ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οδηγίες της τελευταίας στιγμής για τον ΕΝΦΙΑ

news room 1 λεπτό ανάγνωση
σπιτι

ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΖΑΡ­ΓΑ­ΝΗ

Ηρθε η ώρα του ΕΝΦΙΑ, με τα ολο­καί­νουρ­για εκ­κα­θα­ρι­στι­κά να είναι έτοι­μα στις αρχές της ερ­χό­με­νης εβδο­μά­δας. Είναι εμπλου­τι­σμέ­να με ακόμα πε­ρισ­σό­τε­ρες πλη­ρο­φο­ρί­ες σχε­τι­κά με την πε­ριου­σια­κή κα­τά­στα­ση των 6,4 εκα­τομ­μυ­ρί­ων ιδιο­κτη­τών ακι­νή­των, οι οποί­οι κα­λού­νται να πλη­ρώ­σουν περί τα 3,25 δισ. ευρώ. Τα νέα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά θα είναι δια­θέ­σι­μα για «κα­τέ­βα­σμα» από αύριο Δευ­τέ­ρα, με την πρώτη δόση να πρέ­πει να πλη­ρω­θεί μέχρι το τέλος Σε­πτεμ­βρί­ου.

Οι αρ­μό­διες υπη­ρε­σί­ες της Γε­νι­κής Γραμ­μα­τεί­ας Δη­μο­σί­ων Εσό­δων υπο­λό­γι­σαν τις τε­λευ­ταί­ες ήμε­ρες και τις εκ­πτώ­σεις που πρέ­πει να χο­ρη­γη­θούν σε όσους πλη­ρούν τα ει­σο­δη­μα­τι­κά και τα πε­ριου­σια­κά κρι­τή­ρια. Οι ιδιο­κτή­τες που θα πλη­ρώ­σουν λι­γό­τε­ρα σε σχέση με πέ­ρυ­σι ανέρ­χο­νται σε 2.478.671 φυ­σι­κά πρό­σω­πα (πε­ρί­που το 40% του συ­νό­λου) και 14.954 επι­χει­ρή­σεις (πε­ρί­που το 27,85% του συ­νό­λου). Οι υπό­λοι­ποι είτε θα πα­ρα­λά­βουν αντί­στοι­χο εκ­κα­θα­ρι­στι­κό σε σχέση με πέ­ρυ­σι είτε θα επι­βα­ρυν­θούν ακόμα πε­ρισ­σό­τε­ρο (επι­πλέ­ον φόρο θα πλη­ρώ­σουν 2.255.306 φυ­σι­κά πρό­σω­πα, αριθ­μός που αντι­στοι­χεί στο 30,93% του συ­νό­λου, και 34.130 επι­χει­ρή­σεις, δη­λα­δή οι 64 στις 100). Φτά­νο­ντας στο παρά πέντε για τη φε­τι­νή πλη­ρω­μή του ΕΝΦΙΑ, χρή­σι­μες θα φα­νούν οι ακό­λου­θες οδη­γί­ες της τε­λευ­ταί­ας στιγ­μής:

Τα αγρο­τε­μά­χια

Φέτος ανα­βλή­θη­κε ο συ­μπλη­ρω­μα­τι­κός φόρος στα αγρο­τε­μά­χια, γε­γο­νός που γλί­τω­σε πε­ρί­που 200.000 ιδιο­κτή­τες αγρο­τε­μα­χί­ων από τε­ρά­στιες επι­βα­ρύν­σεις της τάξης των 270 εκατ. ευρώ. Δεν είναι κα­θό­λου βέ­βαιο ότι το ίδιο θα γίνει και του χρό­νου. Με την αλ­λα­γή του εκ­κα­θα­ρι­στι­κού, η ΓΓΔΕ δίνει μια ευ­και­ρία στους ιδιο­κτή­τες αγρο­τε­μα­χί­ων να κα­τα­λά­βουν αν κιν­δυ­νεύ­ουν με υπέρ­με­τρες επι­βα­ρύν­σεις από το νέο έτος. Για πρώτη φορά, θα δη­μο­σιευ­τούν οι «Αρ­χι­κές Βα­σι­κές Αξίες» και οι «Ει­δι­κές Βα­σι­κές Αξίες» για όλα τα αγρο­τε­μά­χια της χώρας. Πολ­λα­πλα­σιά­ζο­ντας τις αξίες αυτές με την επι­φά­νεια των αγρο­τε­μα­χί­ων θα προ­κύ­ψει για πρώτη φορά η ει­κό­να του πόσο απο­τι­μά­ται ένα αγρο­τε­μά­χιο. Οσοι δια­πι­στώ­σουν ότι με το αγρο­τε­μά­χιο η συ­νο­λι­κή τους πε­ριου­σία ξε­περ­νά κατά πολύ τα 200.000 ευρώ, καλό θα είναι να κι­νη­το­ποι­η­θούν, ανα­ζη­τώ­ντας εναλ­λα­κτι­κές (π.χ., με­τα­βί­βα­ση του αγρο­τε­μα­χί­ου στη σύ­ζυ­γο ή στο παιδί, ώστε να αξιο­ποι­η­θεί διπλά το αφο­ρο­λό­γη­το). Αγρο­τε­μά­χιο έχουν στην ιδιο­κτη­σία τους πε­ρισ­σό­τε­ροι από 3,67 εκα­τομ­μύ­ρια Ελ­λη­νες, αλλά ένας πολύ μι­κρός αριθ­μός αυτών (πε­ρί­που 200.000 άτομα) φτά­νει να έχει πε­ριου­σία άνω των 200.000 ευρώ.

Οι επι­χει­ρή­σεις

Οι επι­χει­ρή­σεις θα είναι οι με­γά­λες χα­μέ­νες της φε­τι­νής εκ­κα­θά­ρι­σης, καθώς θα κλη­θούν να πλη­ρώ­σουν 15% πε­ρισ­σό­τε­ρο φόρο σε σχέση με πέ­ρυ­σι. Ο νόμος δίνει σε ορι­σμέ­νες εξ αυτών το πε­ρι­θώ­ριο να ανα­στεί­λουν την κα­τα­βο­λή, εφό­σον πλη­ρού­νται βα­σι­κές προ­ϋ­πο­θέ­σεις:

Ο συ­νο­λι­κός κύ­κλος ερ­γα­σιών του 2015 να μην υπερ­βαί­νει το δε­κα­πλά­σιο του ΕΝΦΙΑ.

Ο συ­νο­λι­κός κύ­κλος ερ­γα­σιών του 2015 να έχει πα­ρου­σιά­σει μεί­ω­ση άνω του τριά­ντα τοις εκατό (30%) σε σχέση με το 2014.

Να διε­νερ­γη­θεί φο­ρο­λο­γι­κός έλεγ­χος υπο­χρε­ω­τι­κά εντός τριών μηνών από την υπο­βο­λή σχε­τι­κής αί­τη­σης, ή οποία μπο­ρεί να γίνει μέχρι το τέλος του χρό­νου.

Η έκ­πτω­ση

Στο νέο εκ­κα­θα­ρι­στι­κό θα ανα­γρά­φε­ται ευ­κρι­νώς αν έχει χο­ρη­γη­θεί έκ­πτω­ση ΕΝΦΙΑ (50% ή 100%) στον κάθε ιδιο­κτή­τη. Αν κά­ποιος πι­στεύ­ει ότι δι­καιού­ται την έκ­πτω­ση, χωρίς αυτή να του έχει δοθεί, θα πρέ­πει να υπο­βά­λει σχε­τι­κή αί­τη­ση στη ΔΟΥ από την οποία εκ­δό­θη­κε το εκ­κα­θα­ρι­στι­κό μέχρι το τέλος του έτους.

Λίγες ημέ­ρες μετά την ανάρ­τη­ση των εκ­κα­θα­ρι­στι­κών του ΕΝΦΙΑ θα δοθεί και πάλι η δυ­να­τό­τη­τα στους ιδιο­κτή­τες να υπο­βά­λουν τρο­πο­ποι­η­τι­κές δη­λώ­σεις Ε9 (μέχρι και το τέλος Σε­πτεμ­βρί­ου θα επι­βάλ­λε­ται πρό­στι­μο 50 ευρώ, το οποίο μετά θα δι­πλα­σια­στεί).

Αν από την τρο­πο­ποι­η­τι­κή δή­λω­ση του Ε9 προ­κύ­πτει χρε­ω­στι­κή δια­φο­ρά στον ΕΝΦΙΑ (που ση­μαί­νει ότι ο ιδιο­κτή­της θα κλη­θεί να πλη­ρώ­σει πε­ρισ­σό­τε­ρα), μη­δε­νι­κή ή πι­στω­τι­κή μέχρι 300 ευρώ, η δια­δι­κα­σία θα γίνει ηλε­κτρο­νι­κά από το TAXIS. Αν προ­κύ­ψει επι­στρο­φή φόρου άνω των 300 ευρώ, θα πρέ­πει να κα­τα­τε­θούν τα δι­καιο­λο­γη­τι­κά στη ΔΟΥ.

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.