Υπέβαλε παραίτηση ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Χρ. Βερελής!

Χωρίς να έχει καμία προηγούμενη επαφή με τον Γ. Παπανδρέου, και με μία ανακοίνωση που παραπέμπει περισσότερο σε ιδρυτική διακήρυξη νέου κόμματος, παρά σε δήλωση παραίτησης, ο Χρήστος Βερελής «έκλεψε» την παράσταση ευελπιστώντας, όπως είπε, να διαδραματίσει ρόλο καταλύτη για την επικράτηση της διαφάνειας.
Τα αμέσως προηγούμενα εικοσιτετράωρα είχε διακινηθεί η πληροφορία πως το όνομα του πρώην Υπουργού Μεταφορών εμπλέκεται στην υπόθεση ΜΑΝ για την προμήθεια λεωφορείων και πως ο υπαρκτός φάκελος έχει στοιχεία για την περίοδο 2002 – 2005.
Ο Χρήστος Βερελής, του οποίου το όνομα ενεπλάκη πριν από τα Χριστούγεννα του 2008 σε φημολογία περί ζυμώσεων μετά του κ. Πέτρου Τατούλη για την ίδρυση νέου κεντρώου κόμματος, παραιτήθηκε την Παρασκευή το μεσημέρι από Βουλευτής, προλαβαίνοντας προφανώς τις εξελίξεις.
Βασικός υποστηρικτής της υποψηφιότητας Βενιζέλου κατά την εσωκομματική αντιπαράθεση στο ΠΑΣΟΚ, ακραιφνής εκσυγχρονιστής και Σημιτικός κατά βούληση, ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας προτίμησε να ανακρούσει πρύμνα, ώστε να αποφύγει τις ξέρες από το σκάνδαλο ΜΑΝ, δεδομένου μάλιστα ότι τα όποια αδικήματα έχουν παραγραφεί ήδη -άρα, εκτός Βουλής, το όνομά του δεν θα εμπλακεί δυναμικά σε ό,τι και εάν συμβεί.
Από την άλλη, το ΠΑΣΟΚ προσπερνά σχεδόν αβρόχοις ποσί το ενδεχόμενο μείζονος εμπλοκής εν ενεργεία στελέχους του στο νέο σκάνδαλο, τρείς εβδομάδες πριν από τις Ευρωεκλογές.   
Στελέχη του ΠΑΣΟΚ, αν και αιφνιδιάστηκαν, στην συνέχεια επιχείρησαν να «πιστώσουν» τον Γ. Παπανδρέου με μία “Ανδρεϊκού” τύπου κίνηση αποκεφαλισμού του Χ. Βερελή, έστω και λόγω μίας απλής οσμής σκανδάλου. Τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Ο πρώην Υπουργός λειτούργησε με ανακλαστικά αυτοπροστασίας και μεσοπρόθεσμης πολιτικής επιβίωσης, και έπιασε εξ απήνης την «Ιπποκράτους» αν και, όπως διατείνονται οι συνεργάτες του, ενημέρωσε πρώτα το κόμμα και μετά τον Πρόεδρο της Βουλής για την απόφασή του. Έδρασε μόνος του, έχοντας κάτι άλλο κατά νου, και όχι την «διευκόλυνση» του Γ. Παπανδρέου.  
Ο κ. Βερελής είχε εκφράσει έντονο προβληματισμό με την εξέλιξη της υπόθεσης με την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ΜΑΝ και την οσμή σκανδάλου, που έχουν λάβει οι συμβάσεις που υπέγραψε η γερμανική εταιρία, για προμήθεια οχημάτων από το 2000 έως το 2002, μεταξύ άλλων και με τον ΗΛΠΑΠ.
Η εμπλοκή του ονόματός του στην υπόθεση φαίνεται ότι προκαλεί την παραίτηση του κ. Βερελή, αν και μέχρι τη στιγμή της “μεγάλης απόφασης” τίποτε δεν προδίκαζε αυτήν την πολιτική κίνηση του πρώην υπουργού.
Ενώπιων δημοσιογράφων δήλωσε ότι με την παραίτησή του επιθυμεί να γίνει “καταλύτης στην πολιτική ζωή της χώρας”.
Όπως είπε, “η πολιτική ζωή έχει σήμερα μια νοσηρότητα. Υπάρχει στη χώρα μια κατάσταση, η οποία έχει οδηγήσει σε πολλές πληγές παντού”.
Ο πρώην υπουργός εξέδωσε γραπτή ανακοίνωση, με την οποία τονίζει ότι στην απόφασή του αυτή παίζει σημαντικό ρόλο η σκανδαλολογία των τελευταίων ημερών.
“Τα σκάνδαλα βαραίνουν τον τόπο και η πολιτική πλέον δεν εμπνέει τους Έλληνες”, τονίζει μεταξύ άλλων ο πρώην υπουργός Χρίστος Βερελής.
Η γραπτή δήλωση παραίτησης του κ. Βερελή καταλήγει, μεταξύ άλλων, με τη φράση: “Δεν ανήκω στη σχολή που λέει μην παραιτείσαι ποτέ. Δεν φεύγω από αδυναμία, φεύγω από μεγάλη θέληση”
Ο κ. Βερελής τονίζει κατηγορηματικά ότι «ξέρουν όλοι, όσοι γνωρίζουν το θέμα ότι δεν είχα την παραμικρή ανάμειξη.  Ότι οι αποφάσεις πάρθηκαν από διακομματική επιτροπή με τη συμμετοχή εκπροσώπων του ΠΑΣΟΚ, του ΚΚΕ και του ΣΥΝ.   Με τη συμμετοχή Γενικών Γραμματέων τεσσάρων υπουργείων.  Με τη συμμετοχή μελών του ελεγκτικού συνεδρίου.  Δεν είχα και δεν έχω κανένα λόγο να αμφιβάλω για όλους αυτούς τους ανθρώπους και δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποιο θέμα με κανένα από αυτούς.   Δεν συμμετείχα όμως ποτέ με την πεποίθηση ότι ένας υπουργός δεν μπορεί να μετέχει σε μια επιτροπή προμηθειών».
Ο κ. Βερελής σημειώνει ακόμη ότι «ελπίζω γρήγορα να υπάρξει απάντηση σε όλα από την πρόοδο της έρευνας στη Γερμανία και η ελληνική δικαιοσύνη να σπεύσει ανεξάρτητη και ανυπάκοη σε εντολές και σχεδιασμούς πολιτικής ιδιοτέλειας. ¶λλωστε έχω την πεποίθηση ότι σε πολύ λίγο διάστημα όλα αυτά θα φαίνονται μικρά και άθλια. Δεν με βαραίνει τίποτα, δεν με φοβίζει τίποτα».
Νέα υπόθεση τύπου Siemens διερευνούν οι δικαστικές Αρχές
Στο στόχαστρο της εισαγγελίας του Μονάχου για υπόθεση διαφθοράς βρίσκεται η κατασκευάστρια εταιρεία μηχανημάτων, φορτηγών και λεωφορείων ΜΑΝ. Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για τις συμβάσεις του ΗΛΠΑΠ με τη συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία.
Όπως μεταδίδει η Deutsche Welle, οι Αρχές διενήργησαν σε ολόκληρη τη Γερμανία έρευνες σε γραφεία της εταιρείας, η οποία θεωρείται ύποπτη για δωροδοκίες στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό με σκοπό να εξασφαλίζει παραγγελίες. Οι συγκεκριμένες έρευνες αφορούν το χρονικό διάστημα 2002 έως 2005.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Sueddeutsche Zeitung του Μονάχου, η εισαγγελία εξετάζει το ενδεχόμενο να έχουν διοχετευθεί 15 εκατομμύρια ευρώ ως μίζες σε στελέχη άλλων εταιρειών από χώρες του εξωτερικού προκειμένου αυτά να προτιμήσουν τα προϊόντα της ΜΑΝ. Εξετάζεται επίσης ο προορισμός εμβασμάτων ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ, που έγιναν στη Γερμανία.