Σωσίβιο για τους εμπόρους οι θερινές εκπτώσεις

Τις θερινές εκπτώσεις, που θα αρχίσουν στα μέσα Ιουλίου, αναμένουν για να ανασάνουν χιλιάδες μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα αυτές που δραστηριοποιούνται σε περιοχές έξω από τα παραδοσιακά εμπορικά κέντρα των μεγάλων πόλεων.
Τα ποσοστά των εκπτώσεων θα είναι ιδιαίτερα υψηλά και σε πολλές περιπτώσεις θα ξεπερνούν το 50%, ιδιαίτερα στην ένδυση – υπόδηση και στα δώρα, ενώ πολλές επιχειρήσεις θα παρέχουν και πρόσθετες «διευκολύνσεις» και παροχές (άτοκες δόσεις, δωροεπιταγές κ.λπ.) για να υπερκεράσουν τους ανταγωνιστές τους και να προσελκύσουν καταναλωτές.Βέβαια, όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς, οι θερινές εκπτώσεις δεν έχουν την ίδια σημασία με τις χειμερινές, αλλά φέτος αποτελούν κυριολεκτικά την «τελευταία ευκαιρία» για πολλές επιχειρήσεις να αυξήσουν κάπως τη ρευστότητά τους ενόψει ενός πολύ δύσκολου φθινοπώρου.
Επιπλέον, ο κατακλυσμός προσφορών στην αγορά τους τελευταίους μήνες θα κάνει ακόμη πιο δύσκολη την προσπάθεια των εμπόρων να προσελκύσουν τους καταναλωτές, μιας και η διαφορά στις βιτρίνες θα είναι δυσδιάκριτη. Πάντως, οι προσφορές, που γενικεύτηκαν μετά το Πάσχα, δεν απέδωσαν τα προσδοκώμενα, καθώς -σύμφωνα με στοιχεία των εμπορικών συλλόγων- ο τζίρος ακόμη και στον κλάδο της διατροφής είναι μειωμένος κατά 7%, ενώ στα υπόλοιπα καταστήματα η μείωση φθάνει μέχρι και 60%. Τα μεγαλύτερα ποσοστά μείωσης του τζίρου καταγράφονται στα είδη δώρων (έως και 60%), ενώ κάπου στη μέση (γύρω στο 20%-30%) κινείται ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης.

Μεγάλες απώλειες τζίρου καταγράφονται στα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών και επίπλων, ιδιαίτερα στα συνοικιακά. Η κατάσταση αυτή θα φέρει πολλές απώλειες στην αγορά. Η ανεργία, σύμφωνα με εκτιμήσεις του προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ, Δ. Ασημακόπουλου, θα αυξηθεί τουλάχιστον κατά 3 μονάδες μέχρι τα μέσα του 2011 (περίπου 150.000 νέοι άνεργοι), ενώ το ίδιο διάστημα θα βάλουν «λουκέτο» πάνω από 50.000 επιχειρήσεις.