη ύψους τριάντα εκατομμυρίων ευρώ (30.000.000¤) και έχει ενταχθεί ήδη ένα σημαντικό έργο, το Δημοτικό Σχολείο Παστίδας Ρόδου, συνολικού προϋπολογισμού δύο εκατομμυρίων ενιακοσίων χιλιάδων ευρώ (2.900.000¤)».

Ο κ. Λυκουρεντζος
Στην τοποθέτησή του, ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Λυκουρέντζος, υπογράμμισε για την επίσκεψή του στην Ρόδο:
«Την περίοδο αυτή, το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καταβάλλει συντονισμένες προσπάθειες, έτσι ώστε η νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει με ιδανικές συνθήκες για τις μαθήτριες και τους μαθητές σε κάθε περιοχή της πατρίδας μας, τόσο με την έγκαιρη παράδοση των σχολικών εγχειριδίων, όσο και με την τοποθέτηση των απαραίτητων εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες. Εκφράζουμε την ικανοποίησή μας διότι με συλλογική δράση και υπευθυνότητα τα στελέχη του Υπουργείου μας αλλά και των οργανισμών, όπως ο ΟΕΔΒ και ο ΟΣΚ, υπερνίκησαν τις όποιες καθυστερήσεις και ανταποκρίνονται με επιτυχία στις υποχρεώσεις τους. Παράλληλα, καταβάλλουν συνεχείς προσπάθειες ώστε να ολοκληρωθούν εγκαίρως οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών και οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών στα σχολεία του συνόλου της επικράτειας.
Με αφορμή τη σημερινή μου επίσκεψη εδώ στο ακριτικό νησί της Ρόδου, ενδεικτικά αναφέρω ότι στο Αγαθονήσι έχουν ήδη τοποθετηθεί 2 δάσκαλοι για τους 6 μαθητές του νησιού, και αντίστοιχα 3 δάσκαλοι για τους 17 μαθητές στη Χάλκη, 7 δάσκαλοι για τους 48 μαθητές στους Λειψούς και επίσης έχει ήδη διοριστεί δάσκαλος για τους 3 μαθητές στη νήσο των Αρκεών. Επιπροσθέτως, στο Αγαθονήσι έχουμε αποστείλει 6 καθηγητές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τους 5 μαθητές και στο Καστελόριζο έχουμε τοποθετήσει 15 καθηγητές για τους 11 μαθητές του νησιού. Στις ακριτικές περιοχές της Ελλάδος μας η αναλογία μαθητών-εκπαιδευτικών είναι σε πολλές περιπτώσεις 2 προς 1.
Οπως είναι ήδη γνωστό, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου θα αποκτήσουν προσωπικό ηλεκτρονικό υπολογιστή και θα έχουν τη δυνατότητα με τη χρήση των νέων τεχνολογιών να διευρύνουν την πρόσβαση τους στη νέα γνώση. Μία ακόμη δέσμευση του πρωθυπουργού γίνεται πράξη, μία ακόμη καινοτομία της κυβέρνησης Καραμανλή αναβαθμίζει την ποιότητα των σπουδών στην Ελλάδα. Πιστεύω ότι η ημέρα έναρξης του σχολικού έτους θα είναι ημέρα αισιοδοξίας, ελπίδων και δημιουργικής προοπτικής για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας».
Τα μετρα για τη νεα γριπη
Κληθείς να σχολιάσει τα μέτρα για την αντιμετώπιση της νέας γρίπης ο υφυπουργός τόνισε: «Την αντιμετώπιση της πανδημίας έχει στην αρμοδιότητά του το υπουργείο Υγείας. Εμείς δεν καταδιώκουμε ιούς γι’ αυτό υλοποιούμε τις αποφάσεις του Εθνικού Συμβουλίου το οποίο έχει συσταθεί και εφαρμόζουμε τους κανόνες του Εθνικού Σχεδίου Δράσης κατά της Πανδημίας. Ηδη έχει αποσταλεί στα σχολεία της χώρας λεπτομερής εγκύκλιος με οδηγίες κανόνων υγιεινής. Για την ενημέρωση των εκπαιδευτικών αποστέλλεται και συμπληρωματικό κείμενο το οποίο θα δοθεί στον καθένα ξεχωριστά. Η άποψη που λέει ότι τα σχολεία δεν έχουν ενημέρωση είναι λάθος. Δεν χρειάζεται τέτοια θέματα να χρησιμοποιούνται για πολιτικούς και αντιπολιτευτικούς λόγους. Αυτά δεν προσφέρονται γι’ αυτό. Ευχόμεθα να μην πάμε σε ακραίες καταστάσεις».
Ερωτηθείς σχετικά με τις μεταρρυθμίσεις στον χώρο της Παιδείας όπως εισηγούνται από το Συμβούλιο Παιδείας που ασχολείται με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ο κ. Λυκουρέντζος απάντησε: «Η αρμοδιότητα του Συμβουλίου είναι να συζητούνται διάφορες προτάσεις που αφορούν στην αλλαγή του συστήματος πρόσβασης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης των αποφοίτων του Λυκείου και την αναμόρφωση σπουδών στο Λύκειο. Αυτή η συζήτηση συνεχίζεται και μάλιστα στην πολιτική επιτροπή όπου συμμετέχουν όλα τα κόμματα, θα συζητήσουν ποιες από τις προτάσεις μπορούν να υιοθετηθούν».
Οι πολιτικες εξελιξεις
Ο Υφυπουργός Παιδείας κλήθηκε να σχολιάσει και τις πολιτικές εξελίξεις με την παραίτηση του βουλευτή Γιάννη Μανώλη και το γενικότερο κλίμα όπως έχει διαμορφωθεί για την κυβέρνηση:
«Διαφωνώ με τον τρόπο με τον οποίο πολιτεύτηκε τα τελευταία χρόνια ο κ. Μανώλης. Είχε ανακοινώσει προ πολλού την επιθυμία του να παραιτηθεί».
Ειδικά για το δεύτερο σκέλος, ο κ. Λυκουρέντζος υπογράμμισε:
«Η Ν.Δ. δεν επηρεάζεται από το οποιοδήποτε επικοινωνιακό περιβάλλον. Στόχος μας είναι να υλοποιήσουμε το πρόγραμμά μας. Οι κυβερνήσεις κρίνονται στο τέλος της διαδρομής. Εμείς βρισκόμαστε στο μέσον της τετραετίας και αντιλαμβάνεστε ότι αυτή η αντιπαράθεση που υπάρχει εξυπηρετεί τις προτεραιότητες και τις σκοπιμότητες της πολιτικής ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ. Το πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζει το ΠΑΣΟΚ με τον Αρχηγό του, επιδιώκουν να το κάνουν πρόβλημα της χώρας. Είναι πρωτοφανές να εμφανίζεται πολιτικός αρχηγός, ο οποίος λέει “Συμφωνώ με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, αλλά δεν τον ψηφίζω για να γίνουν εκλογές”. Ο κορυφαίος θεσμός της Πολιτείας στηρίζεται από όλους και πρέπει να στηρίζεται από όλους σύμφωνα με το πνεύμα και το γράμμα του Συντάγματος. Η διάταξη αυτή είναι αποτρεπτική για την διενέργεια εκλογών και όχι εκβιαστική. Διότι ο νομοθέτης ήθελε, ο Πρόεδρος να περιβάλλεται με την εμπιστοσύνη κατά το δυνατόν περισσοτέρων πολιτικών δυνάμεων και να μην είναι ένας κομματικός Πρόεδρος. Τα τελευταία χρόνια τόσο στο πρόσωπο του κ. Στεφανόπουλου όσο και του κ. Παπούλια έχουν συμπέσει τα δύο μεγάλα κόμματα. Ο κ. Παπανδρέου δεν αρνείται την αξία του Προέδρου της Δημοκρατίας. Είναι καιρός να αντιληφθεί ότι η χώρα δεν μπορεί να βρίσκεται σε διαρκή εκλογολογία, σε διαρκή προεκλογική εκστρατεία και να ζημιώνεται η οικονομία του τόπου, η πολιτική και κοινωνική ομαλότητα. Η Ν.Δ. στο τέλος της διαδρομής θα απευθυνθεί στους Ελληνες με το κεφάλι ψηλά και είναι σίγουρη ότι θα κερδίσει για μία ακόμη φορά την εμπιστοσύνη τους».
– Τέλος, ο κ. Λυκουρέντζος σχολίασε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου, ο οποίος του μετέφερε τη διαμαρτυρία του δημάρχου Σύμης, που δεν μπορεί επί δίμηνο να επικοινωνήσει με κανέναν από το υπουργείο Παιδείας για να διευθετήσει ένα ζήτημα με σχολική αίθουσα. «Ως πολιτικός δεν δίνω υποσχέσεις. Ακολουθείται η διαδικασία και είναι προτεραιότητά μας να δημιουργούνται σχολικές μονάδες και σχολεία 2ης ευκαιρίας σε όλη την χώρα».