ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Oδηγός για αφορολόγητες μεταβιβάσεις ακίνητων

news room 3 λεπτά ανάγνωση
κατοικία

Χωρίς φόρο μπο­ρούν να γί­νουν δω­ρε­ές και γο­νι­κές πα­ρο­χές πρώ­της κα­τοι­κί­ας αξίας έως 200.000 ευρώ!

Αν μά­λι­στα πρό­κει­ται για πρώτη κα­τοι­κία που απο­κτά­ται με γο­νι­κή πα­ρο­χή ή δωρεά από έγ­γα­μο φο­ρο­λο­γού­με­νο, ισχύ­ει αφο­ρο­λό­γη­το όριο 250.000 ευρώ, το οποίο προ­σαυ­ξά­νε­ται πε­ραι­τέ­ρω, αν υπάρ­χουν και προ­στα­τευό­με­να τέκνα.

Σε πε­ρί­πτω­ση που η αξία της πρώ­της κα­τοι­κί­ας υπερ­βαί­νει τα πα­ρα­πά­νω όρια, επι­βάλ­λε­ται φόρος μόνο στο υπερ­βάλ­λον ποσό αξίας.

Τα πα­ρα­πά­νω αφο­ρο­λό­γη­τα όρια προ­βλέ­πει η ισχύ­ου­σα νο­μο­θε­σία, η οποία όμως εν­δέ­χε­ται να αλ­λά­ξει… προς το χει­ρό­τε­ρο, καθώς οι δα­νει­στές μας έχουν βάλει στο στό­χα­στρο κάθε μορφή φο­ρο­α­παλ­λα­γής που έχει απο­μεί­νει στους πο­λί­τες. Οι δα­νει­στές ζη­τούν πα­ρέμ­βα­ση στα αφο­ρο­λό­γη­τα όρια και στις κλί­μα­κες, λόγω της νέας μεί­ω­σης των αντι­κει­με­νι­κών τιμών (το 2017) στα ακί­νη­τα, που απο­τε­λούν και τη βάση για τον υπο­λο­γι­σμό των σχε­τι­κών φόρων. Θε­ω­ρούν πως, αν μειω­θούν οι αντι­κει­με­νι­κές τιμές χωρίς να μειω­θούν τα αφο­ρο­λό­γη­τα όρια και αυ­ξη­θούν οι φο­ρο­λο­γι­κοί συ­ντε­λε­στές, τότε θα υπάρ­ξει μεί­ω­ση των φο­ρο­λο­γι­κών εσό­δων.

Ας δούμε, όμως, πιο ανα­λυ­τι­κά, τι προ­βλέ­πει η ισχύ­ου­σα νο­μο­θε­σία:

1) Εφό­σον απο­κτά­ται πρώτη κα­τοι­κία από άγαμο με δωρεά ή γο­νι­κή πα­ρο­χή, η αξία της κα­τοι­κί­ας απαλ­λάσ­σε­ται από τον φόρο έως του ποσού των 200.000 ευρώ. Σε πε­ρί­πτω­ση από­κτη­σης πρώ­της κα­τοι­κί­ας από έγ­γα­μο, η αξία απαλ­λάσ­σε­ται από τον φόρο έως του ποσού των 250.000 ευρώ. Το όριο της αφο­ρο­λό­γη­της αξίας προ­σαυ­ξά­νε­ται κατά 25.000 ευρώ για κα­θέ­να από τα δύο πρώτα τέκνα και κατά 30.000 ευρώ για το τρίτο και κα­θέ­να από τα επό­με­να ανή­λι­κα τέκνα, των οποί­ων την επι­μέ­λεια έχει ο δι­καιού­χος. Στο ποσό της απαλ­λα­γής πε­ρι­λαμ­βά­νε­ται και η αξία μιας θέσης στάθ­μευ­σης αυ­το­κι­νή­του και ενός απο­θη­κευ­τι­κού χώρου, για επι­φά­νεια εκά­στου έως 20 τ.μ., εφό­σον βρί­σκο­νται στο ίδιο ακί­νη­το και απο­κτώ­νται ταυ­τό­χρο­να.

Επί­σης, σε πε­ρί­πτω­ση δω­ρε­άς ή γο­νι­κής πα­ρο­χής οι­κο­πέ­δου στο οποίο μπο­ρεί να ανε­γερ­θεί πρώτη κα­τοι­κία προ­βλέ­πε­ται απαλ­λα­γή από τον φόρο έως το όριο αξίας των 50.000 ευρώ, για τον άγαμο, και έως το όριο των 100.000 ευρώ, για τον έγ­γα­μο. Το όριο προ­σαυ­ξά­νε­ται κατά 10.000 ευρώ για κα­θέ­να από τα δύο πρώτα τέκνα και κατά 15.000 ευρώ για το τρίτο και κα­θέ­να από τα επό­με­να τέκνα του δι­καιού­χου. Τα πα­ρα­πά­νω ισχύ­ουν, εφό­σον στο δι­καιού­χο πε­ριέρ­χε­ται μία μόνο κα­τοι­κία ή ένα οι­κό­πε­δο εξ ολο­κλή­ρου και κατά πλήρη κυ­ριό­τη­τα, και όχι πο­σο­στό εξ αδιαι­ρέ­του.

2) Για να ανα­γνω­ρι­στεί το δι­καί­ω­μα απαλ­λα­γής, θα πρέ­πει εκεί­νος ή εκεί­νη που απο­κτά την κα­τοι­κία με δωρεά ή γο­νι­κή πα­ρο­χή, η σύ­ζυ­γος ή ο σύ­ζυ­γος και τα ανή­λι­κα τέκνα τους να μην έχουν δι­καί­ω­μα πλή­ρους κυ­ριό­τη­τας, επι­καρ­πί­ας ή οί­κη­σης σε άλλη κα­τοι­κία που πλη­ροί τις στε­γα­στι­κές ανά­γκες της οι­κο­γέ­νειας και βρί­σκε­ται σε δήμο ή κοι­νό­τη­τα με πλη­θυ­σμό άνω των 3.000 κα­τοί­κων.

Επί­σης, να μην κα­τέ­χουν σε δήμο ή κοι­νό­τη­τα με πλη­θυ­σμό άνω των 3.000 κα­τοί­κων οι­κό­πε­δο οι­κο­δο­μή­σι­μο, στο οποίο αντι­στοι­χεί εμ­βα­δόν κτί­σμα­τος που πλη­ροί τις στε­γα­στι­κές τους ανά­γκες. Οι στε­γα­στι­κές ανά­γκες θε­ω­ρεί­ται ότι δεν κα­λύ­πτο­νται, αν το συ­νο­λι­κό εμ­βα­δόν των κτι­σμά­των που κα­τέ­χει ή μπο­ρεί να ανε­γεί­ρει ο δι­καιού­χος είναι κάτω από 70 τ.μ., προ­σαυ­ξα­νό­με­να κατά 20 τ.μ. για κα­θέ­να από τα δύο πρώτα τέκνα και κατά 25 τ.μ. για το τρίτο και κα­θέ­να από τα επό­με­να τέκνα του δι­καιού­χου.

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.