Στη διαχείριση των παραλιών τη φετινή σεζόν και στις προσπάθειες που καταβάλλονται στον τομέα της καθαριότητας, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, χθες σε συνέντευξη τύπου, ο αντιδήμαρχος και πρόεδρος της εταιρείας “Πηγές Καλλιθέας Α.Ε.” κ. Γιάννης Περδίκης.
Το γεγονός ότι οι ομπρελάδες έχουν προχωρήσει σε καταλήψεις των περισσοτέρων παραλιών του νησιού, που δεν έχουν παραχωρηθεί ακόμη στο Δήμο Ρόδου, ανησυχεί ιδιαίτερα τον κ. Περδίκη.
“Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα γιατί οι παραλίες, που είναι υπό τη διαχείριση της ΕΤΑΔ δεν έχουν παραχωρηθεί ακόμα στο Δήμο Ρόδου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούμε να προχωρήσουμε σε διαγωνισμούς για την εκμίσθωση χώρων στους ομπρελάδες”, δήλωσε ο κ. Περδίκης.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο υπάρχει εκκρεμότητα και με τις παραλίες που είναι υπό τη διαχείριση της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου και έχουν παραχωρηθεί στο Δήμο Ρόδου.
“Η εταιρεία δεν έχει πάρει την αρμοδιότητα για τη διαχείριση των παραλιών που ανήκουν στην Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου. Αυτό συνέβη γιατί δεν πραγματοποιήθηκε ακόμη η συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου”, εξήγησε ο κ. Περδίκης, που αναφέρθηκε και στην απόφαση, που έχει ληφθεί σχετικά από το δημοτικό συμβούλιο.
“Εκτιμούμε πως η ΚΥΔ πρέπει να διασφαλίσει τη διεξαγωγή των διαγωνισμών. Στις παραλίες όμως έχουν γίνει καταλήψεις και η Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου αδυνατεί να επέμβει και να διασφαλίσει την τάξη. Εξαιτίας της κατάστασης αυτής, στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας μας, θα προτείνω να μην αποδεχθούμε τη διαχείριση των παραλιών”, τόνισε ο κ. Περδίκης και πρόσθεσε πως ο Δήμος Ρόδου μπορεί με τη βοήθεια της δημοτικής αστυνομίας να διεξάγει ελέγχους και να βεβαιώσει πρόστιμα σε όσους έχουν κάνει καταλήψεις στις παραλίες.
Σε ερώτηση σχετικά με τις εργασίες που θα πρέπει να γίνουν για τον ευπρεπισμό των παραλιών, ο κ. Περδίκης δήλωσε:
“Δεν μπορούμε να κάνουμε παρεμβάσεις στις ακτές γιατί δεν μας έχουν παραχωρηθεί”.
Ο κ. Περδίκης τόνισε πως μέσα στις επόμενες ημέρες θα σταλεί στην ΕΤΑΔ έγγραφο που θα συνταχθεί από τον προϊστάμενο της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου Ρόδου κ. Θεόδωρο Παπαγεωργίου.
“Εξήγησα στη διοίκηση της ΕΤΑΔ το θέμα που έχει δημιουργηθεί με τις οφειλές των πρώην ΟΤΑ. Ο νομικός εκπρόσωπος του Δήμου κ. Θ. Παπαγεωργίου θα συντάξει κείμενο το οποίο θα σταλεί στην εταιρεία για να υπογραφεί η σύμβαση για την παραχώρηση των παραλιών”, δήλωσε ο κ. Περδίκης.
Στη συνέντευξη τύπου ο αντιδήμαρχος αναφέρθηκε και στον τομέα της καθαριότητας.
“Η κατάσταση στον τομέα της καθαριότητας δεν εξαρτάται μόνο από εμάς. Σε ό,τι μας αφορά προσπαθούμε να γίνουμε καλύτεροι. Κάποια πράγματα έχουν βελτιωθεί. Πρέπει να βοηθήσουν και οι πολίτες ειδικά τώρα που έχει ξεκινήσει η τουριστική σεζόν”, δήλωσε ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας και πρόσθεσε πως γίνεται καθημερινά τιτάνιος αγώνας από την υπηρεσία για την αποκομιδή των απορριμμάτων και των ογκωδών αντικειμένων.
“Καθημερινά κάνουμε μεγάλο αγώνα. Η υπηρεσία βρίσκει εμπόδια. Έχουμε ενημερώσει και το δήμαρχο κ. Στάθη Κουσουρνά για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να λειτουργούν οι υπηρεσίες που πρέπει να υποστηρίζουν την καθαριότητα. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κάτι”, τόνισε ο κ. Περδίκης και πρόσθεσε πως είναι θέμα χρόνου να κατατεθεί προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο ο νέος κανονισμός καθαριότητας.
“Η κατάσταση με τα ογκώδη αντικείμενα είναι απερίγραπτη. Θα λυθεί το πρόβλημα με το νέο κανονισμό καθαριότητας, που θα δοθεί στους επικεφαλής των παρατάξεων της μείζονος και της ελάσσονος μειοψηφίας, για διαβούλευση. Στη συνέχεια θα κατατεθεί προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο”, δήλωσε ο κ. Περδίκης.
“Θα αναγκαστούμε να επιβάλουμε πρόστιμα γιατί δεν πάει άλλο. Οι πολίτες πρέπει να καταλάβουν ότι υπάρχει πρόβλημα και ότι πρέπει να βοηθήσουν όσο μπορούν, τις υπηρεσίες. Έχουμε ζητήσει να μας ενημερώνουν για τα ογκώδη αντικείμενα που πρέπει να περισυλλεγούν αλλά δεν υπάρχει ανταπόκριση. Έπιπλα, μπάζα ακόμη και μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές βρίσκουν οι εργαζόμενοι της καθαριότητας μέσα στους κάδους απορριμμάτων”, δήλωσε ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας.
“Δεν μπορώ να σας περιγράψω την κατάσταση στην οποία βρίσκουμε τους κάδους. Έχουμε μαζέψει δεκάδες στρώματα, καναπέδες και είδη υγιεινής. Πρέπει να σας πω ότι καταστρέφονται δεκάδες κάδοι απορριμάτων, που περιέχουν ογκώδη αντικείμενα” , δήλωσε ο κ. Περδίκης και υπογράμμισε πως η κατάσταση είναι τραγική.
Για να καλυφθούν οι ανάγκες μέχρι να διεξαχθεί ο διαγωνισμός για την ανάθεση του τομέα καθαριότητας των τουριστικών περιοχών του νησιού μας σε ιδιώτες, ο κ. Περδίκης ανακοίνωσε πως η δημοτική επιχείρηση θα προχωρήσει στη μίσθωση απορριμματοφόρων.
Αξίζει να σημειωθεί πως έχει σταλεί και σχετική επιστολή στη διοίκηση της Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου.
“Ζητάμε από τους ξενοδόχους να προμηθευτούν περισσότερους κάδους στους οποίους θα εναποθέτουν τα απορρίμματά τους. Έτσι θα διευκολυνθεί και η υπηρεσία”, δήλωσε ο κ. Περδίκης.
Σε ερώτηση πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία των προσλήψεων εποχικού προσωπικού, ο κ. Περδίκης δήλωσε:
“Θα προσληφθούν 28 άτομα για να επανδρώσουμε στοιχειωδώς την υπηρεσία. Δεν φθάνουν όμως οι άνθρωποι αυτοί για να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα της επιχείρησης, όπως πρέπει. Είχαμε προβλήματα και για να λυθούν αναγκάστηκα να μεταβώ στην Αθήνα”, δήλωσε ο κ. Περδίκης και πρόσθεσε πως με 28 άτομα δεν είναι δυνατό να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
“Για να μην έχουμε προβλήματα χρειαζόμαστε 55 με 60 άτομα. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά”, δήλωσε ο κ. Περδίκης.
Ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας τόνισε πως προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς οι εργασίες επισκευής του “ΑΚΤΑΙΟΝ”.
“Εχουμε προχωρήσει στην προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού. Πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα τελειώσουν οι εργασίες και ότι μέχρι τις 15 Μαΐου το “ΑΚΤΑΙΟΝ” θα τεθεί ξανά σε λειτουργία”, δήλωσε ο κ. Περδίκης και πρόσθεσε πως οι παρεμβάσεις στους εσωτερικούς χώρους του κτηρίου θα ξεκινήσουν στο τέλος της θερινής περιόδου.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/mizon-provlima-gia-to-dimo-i-paralies-ke-i-kathariotita/















