ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ενιαίο ΦΠΑ 18% για αγορές με μετρητά ή 15% με κάρτες-Αντιδράσεις από τα νησιά

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΦΠΑ

Συμ­βι­βα­σμό με τους εταί­ρους για το αγκά­θι του ενιαιού συ­ντε­λε­στή ΦΠΑ ανα­ζη­τεί η κυ­βέρ­νη­ση προ­κει­μέ­νου να κλεί­σει η συμ­φω­νία του­λά­χι­στον ως προς το σκέ­λος των φο­ρο­λο­γι­κών απαι­τή­σε­ων.

Σύμ­φω­να με το Βήμα της Κυ­ρια­κής, η κυ­βέρ­νη­ση προ­τεί­νει νέο κα­θε­στώς ΦΠΑ με τρείς συ­ντε­λε­στές και όχι δύο, όπως ίσχυε μέχρι σή­με­ρα. Από αυ­τούς, ο ένας θα είναι ενιαί­ος και οι άλλοι δύο συ­ντε­λε­στές θα εφαρ­μό­ζο­νται σε συ­γκε­κρι­μέ­νες κα­τη­γο­ρί­ες και προ­ϊ­ό­ντα.

Έτσι, η πρό­τα­ση της Αθή­νας είναι να κα­θιε­ρω­θεί ενιαί­ος συ­ντε­λε­στής 18% που θα ισχύ­ει για αγο­ρές με με­τρη­τά και θα μειώ­νε­ται στο 15% για όσους χρη­σι­μο­ποιούν κάρτα. Επι­πλέ­ον, θα προ­βλέ­πε­ται χα­μη­λός συ­ντε­λε­στής στο 7% ή 8%.

Η λίστα των νη­σιών όπου σχε­διά­ζε­ται να κα­τα­στεί υπο­χρε­ω­τι­κή η χρήση τρα­πε­ζι­κής κάρ­τας είναι η Θάσος, η Σκιά­θος, η Λή­μνος, η Λέ­σβος, η Σκό­πε­λος, η Χίος, η Άν­δρος, η Μύ­κο­νος, η Λέ­σβος, η Σάμος, η Άν­δρος, η Τήνος, η Πά­τμος, η Λέρος, η Κά­λυ­μνος, η Σύμη, η Ρόδος, η Κως, η Κάρ­πα­θος, η Νάξος, η Ικα­ρία, η Θήρα, η Μήλος, η Πάρος και η Σύρος.

Ωστό­σο, κα­τα­στη­μα­τάρ­χες θέ­τουν σο­βα­ρά ερω­τή­μα­τα σχε­τι­κά με το πώς μπο­ρεί στην πράξη να εφαρ­μο­στεί το συ­γκε­κρι­μέ­νο μέτρο, θε­ω­ρώ­ντας ανέ­φι­κτη την έναρ­ξη ισχύ­ος υπο­χρε­ω­τι­κών συ­ναλ­λα­γών αυτό το κα­λο­καί­ρι.

Οι εν­στά­σεις, λοι­πόν, που θέ­τουν σχε­τί­ζο­νται με:

-το πώς θα υπο­χρε­ω­θούν να συ­ναλ­λάσ­σο­νται υπο­χρε­ω­τι­κά με τρα­πε­ζι­κή κάρτα, για πα­ρά­δειγ­μα, οι Ρώσοι που αντι­προ­σω­πεύ­ουν την τρίτη με­γα­λύ­τε­ρη κα­τη­γο­ρία του­ρι­στών του νη­σιού. Σύμ­φω­να με όσα ανα­φέ­ρουν πα­ρά­γο­ντες της το­πι­κής του­ρι­στι­κής αγο­ράς, οι Ρώσοι συ­ναλ­λάσ­σο­νται, κατά βάση, με με­τρη­τά.

-πώς θα υπο­χρε­ω­θούν ηλι­κιω­μέ­νοι να πραγ­μα­το­ποι­ή­σουν συ­ναλ­λα­γές, υπο­χρε­ω­τι­κα, με τρα­πε­ζι­κή κάρτα

-τον κίν­δυ­νο να αυ­ξη­θεί η φο­ρο­δια­φυ­γή, δε­δο­μέ­νου ότι οι κα­τα­στη­μα­τάρ­χες θα “μπαί­νουν στον πει­ρα­σμό” να εξυ­πη­ρε­τούν τους πε­λά­τες που δεν δια­θέ­τουν κάρτα, με με­τρη­τά και χωρίς να εκ­δί­δουν απο­δεί­ξεις.

-το εν­δε­χό­με­νο το μέτρο να επι­βλη­θεί και στους μό­νι­μους κα­τοί­κους.

Ανά­στα­τοι βρί­σκο­νται και οι ξε­νο­δό­χοι, μιας και η επι­βο­λή νέων επι­βα­ρύν­σε­ων θα μειώ­σει ση­μα­ντι­κά τον τζίρο των ξε­νο­δο­χεια­κών μο­νά­δων.

Μά­λι­στα, σύμ­φω­να με έρευ­να του ξε­νο­δο­χεια­κού επι­με­λη­τη­ρί­ου, μια πι­θα­νή επι­βο­λή τέ­λους της τά­ξε­ως των 1-5 ευρώ ανά δια­νυ­κτέ­ρευ­ση ανά­λο­γα με την κα­τη­γο­ρία του ξε­νο­δο­χεί­ου, θα οδη­γή­σει σε πρό­σθε­τη επι­βά­ρυν­ση των ξε­νο­δο­χεια­κών επι­χει­ρή­σε­ων που εκτι­μά­ται ότι θα ανέλ­θει στο ποσό των πε­ρί­που 147,6 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο ου­σια­στι­κά θα απο­τε­λεί ένα ορι­ζό­ντιο φόρο ύψους 6,4% επί του τζί­ρου των επι­χει­ρή­σε­ων.

Ταυ­τό­χρο­να, μία πι­θα­νή επι­βο­λή φόρου 5%, 4% και 3% στα έσοδα από δια­νυ­κτε­ρεύ­σεις στα κα­τα­λύ­μα­τα των νη­σιών του Αι­γαί­ου, ανα­μέ­νε­ται να προ­κα­λέ­σει πρό­σθε­τη επι­βά­ρυν­ση των ξε­νο­δο­χεια­κών επι­χει­ρή­σε­ων κατά πε­ρί­που 64,3 εκατ. ευρώ, ήτοι ένα φόρο σε πο­σο­στό 2,8% επί του τζί­ρου των επι­χει­ρή­σε­ων.

Το ΒΗΜΑ/zougla.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.