Ειδήσεις

Ντεκορατέρ και δημοσιογράφος πλάσαραν πίνακες-«μαϊμού» σε εύπορους… εραστές των καλών τεχνών

πινακεςΟ προσωπικός διακοσμητής του έκπτωτου Σάχη της Περσίας Μοχάμεντ Ρεζά Παχλαβί και ένας δημοσιογράφος που είχε διατελέσει διευθυντής σύνταξης σε γνωστό περιοδικό, πούλησαν 13 «μαϊμού» πίνακες ζωγραφικής των γνωστών Ελλήνων ζωγράφων Νίκου Γύζη, Κώστα Βολανάκη, Μιχάλη Οικονόμου, Κωνσταντίνου Μαλέα και άλλων, σε γνωστό επιχειρηματία, που έδωσε 308.000 ευρώ για να τους αποκτήσει.

Η απάτη αποκαλύφθηκε όταν ένας καλεσμένος, φίλος του επιχειρηματία, ιστορικός τέχνης στο επάγγελμα είδε τους πίνακες κρεμασμένους σε περίοπτες θέσεις της πολυτελούς κατοικίας, και έβαλε τα… γέλια! Ο πεθερός του επιχειρηματία ήταν λάτρης της ζωγραφικής και είχε στην κατοχή του πολλούς αυθεντικούς πίνακες Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών.

Το θύμα της απάτης, που ήταν περήφανος για τα αποκτήματά του, τον ρώτησε γιατί ξέσπασε σε γέλια, με τον φίλο του να του απαντά: «Δεν είσαι σοβαρός που έβαλες αυτά τα πράγματα στους τοίχους σου, αν τα έβλεπε ο πεθερός σου θα έβαζε τα κλάματα. Αν τα έβλεπαν και οι ζωγράφοι θα είχαν… αυτοκτονήσει. Αυτά δεν κοστίζουν ούτε 1.000 ευρώ στο Μοναστηράκι».

Έκπληκτος και οργισμένος ο επιχειρηματίας, απευθύνθηκε σε αξιωματικούς του τμήματος Προστασίας Περιουσιακών Δικαιωμάτων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, καταγγέλλοντας την εξαπάτησή του. Δράστες, σύμφωνα με την καταγγελία ένας 62χρονος δημοσιογράφος και ένας 87χρονος «ντεκορατέρ»-διακοσμητής εσωτερικών χώρων, που για πολλά χρόνια τις δεκαετίες ’60 και 70’ βρισκόταν στην Τεχεράνη προσφέροντας τις υπηρεσίες του στον τελευταίο Σάχη της Περσίας Μοχάμεντ Ρεζά Παχλαβί έως την εκθρόνησή του το 1979.

Ο 87χρονος όταν ήρθε στην Ελλάδα έχοντας ένα πλούσιο βιογραφικό και σπουδές στη Γαλλία, απέκτησε ένα ευρύ πελατολόγιο επιχειρηματιών, εφοπλιστών, και είχε την άνεση να μπαίνει σε σπίτια των βορείων προαστίων για περισσότερα από 30 χρόνια.

Αυτός προσέγγισε τον επιχειρηματία, γνωρίζοντας ότι ο πεθερός του ήταν λάτρης των πινάκων ζωγραφικής, και του πρότεινε τις αγορές πινάκων ζωγραφικής από τον 62χρονο δημοσιογράφο. Τον έπεισαν ότι προέρχονται είτε από την συλλογή της οικογένειάς του δημοσιογράφου, είτε από αριστοκρατικές οικογένειες και συλλέκτες γνωστού νησιού «εφοπλιστών». Ο επιχειρηματίας από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο του 2014 προμηθεύτηκε 13 πίνακες ζωγραφικής δήθεν γνωστών Ελλήνων ζωγράφων, πληρώνοντας 308.000 ευρώ.

Ο ιστορικός τέχνης, φίλος του όμως «αποκαθήλωσε» πίνακες και τους δράστες της απάτης. Σύμφωνα με αξιωματικούς της αρμόδιας υπηρεσίας ο 62χρονος είναι αρχηγικό μέλος ομάδας που, τουλάχιστον από τον Ιούλιο του 2014, προέβαινε στην πώληση πλαστών έργων τέχνης (πινάκων ζωγραφικής) πείθοντας τους υποψήφιους αγοραστές ότι αυτά είναι γνήσια. Ο ρόλος του 87χρονου ήταν να συστήνει υποψήφιους αγοραστές στον 62χρονο, εγγυώμενος προσωπικά για την φερεγγυότητά του, ενώ και ο ίδιος φρόντιζε να τους καθησυχάζει για την γνησιότητα των πωληθέντων έργων τέχνης. Οι δράστες συνελήφθησαν σε Αθήνα και Βόλο, ενώ σε βάρος τους σχηματίσθηκε ποινική δικογραφία για τα αδικήματα της πλαστογραφίας και απάτης κατά συναυτουργία, κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση, αποδοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος, εγκληματική οργάνωση και παράβαση της νομοθεσίας για την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.

Τα 13 έργα τέχνης που πωλήθηκαν εξετάστηκαν από πραγματογνώμονες της Εθνικής Πινακοθήκης, οι οποίοι αποφάνθηκαν όταν ήταν πλαστά και αλλοιωμένα. Στις οικίες τους βρέθηκαν επιπλέον 92 πίνακες ζωγραφικής, τη νόμιμη κατοχή των οποίων δεν μπόρεσαν να δικαιολογήσουν και στάλθηκαν και αυτή για εξέταση της γνησιότητάς τους.

Οι αξιωματικοί του τμήματος Προστασίας Περιουσιακών Δικαιωμάτων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής αναζητούν τους ζωγράφους-«πλαστογράφους», προμηθευτές των συγκεκριμένων έργων, που αντέγραψαν βασιζόμενοι σε πρωτότυπα έργα γνωστών Ελλήνων δημιουργών.

Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο 62χρονος υποστήριξε ότι οι πίνακες ήταν του πατέρα του και από αρχόντισες του νησιού καταγωγής του, ενώ ο 87χρονος ισχυρίστηκε ότι δεν γνώριζε την πλαστότητα των έργων.

thetoc.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου