Αθλητικά

62ο Ράλλυ Αιγαίου: Η νίκη στο ERYTOS II του Κώστα Μάνθου

Ήταν στο μακρινό 2000, όταν ο Κώστας Μάνθος, εκ των κυβερνητών του Erytos Lancia Lybra, κατακτούσε το 37ο Ράλλυ Αιγαίου. Είκοσι πέντε χρόνια μετά απολαμβάνει και πάλι τη σαμπάνια της νίκης στο 62ο Ράλλυ Αιγαίου (πέρασε και από τις θάλασσες της Δωδεκανήσου)  με το Erytos II.

Το καλοδουλεμένο πλήρωμα, η σωστή τακτική, ο προγραμματισμός αλλά και οι γνώσεις του κυβερνήτη ήταν μόνο μερικά από τα στοιχεία που έχρισαν πρωταθλητή το σκάφος του Ναυτικού Ομίλου Παλαιού Φαλήρου. Λίγες ώρες μετά την επιστροφή στους τίτλους ο πολύπειρος κυβερνήτης ξετυλίγει το κουβάρι της επιτυχίας.

«Η αλήθεια είναι ότι είχαμε κάνει ένα μεγάλο διάλλειμα αλλά επιστρέψαμε και είχαμε την ευκαιρία να θυμηθούμε όλες τις καλές και τις δύσκολες στιγμές που έχουμε περάσει στο Ράλλυ. Θυμηθήκαμε τις αλλαγές του ανέμου αλλά και των συναισθημάτων από ιστιοδρομία σε ιστιοδρομία. Ζήσαμε σε αυτό το Ράλλυ όλες τις καιρικές συνθήκες. Η πιο δύσκολη αποστολή ήταν κοντά στη Μύκονο όταν βρήκαμε 35 κόμβους άνεμο. Ήταν ένα δυνατό τεστ για το πλήρωμα και το σκάφος. Τεστάραμε τις αντοχές μας» τόνισε αρχικά ο κυβερνήτης του Erytos II που και εξήγησε τους λόγους για τους οποίους το σκάφος του έφτασε στη νίκη: «Είχαμε πολύ καλό προγραμματισμό και είχαμε προπονηθεί πολύ καλά. Αυτά τα δύο είναι τα βασικά συστατικά της επιτυχίας μας. Θα έλεγα η διαφορά έγινε από το πολύ καλά προπονημένο πλήρωμα. Δεν σταμάτησε να δουλεύει νύχτα μέρα είτε στη μπουνάτσα είτε στην θύελλα. Μόνο με δουλειά κερδίζεις το Ράλλυ».

Το Erytos II ξεκίνησε το 62ο Ράλλυ Αιγαίου με δύο συνεχόμενες νίκες, αποτελέσματα που έδωσε ψυχολογία στο πλήρωμα του Κώστα Μάνθου. «Παρά τις δύο πρώτες νίκες δεν χαλαρώσαμε ποτέ. Ξέραμε ότι υπήρχαν πληρώματα που μπορούν να μπουν στο παιχνίδι της πρωτιάς κάτι που έγινε με το Pega της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων που έχει εξαιρετικούς ιστιοπλόους, όπως ο Δημήτρης Αλεβιζάκης, ο Κωνσταντίνος Τσιγκαράς, ο Γιάννης Γκράσης. Είχαμε πάντα ανοικτά τα μάτια μας και δεν υπήρχε εφησυχασμός. Στην τελευταία ιστιοδρομία νιώσαμε μεγαλύτερη ασφάλεια και σιγουριά για τη νίκη μας όταν ανοίξαμε τη διαφορά μας από το Bana Bioletta 4 και από το Metatron II. Όταν τερματίσαμε ξέραμε πλέον ότι είχαμε κατακτήσει το Ράλλυ μπροστά από το Pega».

Με την άφιξη του σκάφους στον Φοίνικα μια μεγάλη έκπληξη περίμενε τον Κώστα Μάνθο. «Το καλύτερο δώρο για μένα ήταν όταν είδα ότι μας περίμενε στο μώλο ο Σταμάτης Γρυπάρης (πρώην πρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Σύρου και μέλος της ΕΙΟ). Ένας άνθρωπος που έχει συνδέσει το όνομά του με την ιστιοπλοΐα, είναι ο ‘’πατέρας’’ μας στη θάλασσα».

Για τον Κώστα Μάνθο το Ράλλυ Αιγαίου παραμένει μια «διοργάνωση υψηλού επιπέδου, τόσο σε οργανωτικό όσο και σε αγωνιστικό επίπεδο. Συγχαρητήρια σε όλους όσοι όλα αυτά τα χρόνια το κρατάνε ψηλά. Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Ναυτικό Όμιλο Παλαιού Φαλήρου που με στηρίζει τα τελευταία 50 χρόνια αλλά και την COSMOTE που είναι στα πανιά μας 18 χρόνια και συνεχίζουμε…».

Το πλήρωμα του Erytos II:

Κώστας Μάνθος: Κυβερνήτης

Γιώργος Μάνθος: Tactician, co-skipper

Έλσα Ασωνίτου: Πλώρη

Γιώργος Συνετός: Πλώρη

Νίκη Κατσίβελη: Pit

Δημήτρης Παπουλάκης: Trimmer

Νίκος Θεοδωρόπουλος: Trimmer

Κωνσταντίνος Γιομπρές: Trimmer

Μανώλης Κοντοβράκης: Main trimmer

Ερμής Μανίκης: Main trimmer

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου