Στο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου η διαχείριση του πρ. Δήμου Πεταλούδων

Στην κρίση των μελών του δημοτικού συμβουλίου θα τεθεί στο προσεχές χρονικό διάστημα ο ισολογισμός του πρώην Δήμου Πεταλούδων για την χρήση του έτους 2010, που εξετάστηκε χθες από τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής.
Ομιλώντας στους δημοσιογράφους για το θέμα αυτό ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Νίκος Τσουκαλάς δήλωσε πως οι υποχρεώσεις του πρώην Δήμου Πεταλούδων ανέρχονται στο ποσό των 10.500.000 ευρώ.
Επισημαίνεται πως στην χθεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής παρουσιάστηκε ο πρώην δήμαρχος Πεταλούδων κ. Μιχάλης Κορδίνας ο οποίος όμως δεν θέλησε να δώσει εξηγήσεις για τις οικονομικές υποχρεώσεις, που μεταφέρθηκαν στο Δήμο Ρόδου.
“Θα καλέσουμε τους αιρετούς και τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες των Οικονομικών Υπηρεσιών του πρώην Δήμου Πεταλούδων για να δώσουν εξηγήσεις. Ο κ. Κορδίνας θα τοποθετηθεί με στοιχεία στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου για την οικονομική διαχείριση που έκανε”, δήλωσε ο αντιδήμαρχος κ. Νίκος Τσουκαλάς.
Ο ισολογισμός του πρώην Δήμου Πεταλούδων συντάχθηκε βάσει των στοιχείων του απολογισμού εσόδων- εξόδων του δημοσίου λογιστικού συστήματος.
Τα συνολικά έσοδα του Δήμου Πεταλούδων για τη χρήση 2010 ανήλθαν στο ποσό των 6.540.276 ευρώ και με την προσθήκη εσόδων από τόκους καταθέσεων, έφθασαν στα 9.213.033 ευρώ.
Το σύνολο των βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων του Δήμου Πεταλούδων ανήλθαν στο ποσό των 3.130.165 ευρώ. Το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων του Δήμου Πεταλούδων έφθασε στα 6.405.756 ευρώ. Τα χρηματικά διαθέσιμα το έτος 2010 ήταν 991,80 ευρώ. Στο ταμείο του πρώην Δήμου Πεταλούδων στο τέλος του 2010 υπήρχαν 508,60 ευρώ. Σε λογαριασμό που διατηρούσε στην Συνεταιριστική Τράπεζα Δωδεκανήσου υπήρχαν 483,15 ευρώ.
Ο Δήμος Πεταλούδων είχε και ένα υπόλοιπο δανείου προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων καθώς και σε άλλες τράπεζες, ύψους 4.141.829 ευρώ.
“Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως στον ισολογισμό της χρήσης του 2010 δεν είχαν περιληφθεί οι υποχρεώσεις των Νομικών Προσώπων του πρώην Δήμου Πεταλούδων”, δήλωσε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Νίκος Τσουκαλάς.
Ο κ.Τσουκαλάς αναφέρθηκε και σε όσα διεμείφθησαν στην συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, που διεκόπη, την περασμένη Παρασκευή, 24 Μαΐου, εξαιτίας του “ομηρικού καβγά” για το κωδωνοστάσιο του ιερού ναού της Φιλερήμου.
Αναφορά έκανε ο κ.Τσουκαλάς και στην σύμβαση που είχε συνάψει ο πρώην Δήμος Ιαλυσού χωρίς να πληρώσει όμως ούτε ένα ευρώ.
“Θα πρέπει να καταδικάσω όσα έγιναν στην προηγούμενη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής με αφορμή την μη πληρωμή ενός εντάλματος για το κωδωνοστάσιο. Ο κ. Στάγκας χρησιμοποίησε βαρύτατες εκφράσεις και ύβρεις”, δήλωσε ο κ. Τσουκαλάς.
“Δεν λέω πως δεν κάνουμε λάθη. Πρέπει όμως όλοι να είμαστε προσεκτικοί στις εκφράσεις που χρησιμοποιούμε και να σεβόμαστε τον φορέα που εκπροσωπούμε. Πρέπει να σεβόμαστε και τα μέλη των άλλων παρατάξεων. Καταδικάζω όσα έγιναν την περασμένη Παρασκευή”, δήλωσε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών.
“Για το καμπαναριό της Φιλερήμου είχε συναφθεί σύμβαση το έτος 2008. Η διάρκειά της ήταν δύο χρόνια. Για να πληρώσει ο Δήμος Ρόδου θα έπρεπε να υπάρχουν πιστοποιημένοι λογαριασμοί για την πορεία εκτέλεσης των εργασιών. Από ό,τι φαίνεται εργασίες δεν έγιναν. Εκδόθηκαν όμως σε διάστημα δύο ετών εντάλματα ύψους 75.000 ευρώ”, δήλωσε ο κ. Τσουκαλάς και πρόσθεσε πως στις 30 Απριλίου του 2010, που έληξε η σύμβαση, ο πρώην Δήμος Ιαλυσού δεν κατέβαλε ούτε ένα ευρώ για το έργο.
“Αυτές οι υποχρεώσεις μεταφέρθηκαν σε μας. Στις 6 Οκτωβρίου του 2010 το δημοτικό συμβούλιο Ιαλυσού θα μπορούσε να τακτοποιήσει το θέμα. Τότε όμως ελήφθη απόφαση για παράταση της σύμβασης μέχρι το τέλος του 2012”, εξήγησε ο κ. Τσουκαλάς και πρόσθεσε πως δεν ήταν δυνατό να παραταθεί η σύμβαση γιατί είχε λήξει.
“Δεν ισχύει η απόφαση που είχε λάβει τότε το δημοτικό συμβούλιο Ιαλυσού. Η ταμειακή υπηρεσία εκτιμά ακόμη πως δεν έγινε σωστή αιτιολόγηση και δεν υπήρχαν στο φάκελο οι λογαριασμοί για τις εργασίες”, τόνισε ο κ. Τσουκαλάς.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Οικονομικών την ευθύνη για την πληρωμή του εντάλματος έχει η ταμειακή υπηρεσία του Δήμου Ρόδου, που όφειλε να ενημερώσει το δήμαρχο και τον αντιδήμαρχο για όσα δεν είχαν γίνει.
“Ζήτησα από τους υπηρεσιακούς παράγοντες να μας δώσουν εξηγήσεις. Θεωρώ πως την υποχρέωση να καταβάλει τα χρήματα έχει η Αρχαιολογική Υπηρεσία. Δεν μπορεί το υπουργείο Πολιτισμού να εισπράττει τόσα χρήματα από τους αρχαιολογικούς μας χώρους και να μην κάνει κάτι για τη Ρόδο. Δεν γίνεται ο Δήμος να αναλαμβάνει και τις υποχρεώσεις και άλλων υπηρεσιών”, τόνισε ο κ. Τσουκαλάς.
Στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής έγινε συζήτηση και για το ολοκληρωμένο πλαίσιο δράσης του Δήμου για το έτος 2013.
“Σύμφωνα με τους κανονισμούς δεν θα πρέπει να παρεκκλίνουμε από τους στόχους που βάζουμε γιατί τότε θα έχουμε επιπτώσεις σε ό,τι αφορά τους πόρους που λαμβάνουμε από το κράτος. Δεν λέμε όχι στους ελέγχους. Θεωρώ όμως ότι η λειτουργία του παρατηρητηρίου ακυρώνει το αυτοδιοίκητο των ΟΤΑ. Είναι άλλος ένας έλεγχος που επιβαρύνει τους υπευθύνους των οικονομικών υπηρεσιών”, δήλωσε ο κ. Τσουκαλάς και πρόσθεσε πως δεν θα πρέπει οι συνεχείς έλεγχοι να λειτουργούν σε βάρος της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Συζήτηση έγινε στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου και για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για την ανάθεση μέρους του τομέα της καθαριότητας σε ιδιώτες.
Την ενημέρωση για την εξέλιξη του διαγωνισμού έκανε στη συνεδρίαση ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Καθαριότητας κ. Νίκος Ρόδης.
Όπως τόνισε, στο διαγωνισμό έλαβαν μέρος η εταιρεία “Χριστόφορος Καιρίδης Τεχνική και Εμπορική ΑΕ” και η κοινοπραξία “Ένωση Εταιρειών Περιβαλλοντική-ΠΕΡΜΕ HELLAS AE”.
Προκρίθηκε η τεχνική και οικονομική προσφορά που κατέθεσε η κοινοπραξία “Ένωση Εταιρειών Περιβαλλοντική-ΠΕΡΜΕ HELLAS AE”.
Η εταιρεία θα υλοποιήσει το έργο της καθαριότητας των τουριστικών περιοχών του νησιού μας εισπράττοντας 8.077.440 ευρώ.
“Ευελπιστούμε, το πρακτικό του διαγωνισμού να εγκριθεί το συντομότερο δυνατό από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου. Αν όλα πάνε καλά σε ενάμιση μήνα από τώρα θα υπογράψουμε σύμβαση διάρκειας δυόμισι ετών με τον ανάδοχο”, δήλωσε ο κ. Τσουκαλάς.
Στη σχετική εισήγηση αναφέρεται ότι ο Δήμος Ρόδου, αν υλοποιηθεί η σύμβαση με την συγκεκριμένη εταιρεία, θα εξοικονομήσει ποσό ύψους 900.000 ευρώ την τριετία 2013-2015.