ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσο και για ποιους μειώνεται ο ΕΝΦΙΑ

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΕΝΦΙΑ
Μέγεθος γραμμάτων

Μετά την ορι­στι­κο­ποί­η­ση της μη πε­ρι­κο­πής των συ­ντά­ξε­ων, η κυ­βέρ­νη­ση ανε­βά­ζει στρο­φές για την υλο­ποί­η­ση της εξαγ­γε­λί­ες μεί­ω­σης του ΕΝΦΙΑ, αρχής γε­νο­μέ­νης από τον φόρο ακι­νή­των που θα πλη­ρώ­σουν οι ιδιο­κτή­τες το 2019.

Οι σχε­τι­κές δια­τά­ξεις ανα­μέ­νε­ται να έρ­θουν στη Βουλή εντός του Δε­κεμ­βρί­ου, μαζί με τη διά­τα­ξη που θα ξη­λώ­νει τη νο­μο­θε­τι­κή ρύθ­μι­ση μεί­ω­σης των συ­ντά­ξε­ων. Σύμ­φω­να με τις έως τώρα πλη­ρο­φο­ρί­ες που επι­κα­λεί­ται το “Έθνος”, οι δια­τά­ξεις για τη μεί­ω­ση του ΕΝΦΙΑ θα αφο­ρούν συ­νο­λι­κά 5,8 εκατ. μι­κροϊ­διο­κτή­τες ακι­νή­των και οι μειώ­σεις θα γί­νουν στα­δια­κά και σε δύο δό­σεις. Μία το 2019 και η τε­λι­κή το 2020.

Η μεί­ω­ση του ΕΝΦΙΑ για το 2019 θα αφορά μόνο τη λε­γό­με­νη “λαϊκή κα­τοι­κία”, δηλ. φο­ρο­λο­γού­με­νους που έχουν στην κα­το­χή τους μόνο ένα ακί­νη­το μι­κρής αντι­κει­με­νι­κής αξίας. Στη δεύ­τε­ρη φάση, δηλ. στη μεί­ω­ση του 2020 οι μειώ­σεις θα επε­κτα­θούν και σε όσους έχουν με­σαία ακί­νη­τη πε­ριου­σία. Ο ΕΝΦΙΑ για τους φο­ρο­λο­γού­με­νους πρό­κει­ται να μειω­θεί έως και 50%, ενώ η με­σο­σταθ­μι­κή μεί­ω­ση θα είναι της τά­ξε­ως του 30%.

Η μεί­ω­ση του ΕΝΦΙΑ σχε­διά­ζε­ται να γίνει μέσω της κα­θιέ­ρω­σης ενός συ­ντε­λε­στή έκ­πτω­σης στον οφει­λό­με­νο φόρο κάθε φο­ρο­λο­γού­με­νου,, ο οποί­ος όσο αυ­ξά­νε­ται η συ­νο­λι­κή αξία της πε­ριου­σί­ας του τόσο θα μειώ­νε­ται. Για πα­ρά­δειγ­μα, το 2019 για όσους έχουν ακί­νη­τα συ­νο­λι­κής αντι­κει­με­νι­κής αξίας έως 80.000 ευρώ θα κα­θιε­ρω­θεί μειω­τι­κός συ­ντε­λε­στής φόρου 30%.

Για όσους έχουν ακί­νη­τα συ­νο­λι­κής αντι­κει­με­νι­κής αξίας από 80.000- 100.000 ευρώ ο μειω­τι­κός συ­ντε­λε­στής πε­ριο­ρί­ζε­ται στο 25%, ενώ για πε­ριου­σία αντι­κει­με­νι­κής αξίας άνω των 200.000 ευρώ δεν προ­βλέ­πε­ται στην πρώτη φάση έκ­πτω­ση.

Στη δεύ­τε­ρη φάση, δηλ. από το 2020 η έκ­πτω­ση θα δί­νε­ται και σε με­γα­λύ­τε­ρης αξίας ιδιο­κτη­σί­ες, αλλά σε πολύ μι­κρό­τε­ρο βαθμό. Για πα­ρά­δειγ­μα, για πε­ριου­σία άνω του 1 εκατ. ευρώ η μεί­ω­ση δεν θα ξε­περ­νά το 1%.

Το 2019 από τη μεί­ω­ση φόρου θα ωφε­λη­θούν 5,4 εκατ. ιδιο­κτή­τες, ενώ το 2020 ωφε­λη­μέ­νοι θα είναι κατά πε­ρί­που 400.000 πε­ρισ­σό­τε­ροι.

Για φο­ρο­λο­γού­με­νους που ο ετή­σιος ΕΝΦΙΑ ξε­περ­νά τα 223 ευρώ, η μεί­ω­ση θα είναι το πολύ 30% και έτσι το συ­νο­λι­κό όφε­λος για τους ιδιο­κτή­τες που έχουν με­γα­λύ­τε­ρης αξίας πε­ριου­σί­ες θα είναι πε­ριο­ρι­σμέ­νο (το πολύ της τά­ξε­ως των 60 έως 70 ευρώ).

Πηγή: reporter.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.