Τοπικές Ειδήσεις

Ταξί: Στα σκαριά απεργία διαρκείας μετά τις 7 Ιανουαρίου 2026 – Προειδοποιήση η κινητοποίηση την επόμενη εβδομάδα

Η προγραμματισμένη 48ωρη απεργία των ταξί στις 2 και 3 Δεκεμβρίου λειτουργεί ως «προειδοποιητικό» μήνυμα προς την κυβέρνηση, σύμφωνα με τον Θύμιο Λυμπερόπουλο, ο οποίος μίλησε νωρίτερα σήμερα, Παρασκευή 28 Νοεμβρίου, στα Παραπολιτικά 90,1. Όπως τόνισε, η εισήγηση της ηγεσίας του κλάδου είναι μετά τις 7 Ιανουαρίου 2026 να ακολουθήσει απεργία διαρκείας, εφόσον δεν υπάρξει ουσιαστικός διάλογος για τα αιτήματα των επαγγελματιών

Ο κ. Λυμπερόπουλος άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να επαναδιαμορφωθεί ένα από τα βασικά αιτήματα, αυτό της αύξησης των κομίστρων κατά 33%, σημειώνοντας πως ο κλάδος «το διαπραγματεύεται» ώστε να εξασφαλιστεί μια λύση που να καλύπτει το κόστος αλλά να μην επιβαρύνει υπερβολικά το επιβατικό κοινό.

«Υπηρετούνται ιδιωτικά συμφέροντα, στόχος η φτωχοποίηση του κλάδου»
Αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις της 2ας και 3ης Δεκεμβρίου, ο πρόεδρος των οδηγών ταξί κατήγγειλε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί «ισχυρά ιδιωτικά συμφέροντα» που επιδιώκουν, όπως είπε, να υποβαθμίσουν τον θεσμό του ταξί ως δημόσιας χρήσης.

«Τα τελευταία έξι χρόνια έχουν δημιουργηθεί τέτοια συμφέροντα με ιδιώτες που θέλουν να καταστρέψουν το ταξί δηλαδή να το φτωχοποιήσουν και να το βγάλουν από την εξυπηρέτηση της κοινωνίας ως Δημοσίας Χρήσεως που δυστυχώς η κυβέρνηση αυτή τα υπηρετεί. Κάθε φορά που ψάχνω να βρω τι κρύβεται πίσω από την κάθε απόφαση του κάθε υπουργού βρίσκω τεράστια συμφέροντα, εταιρείες ιδιωτικές που θέλουν να φτωχοποιήσουν και να εξαντλήσουν οικονομικά τον κλάδο μας», τόνισε.

Επικριτικός υπήρξε ο κ. Λυμπερόπουλος για τον υφυπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, με αφορμή το νέο πλαίσιο για τα ηλεκτροκίνητα ταξί και το πρόγραμμα ΖΑΠ. Κατήγγειλε συμμαχία φορέων και εταιρειών —όπως η Τράπεζα της Ελλάδος, η ΔΕΠΑ και η SirecEnergy— υποστηρίζοντας ότι «ό,τι του λένε, το μεταφέρει ως πολιτική».

«Τα αιτήματά μας είναι οι λεωφορειολωρίδες, είναι το φορολογικό, είναι η ΚΥΑ που έβγαλε ο Κυρανάκης που είναι η οσμή σκανδάλου. Στον σταθμό σας είπε ότι μες στο τρίωρο, με την ολική μίσθωση, θα γίνονται και κάποιες παραβάσεις, αλλά θα υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός. Δεν ντρέπεται;», διερωτήθηκε.

Επιπλέον, επικαλέστηκε ευρωπαϊκά στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα βρίσκεται πολύ χαμηλά στις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, με ποσοστό μόλις 3,6%, σε αντίθεση με άλλες χώρες όπου τα ποσοστά υποδομών ξεπερνούν το 15%. «Κι έρχεται η κυβέρνηση να μας υποχρεώσει σε ηλεκτροκίνηση χωρίς να υπάρχουν οι προϋποθέσεις», δήλωσε.

Αναφέρθηκε επίσης στην ΚΥΑ που, όπως είπε, «φέρει οσμή σκανδάλου», σημειώνοντας ότι εισάγει νέα δεδομένα στην ολική μίσθωση Ι.Χ., τα οποία ενδέχεται να οδηγήσουν σε παραβάσεις, παρά τις διαβεβαιώσεις περί ελέγχων.

Πώς έχει το ζήτημα των κομίστρων για τα ταξί
Σε ό,τι αφορά το αίτημα για αυξήσεις στα κόμιστρα, ο κ. Λυμπερόπουλος υπογράμμισε ότι δεν ζητείται κάτι υπερβολικό, αλλά η κάλυψη του κόστους ακρίβειας και πληθωρισμού. Παράλληλα, πρότεινε να θεσπιστεί σαφές και υψηλότερο τιμολόγιο για τα Ι.Χ. που παρέχουν υπηρεσίες μίσθωσης, αναφέροντας ενδεικτικά τα 150 ευρώ για τρίωρη μίσθωση συν ΦΠΑ. «Η κυβέρνηση πρέπει να αποφασίσει ότι θα καθίσουμε στο τραπέζι για μια λογική, βιώσιμη αύξηση», πρόσθεσε.

Τέλος, ο πρόεδρος των ταξιτζήδων ξεκαθάρισε ότι το κλαδικό συμβούλιο θα συνεδριάσει μέχρι τον Άη Γιάννη (7 Ιανουαρίου), οπότε θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για το εάν οι κινητοποιήσεις θα κλιμακωθούν σε απεργία διαρκείας. «Η απεργία αυτή είναι προειδοποιητική. Μετά τον Άη Γιάννη η πρότασή μας είναι να πάμε σε διαρκείας», τόνισε.

Πηγή: powergame.gr

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου