Πολλά τα ερωτήματα για τον αγωγό μεταφοράς λυμάτων

Σε σκάνδαλο ολκής τείνει να εξελιχθεί το έργο της κατασκευής του αγωγού μεταφοράς λυμάτων, από την κοινότητα Καλυθιών, στις εγκαταστάσεις του βιολογικού στο Βόδι που τελείωσε μεν αλλά προτείνεται για ένταξη στο ΕΣΠΑ, για να πληρωθεί η υπέρβαση που έχει γίνει στον προϋπολογισμό του!
Τη ζημιά δεν θα την πληρώσει βεβαίως η σημερινή νομαρχιακή αρχή, που φέρει ακεραία την ευθύνη ως φορέας υλοποίησης, για όσα δεν έγιναν δέκα χρόνια τώρα αλλά οι ΟΤΑ και στην προκειμένη περίπτωση, ο νέος δήμος που θα προκύψει από τις εκλογές του Νοεμβρίου.
Το συγκεκριμένο έργο, δεν έχει παραληφθεί καν. Το μόνο που υπάρχει είναι ένα πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής που δεν σημαίνει και τίποτε ουσιαστικό αφού η νομαρχία θα καταργηθεί . Η παράδοση του έργου θα έπρεπε να γίνει στον Φορέα Διαχείρισης του αγωγού Αφάντου -Καλλιθέας ο οποίος όμως δεν συστάθηκε ποτέ.
Το χειρότερο από όλα είναι ότι αν, το αίτημα ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ για να καλυφθεί η υπέρβαση του προυπολογισμού, δεν γίνει δεκτό τότε το …. λογαριασμό των δύο εκατομμυρίων ευρώ θα πρέπει να τον πληρώσει η νομαρχία. Είναι γνωστό όμως ότι η νομαρχία στα πλαίσια της Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα καταργηθεί . Ετσι την υπέρβαση του προϋπολογισμού θα κληθεί να την πληρώσει ο νέος δήμος που θα κάνει πρεμιέρα την 1 Ιανουαρίου του 2011 με ένα βουνό από χρέη!
Η σημερινή νομαρχιακή αρχή μετά από όλα αυτά, θα πρέπει να δώσει απαντήσεις για τους λόγους για τους οποίους, χρειάστηκαν δέκα χρόνια για να κατασκευαστούν αγωγοί αποχέτευσης μήκους 15 χιλιομέτρων και πέντε αντλιοστάσια. Πρέπει να δοθούν πειστικές απαντήσεις για την εκτίναξη του κόστους στα 6.300.000¤, την στιγμή που άλλοι δήμοι κατάφεραν όχι μόνο να κατασκευάσουν ανάλογα έργα αποχέτευσης αλλά να έχουν και κέρδος από τον αρχικό προϋπολογισμό τους. Παράδειγμα αποτελεί ο δήμος Ιαλυσού, που ξεκίνησε το έτος 2000 να κατασκευάζει τον αποχετευτικό του αγωγό. Το έργο ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε σε χρήση έξι χρόνια μετά. Στη διάρκεια των έξι ετών, κατασκευάστηκαν 60 χιλιόμετρα αγωγού και επτά αντλιοστάσια. Από το έργο αυτό και το γεγονός ότι κατασκευάστηκε εγκαίρως ο δήμος Ιαλυσού είχε κέρδος 30% επί του προϋπολογισμού του.
Αξίζει να επισημανθεί ότι ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του αναδόχου του επίμαχου έργου του Αγωγού Καλυθιές – Βόδι, έγινε στις 19 Νοεμβρίου του 1999. Ανάδοχος αναδείχθηκε η εταιρεία ΟΜΗΡΟΣ Α.Ξ.Τ.Τ.Κ.Ε. Με απόφαση του νομάρχη εγκρίθηκε το πρακτικό της δημοπρασίας με μέση τεκμαρτή έκπτωση που έφθασε στο 46,269%. Η συνολική δαπάνη του έργου υπολογίστηκε σε δραχμές δηλαδή στα 1.876.436.376 . Στο συμφωνητικό που υπέγραψε τότε με την ιδιότητα του αντινομάρχη, ο σημερινός δήμαρχος Χ Χατζηευθυμίου αναφερόταν και το όνομα του εκπροσώπου της εταιρίας ο οποίος ήταν ο κ Κώνσταντίνος Τσουρής πρόσωπο της οικογένειας της Βουλευτού Χίου Ελπίδας Τσουρή που σήκωσε τη σημαία της επανάστασης κατά της Δωδεκανήσου, για να μην έρθει η έδρα της Γενικής Διοίκησης στη Ρόδο.
Στο συμφωνητικό αναφερόταν επίσης πως η συμβατική προθεσμία, για την ολοκλήρωση του έργου ήταν οι … 15 μήνες. Μετά άρχισαν να δίνονται παρατάσεις επί παρατάσεων. Πέρασαν έτσι δέκα χρόνια ώστε να γίνει η προσωρινή παράδοση του έργου στη Νομαρχία. Η απλή αναφορά της νομαρχιακής αρχής ότι το έργο αυτό προτείνεται στο ΕΣΠΑ ενώ έχει τελειώσει, έχει συνταχθεί πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής που φέρει ημερομηνία 3 Μαίου του 2010 μόνο ερωτηματικά προκαλεί αφού απαντήσεις δεν έχουν δοθεί δέκα χρόνια τώρα.