Μαζί με την εθνική οδό Ρόδου – Λίνδου, το γεφύρι του Μάκκαρη, αποτελούν σήμερα τις πιο μεγάλες ντροπές της Ρόδου, αλλ’ αυτοί που όφειλαν, ούτε καν κοκκινίζουν.
«Ρουφάνε το αίμα» των Ροδιτών, αλλά δεν είναι ικανοί να ολοκληρώσουν ένα έργο (αριθμός: 1), εκτός πια κι αν πιστέψουμε ότι το κάνουν επίτηδες από μίσος και ζηλοφθονία γιατί δεν γινόμαστε του όμοιου τους. Γιατί ΟΛΟΙ στο νησί δουλεύουν σκληρά για να μην πεινάσουν!
Η εθνική οδός Ρόδου – Λίνδου, παρά τον διεθνή σάλο, δεν εννοεί να τελειώσει. Οπως δεν πρόκειται να αρχίσει και να τελειώσει ποτέ το «νέο εργοστάσιο της ΔΕΗ στη Νότια Ρόδο». Οπως δεν πρόκειται ποτέ να βελτιωθούν οι υποδομές στο λιμάνι, με αποτέλεσμα να χάνονται το ένα μετά το άλλο τα κρουαζιερόπλοια και μαζί τους τεράστιοι πόροι για την παραπέουσα εθνική οικονομία.
Μετά κόπων και βασάνων και μετά από δεκάδες δημοσιεύματα και σχόλια, ευδόκησε ο Θεός να εγκατασταθεί στο γεφύρι του Μάκκαρη, πρόπερσι, εργολάβος, για να το «προστατεύσει»!
(Μέχρι τώρα, κανείς δεν εδέησε να ερευνήσει, πώς έφτασαν ως εδώ τα πράγματα και γιατί έπεσε το γεφύρι, αν και οι υπεύθυνοι και διεύθυνση έχουν και όνομα και τηλέφωνα).
Τελικά το γεφύρι διαλύθηκε εις τα εξ’ ων συνετέθη και πέρσι, μετά από νέο μπαράζ δημοσιευμάτων και σχολίων, δημοπρατήθηκε η ανακατασκευή τμήματός του (αυτού, που καταστράφηκε ολοσχερώς).
Το έργο άρχισε, αλλά περιέργως, αν όχι υπόπτως, μέσα στο χειμώνα, με αποτέλεσμα να διακοπούν οι εργασίες και να παρασύρει όσα έγιναν ο ποταμός. Το έργο είχε αρχικό προϋπολογισμό περίπου 800.000 ευρώ, παραμένει, ωστόσο, άγνωστο πόσα δαπανήθηκαν. Πριν από δύο μήνες περίπου το έργο ξανάρχισε με πρόσθετη πίστωση, περίπου 300.000 ευρώ. «Καλουπώθηκε» αλλά ύστερα από λίγες ημέρες ο εργολάβος εξαφανίστηκε και πάλι. Το έργο σταμάτησε, αλλά κανένας δεν συγκινείται. Λέγεται ότι ο εργολάβος αυτός είναι «συνηθισμένος» σε τέτοια «κατορθώματα».
Οι ευθύνες του Δήμου (γιατί δεν ενδιαφέρεται) και της Περιφέρειας, ως εποπτεύουσας αρχής, αλλά και φορέα του έργου είναι και δεδομένες και τεράστιες.
Ενώπιον αυτής της φαρσοκωμωδίας ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ εκ των πραγμάτων πλέον, η διεξαγωγή ελέγχου από Επιθεωρητές Δημοσίων Εργων (γιατί πρόκειται περί «σκαστού» σκανδάλου) και ενδεχομένως και η επέμβαση του Εισαγγελέα, για να απαντηθούν και στις δύο περιπτώσεις, μεταξύ των άλλων, και τα ακόλουθα ερωτήματα:
1) Ποιος ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου και σε ποιο ύψος έχει φτάσει σήμερα;
2) Πότε όφειλε να παραδώσει το έργο ο εργολάβος και γιατί μέχρι σήμερα δεν εκπλήρωσε τις συμβατικές υποχρεώσεις του;
3) Πόσα χρήματα εισέπραξε μέχρι σήμερα και πόσα ακόμα του οφείλονται, αν του οφείλονται;
4) Ποιος είναι ο επιβλέπων του έργου και τι έπραξε ως τώρα για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος;
5) Αληθεύει ότι ο εργολάβος «συνήθως» αφήνει ημιτελή τα έργα ή αργεί να τα ολοκληρώσει, και αν ναι, πώς του επιτρέπουν να μετέχει σε δημοπρασίες δημοσίων έργων;
6) Γιατί σταμάτησαν, τουλάχιστον δύο φορές τα έργα, πότε θα επαναρχίσουν και πότε θα ολοκληρωθούν;
7) Μέχρι πότε θα είναι υποχρεωμένοι οι αγρότες, για να διανύουν μια απόσταση 50-80 μέτρων, να παρακάμπτουν, διανύοντας, κατά περίπτωση 3 έως και 5 χιλιόμετρα;
8) Ποια οικονομική ζημία υφίστανται οι κοινότητες Μαλώνας και Μασάρων, από την άθλια αυτή κατάσταση και ποιος θα τους αποζημιώσει;
9) Ποιος εγγυάται ότι δεν θα πέσει όλο το γεφύρι αν δεν τελειώσουν σύντομα τα έργα και συνοδευθούν από αντιπλημμυρικά;
10) Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου γιατί επιδεικνύει τόση αδιαφορία και ανευθυνότητα; Πόσες ψεύτικες δηλώσεις έχει κάνει μέχρι σήμερα επί του θέματος;
Αυτά για σήμερα και ευχόμαστε να μην επανέλθουμε γιατί τα πράγματα θα πάρουν άλλη έκταση και τροπή.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/ethniki-odos-rodou-lindou-ke-gefiri-tou-makkari-i-dio-megales-ntropes-tis-rodou/














