Χρηματική αποζημίωση συνολικού ύψους 45.000 ευρώ διεκδικεί από μια κάτοικο Ρόδου με αγωγή που υπέβαλε ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου εταιρεία των Αθηνών που διατηρεί γνωστή επιχείρηση εμπορίας ηλεκτρονικών ειδών στο νησί.
Η εναγομένη προσλήφθηκε από την εταιρεία το Νοέμβριο του 2006 και εργάσθηκε στην εταιρία με την ειδικότητα της ταμία.
Σύμφωνα με την αγωγή την 07/01/2010 στο κατάστημά στη Ρόδο, άλλη ταμίας κατά το χρόνο του κλεισίματος του ταμείου διαπίστωσε ότι υπήρχε χρηματικό έλλειμμα ύψους 4.863 ¤.
Το απόγευμα της επομένης ημέρας, και ενόσω ακόμα το προσωπικό του καταστήματος προσπαθούσε να εξιχνιάσει με κάθε τρόπο και να δικαιολογήσει το έλλειμμα, η εναγομένη επικοινώνησε με την ταμία σε προσωπικό της τηλέφωνο και συνομίλησε μαζί της ομολογώντας ότι αυτή είχε αφαιρέσει τα χρήματα αυτά και δεσμεύθηκε να βρει τρόπο για να τα καλύψει.
Την επομένη ημέρα, 9η Ιανουαρίου 2010, την ίδια δήλωση και ομολογία έκανε τηλεφωνικά η εναγομένη προς τον αναπληρωτή Διευθυντή του καταστήματός.
Στο διάστημα που προηγήθηκε της διαπίστωσης της αφαίρεσης του ως άνω ποσού από το ταμείο του καταστήματός, η εναγομένη, παρότι είχε κανονική άδεια, επισκεπτόταν καθημερινά το κατάστημά, προφασιζόμενη υποχρεώσεις σε σχέση με την εργασία της με πρόθεση προφανώς να έχει πρόσβαση στα ταμεία του καταστήματος και να προβεί με τον τρόπο αυτό στην παράνομη αφαίρεση του ως άνω ποσού.
Εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι ήδη από την εβδομάδα 28/12/2009 έως 31/12/2009 είχε επιδοθεί στην αποστολή εικονικών χρηματικών ενταλμάτων από το ταμείο της στα άλλα ταμεία του καταστήματος.
Αυτό το έκανε με σκοπό να μην εμφανίζονται στο ταμείο της μεγάλα ποσά χρημάτων, τα οποία όφειλε με βάση τις πολιτικές του καταστήματός να αποστέλλει με τις τακτικές ημερήσιες χρηματαποστολές στην τράπεζα. Το ίδιο έκανε και την Δευτέρα, 4.1.2010, αφού ενόσω είχε κανονική άδεια, επισκέφθηκε το κατάστημα και κάνοντας χρήση του κωδικού εισόδου τρίτης ταμία (αφού η ίδια ήταν σε άδεια) έστειλε και πάλι εικονικά εντάλματα.
Την ημέρα αυτή, δηλαδή την 4.1.2010, τρείς ταμίες του καταστήματος , βρήκαν σημείωμα της εναγομένης στο συρτάρι του ταμείου με το οποίο τις ενημέρωνε ότι κατά το κλείσιμο του ταμείου θα εντόπιζαν έλλειμμα 6.000 ευρώ, το οποίο όμως οφειλόταν τάχα σε λογιστικό λάθος, οπότε θα έπρεπε να συνυπολογίσουν και το ποσό αυτό που εμφανιζόταν ως έλλειμμα.
Καταγγέλλεται εξάλλου ότι η εναγόμενη ομολόγησε και αποδέχθηκε ρητά ότι από τον μήνα Νοέμβριο 2009 εντόπιζε παραγγελίες πελατών, οι οποίες είχαν εξοφληθεί και οι πελάτες είχαν επίσης παραλάβει τα είδη. Στις παραγγελίες αυτές, η εναγομένη προέβαινε σε παράνομη έκδοση εικονικού πιστωτικού παραστατικού, το οποίο έδειχνε ότι ο πελάτης τάχα είχε ακυρώσει την παραγγελία του και είχε λάβει πίσω τα χρήματα που είχε καταβάλει, με την έκδοση του πιστωτικού δελτίου. Αμέσως μετά η εναγομένη προέβαινε σε έκδοση νέας εικονικής παραγγελίας για τα ίδια είδη, τα οποία παρουσίαζε ως «οφειλόμενο τίμημα», δηλαδή δήλωνε στα εκδιδόμενα νέα παραστατικά ότι τα είδη παραδόθηκαν μεν στον πελάτη συνήθως κατά το μεγαλύτερο μέρος τους και ότι ο πελάτης εντός των ημερών θα εξοφλούσε το τίμημα αυτό. Τα δελτία «με οφειλόμενο τίμημα», πιο συγκεκριμένα για την εμπορική πρακτική της εταιρίας, δεν εξομοιώνονται με την πίστωση του τιμήματος, που αφορά συνήθως μεγαλύτερα διαστήματα, αλλά αφορούν μία, κατά βάση, διευκόλυνση προς τον πελάτη για μικρό διάστημα, λίγων ημερών.
Με τον τρόπο αυτό η εναγομένη κατάφερνε να λαμβάνει στην κατοχή της και να ιδιοποιείται το ποσό που εμφάνιζε εικονικά ότι τάχα το ελάμβανε ο πελάτης μετά την πίστωση της κάθε αγοράς, αφού ουδέποτε προσήλθε οποιοσδήποτε από τους πελάτες αυτούς για να πιστώσουν τις αγορές τους και να πάρουν πίσω χρήματα.
Tην εταιρεία εκπροσωπεί ο δικηγόρος κ Φ. Κωστόπουλος.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/ipexerouse-chrimata-apo-tamio-epichirisis/