Σημαντική αύξηση παραγγελιών και τζίρου σε σχέση με το 2024 καταγράφηκε στη φετινή περίοδο προσφορών της Black Friday, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η πλατφόρμα Skroutz. Οπως και πέρυσι, έτσι και φέτος το ενδιαφέρον των καταναλωτών για αγορές αφορούσε τα είδη σπιτιού και κήπου, τα προϊόντα τεχνολογίας και τα είδη μόδας.
Οι παραγγελίες αυξήθηκαν 25% σε σύγκριση με πέρυσι στην Ελλάδα και 85% στην Κύπρο. Αύξηση 11% παρουσίασε και η μέση αξία παραγγελίας, η οποία στην Ελλάδα ήταν 104 ευρώ έναντι 94 ευρώ το 2024. Η μέση αξία παραγγελίας στην Κύπρο έφτασε τα 148 ευρώ. Σημαντική ήταν και η αύξηση του τζίρου σε σχέση με πέρυσι, καθώς στην Ελλάδα το ποσοστό έφτασε το 37% και στην Κύπρο το 97%.
Για ψώνια με το ChatGPT
Οσον αφορά τις κατηγορίες προϊόντων που αγόρασαν οι Ελληνες, στην κορυφή των παραγγελιών βρέθηκαν τα είδη σπιτιού και κήπου με ποσοστό 26,07%. Τον μεγαλύτερο τζίρο έκαναν τα προϊόντα τεχνολογίας, ακολουθούμενα από τα είδη σπιτιού και κήπου και τα είδη μόδας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Skroutz, η επαρχία είχε μεγάλη συμμετοχή στις αγορές της Black Friday, καθώς το 42% των παραγγελιών έγινε από περιοχές εκτός των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για ένα ποσοστό που είναι αυξημένο κατά 26% σε σχέση με το 2024. Αύξηση παραγγελιών που διεκπεραιώθηκαν (32%) και τζίρου (35%) κατέγραψαν και τα καταστήματα της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας. Η Skroutz δέχθηκε παραγγελίες από πολλές χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων της Φινλανδίας, της Σουηδίας, της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, της Ισπανίας, της Ουγγαρίας και της Ρουμανίας.
Ο ρόλος του καταναλωτή στο νέο τοπίο της λιανικής αγοράς
Σημαντική αύξηση πωλήσεων και τζίρου καταγράφηκε και τη Cyber Monday, με την οποία έκλεισε η περίοδος των προσφορών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Skroutz, οι αγορές που έγιναν την περασμένη Δευτέρα ήταν αυξημένες κατά 41% σε σύγκριση με τις αγορές που έγιναν τις Δευτέρες από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά. Ο τζίρος για την ίδια περίοδο και για τη Cyber Monday παρουσίασε αύξηση 75%.
Σχεδόν οι μισές παραγγελίες (48%) παραδόθηκαν σε κάποιο Skroutz Point, δηλαδή σε ένα από τα 4.000 lockers και τις 69.000 θυρίδες σε Ελλάδα και Κύπρο. Πρόκειται για ένα ποσοστό που είναι αυξημένο κατά 65% σε σύγκριση με το 2024. Τέλος, το πρόγραμμα πληρωμής «Δόσεις για όλους» της Skroutz κατέγραψε άνοδο 109%, ενώ οι αντικαταβολές μειώθηκαν 13%.
Πηγή: kathimerini.gr















