Κ. ΜΟΥΤΣΑΚΗΣ: «Δεν πρέπει να υπάρξει στα νησιά μείωση των οργανικών θέσεων»

«Η προσπάθειά μας είναι να μην υποβαθμιστούν τα σχολεία της Ρόδου και των υπολοίπων νησιών. Έχουμε έλλειμμα εκπαιδευτικών και όχι περίσσευμα, όπως πιστεύουν στην Αθήνα».
Αυτό δηλώνει στη «δ», με αφορμή την απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την κατάργηση οργανικών θέσεων σε σχολεία του νομού μας, ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων κ. Κώστας Μουτσάκης.
«Θα απαξιωθεί η μόρφωση των παιδιών. Θα δημιουργηθούν τμήματα των 30 και 40 ατόμων. Αυτό υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση. Θα υπάρξουν και άλλες παρενέργειες αφού θα τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών», δηλώνει ο κ. Μουτσάκης και προσθέτει πως «οι αρμόδιοι φορείς δεν θα πρέπει να υπολογίζουν τα πάντα με βάση τους αριθμούς».
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων αναφέρεται και στην επίκαιρη ερώτηση που επιδιώκεται να κατατεθεί στη Βουλή για το επίμαχο θέμα.
«Θέλουμε να ανοίξει τα χαρτιά του το υπουργείο Παιδείας και να μας αναφέρει το σχεδιασμό που έχει γίνει για την περιοχή μας. Εμείς θεωρούμε πως θα πρέπει να εξαιρεθούν τα νησιά από το μέτρο αυτό», δηλώνει ο κ. Μουτσάκης.
Η συνέντευξη του προέδρου του Συλλόγου Δασκάλων κ. Κώστα Μουτσάκη, αναλυτικά:

• Θα δημιουργηθεί πρόβλημα και στην περιοχή μας εξαιτίας της εφαρμογής της απόφασης του υπουργείου Παιδείας για την κατάργηση οργανικών θέσεων σε σχολεία του νομού μας;
Έχουμε αναφέρει τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν εξαιτίας της απόφασης του υπουργείου Παιδείας που θα συμβάλει στην υποβάθμιση των σχολικών μονάδων του νομού μας. Θα απαξιωθεί η μόρφωση των παιδιών. Θα δημιουργηθούν τμήματα των 30 και 40 ατόμων. Αυτό υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση. Θα υπάρξουν και άλλες παρενέργειες αφού θα τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών. Ο αντισεισμικός σχεδιασμός ορίζει πως σε κάθε μαθητή αναλογούν δύο τετραγωνικά μέτρα. Για να γίνει αυτό δεν μπορεί να υπάρχουν 40 μαθητές ανά τμήμα.
• Θα μετέχει ο Σύλλογος Δασκάλων στην κινητοποίηση που έχει αποφασιστεί;
Ο Σύλλογος Δασκάλων έχει προκηρύξει τρεις στάσεις εργασίας και έλαβε μέρος και στην πορεία διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν οι μαθητές και οι γονείς τους στη Ρόδο. Θα μετέχει και στη νέα κινητοποίηση που έχει προγραμματιστεί για τις 16 Μαΐου. Πρέπει να αναφέρω πως μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Ρόδου αποφασίστηκε να συγκροτηθεί και εννεαμελής επιτροπή στην οποία μετέχουμε και εμείς. Ουσιαστικά θα έχουμε ένα συντονιστικό όργανο από την ΤΑ που θα καθορίζει τις ενέργειες που θα γίνονται για το θέμα αυτό. Στα πλαίσια της απόφασης που έχει ληφθεί θα πραγματοποιηθεί σε λίγες ημέρες και σύσκεψη με τη συμμετοχή των βουλευτών του νομού μας.
• Ποιος είναι ο στόχος της συγκεκριμένης σύσκεψης;
Η κατάθεση επίκαιρης ερώτησης προς τον υπουργό Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλο έχει συγκεκριμένο στόχο. Θέλουμε να ανοίξει τα χαρτιά του και να μας αναφέρει το σχεδιασμό που έχει γίνει για την περιοχή μας. Εμείς θεωρούμε πως θα πρέπει να εξαιρεθούν τα νησιά από το μέτρο αυτό.
• Γιατί δεν δημοσιοποιήθηκε η έκθεση που συνέταξε για το θέμα αυτό ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Μεσσάρης;
Είναι σαφές πως ο κ. Μεσσάρης έχει κάνει κάποιες προτάσεις που δεν δημοσιοποιήθηκαν. Ο δήμαρχος είχε επικοινωνία μαζί του. Δεν γνωρίζω τους λόγους για τους οποίους δεν έγινε γνωστό το περιεχόμενο της εισήγησής του. Οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως είχε προταθεί η υποβάθμιση σχολείων των νησιών μας.

• Περιμένατε πως οι Σύλλογοι Γονέων θα αντιδρούσαν τόσο γρήγορα για να αντιμετωπιστεί με τον τρόπο που πρέπει το πρόβλημα αυτό;
Πραγματικά οι γονείς και οι μαθητές κινήθηκαν πολύ γρήγορα. Πραγματοποίησαν μια μεγαλειώδη συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας. Η κινητοποίηση ήταν αυθόρμητη και δεν υπαγορεύθηκε από κανένα. Δείχνει όμως και την αγωνία και την αγανάκτηση που έχει προκαλέσει η προσπάθεια για την υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών. Μέλημα των γονιών είναι να μην υπάρξει υποβάθμιση της Παιδείας. Αυτός είναι ο λόγος που ξεσηκώθηκαν.
• Ποια άλλα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι δάσκαλοι;
Υπάρχουν και άλλα προβλήματα που επισημάνθηκαν στη σύσκεψη που έγινε στο Δήμο Ρόδου. Η εκπαίδευση υποβαθμίζεται συνεχώς και δεν λύνονται τα προβλήματα. Υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων γεγονός που έχει αντίκτυπο στην παροχή γνώσης προς τα παιδιά. Δημιουργούνται σχολεία δύο ταχυτήτων στα νησιά μας. Δεν υπάρχουν και ίσες ευκαιρίες μάθησης. Η χρονιά κοντεύει να τελειώσει και τα κενά δεν έχουν καλυφθεί σε ό,τι αφορά τις θέσεις των δασκάλων.
• Υπάρχουν προβλήματα και στις κτιριακές εγκαταστάσεις των σχολείων;
Ακριβώς. Σε αρκετά σχολικά κτήρια υπάρχουν προβλήματα. Αναφέρθηκε πως σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει θέμα και με την ασφάλεια των μαθητών. Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν όλα τα εφόδια. Τα προβλήματα είναι μεγαλύτερα στα σχολεία που λειτουργούν στα απομακρυσμένα χωριά μας.
• Αισιοδοξείτε πως μπορούν να γίνουν εκτεταμένες επισκευές στα σχολεία;
Αυτό το θέμα έχει να κάνει με τις περικοπές στο χώρο της Παιδείας. Οι επιχορηγήσεις από το Δήμο Ρόδου προς τις σχολικές επιτροπές έχουν μειωθεί σε ποσοστό 60%. Είναι λίγα τα χρήματα που δίνονται στους ΟΤΑ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην γίνονται μεγάλες παρεμβάσεις στα σχολεία. Εκτελούνται μικρής έκτασης επισκευές.
• Θεωρείτε πως η τρόικα έχει βάλει στο μάτι και την Παιδεία;
Είναι σαφές πως συμβαίνει αυτό. Λειτουργούν με τη λογική των αριθμών ακόμη και στον τομέα της Παιδείας. Το ίδιο συμβαίνει και στον τομέα της Υγείας. Παύουν αυτά να είναι κοινωνικά αγαθά.
• Οι αλλαγές στο σύστημα της αξιολόγησης αγγίζουν και τους δασκάλους;
Βεβαίως. Το θέμα είναι πως θα αξιολογούνται στο σύνολό τους οι σχολικές μονάδες και όχι μόνο οι εκπαιδευτικοί. Θα υπάρχει κατηγοριοποίηση των σχολείων και αυτό δεν είναι δίκαιο.
• Αυτό δεν θα διογκώσει τα προβλήματα;
Θα διογκώσει τα προβλήματα στα σχολεία που λειτουργούν σε απομακρυσμένες περιοχές ακόμη και στη Ρόδο. Οι μονάδες αυτές δεν θα έχουν ίσες ευκαιρίες.
• Ποια είναι τα ζητήματα στα οποία θα δώσει έμφαση ο Σύλλογος Δασκάλων; Θα πραγματοποιηθούν νέες κινητοποιήσεις;
Η προσπάθει’α μας είναι να μην υποβαθμιστούν τα σχολεία της Ρόδου και των υπολοίπων νησιών. Έχουμε έλλειμμα εκπαιδευτικών και όχι περίσσευμα όπως θεωρούν στην Αθήνα. Επιδιώκουμε να καλυφθούν τα κενά σε όλα τα σχολεία. Θέλουμε να ενισχυθεί και το ολοήμερο σχολείο που δεν είναι παιδοφυλακτήριο.

• Πρέπει να ενισχυθεί η ειδική αγωγή;
Η πολιτεία πρέπει επιτέλους να σκύψει το κεφάλι σε αυτές τις ευαίσθητες ομάδες των παιδιών που έχουν προβλήματα. Είχαμε στην περιοχή μας 70 αιτήσεις για να αντιμετωπιστούν ειδικά ζητήματα των παιδιών και ικανοποιήθηκαν μόνο τα 25. Πρέπει και να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν στις θέσεις των εκπαιδευτικών και σε αυτά τα σχολεία.