Ειδήσεις

Bρετανικός τουρισμός: Νωρίτερα οι κρατήσεις, περισσότερα ταξίδια το 2026 – έρευνα της Marriott Bonvoy

Οι Βρετανοί αναμένεται να κάνουν περισσότερα ταξίδια και να προγραμματίσουν τις διακοπές τους νωρίτερα το 2026, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Ticket to Travel της Marriott Bonvoy.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε σχεδόν 22.000 καταναλωτές σε 11 προορισμούς της περιοχής EMEA, αποκαλύπτει ότι οι ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου είναι οι πιο οργανωμένοι της περιοχής, κλείνοντας τις διακοπές τους κατά μέσο όρο 4,9 μήνες πριν από την ημερομηνία αναχώρησης, έναντι 3,4 μηνών που είναι ο μέσος όρος της περιοχής.

Παράλληλα, 77% των Βρετανών δηλώνουν ότι σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν τον ίδιο ή μεγαλύτερο αριθμό ταξιδιών το 2026 σε σχέση με το 2025. Κατά μέσο όρο, οι ενήλικες προβλέπεται να κάνουν τέσσερα ταξίδια: δύο εντός της χώρας, ένα σε ευρωπαϊκό προορισμό και ένα μακρινό ταξίδι. Οι millennials και η Generation Z εμφανίζονται ακόμη πιο δραστήριοι, με προγραμματισμένα πέντε και έξι ταξίδια αντίστοιχα.

Μεταξύ των παραγόντων που μετατρέπουν το ενδιαφέρον σε κρατήσεις, κυριαρχούν οι ειδικές προσφορές (38%), οι θετικές κριτικές (34%) και τα έξτρα προνόμια (24%).

Ταξίδια με πάθος και εμπειρίες
Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) δήλωσαν ότι σκοπεύουν να ταξιδέψουν για να ακολουθήσουν τα πάθη τους, όπως μουσική ή αθλητισμό. Σχεδόν οι μισοί (49%) έχουν ταξιδέψει για να παρακολουθήσουν μουσική εκδήλωση, ενώ 45% για αθλητικό γεγονός. Το ποσοστό αυτό ανεβαίνει σημαντικά στους 25-34 ετών, εκ των οποίων ένας στους πέντε πραγματοποιεί ταξίδια αυτού του είδους αρκετές φορές τον χρόνο.

Η τάση των πολυκεντρικών ταξιδιών (multi-centre holidays) ενισχύεται επίσης, με 19% να δηλώνουν ότι θα προγραμματίσουν σίγουρα ταξίδι σε δύο ή περισσότερους προορισμούς το 2026 και 22% να απαντούν «μάλλον».

Τα φαγητό και ποτό (49%) και ο ποιοτικός χρόνος με την οικογένεια (45%) παραμένουν επίσης ισχυρά κίνητρα για ταξίδια.

Πώς και με ποιον ταξιδεύουν οι Βρετανοί
Οι αποδράσεις με σύντροφο είναι οι πιο δημοφιλείς (44%), ακολουθούμενες από οικογενειακές διακοπές (34%) και ταξίδια με φίλους (9%).
Η τάση του λεγόμενου «lux-scaping» – δηλαδή η προσθήκη μιας σύντομης διαμονής πολυτελείας στην αρχή ή το τέλος ενός ταξιδιού – κερδίζει έδαφος, με 46% να δηλώνουν ότι το επιλέγουν. Η δημοτικότητα των all-inclusive διακοπών παραμένει υψηλή, στο 26%.

Επιπλέον, πολλοί ταξιδιώτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για ευελιξία: 31% θα έδιναν παραπάνω για καθυστερημένο check-out, 27% για προτιμώμενη τοποθεσία δωματίου και 27% για νωρίτερο check-in.

Νέες τεχνολογίες και AI στην ταξιδιωτική εμπειρία
Όσον αφορά τις κρατήσεις, 29% των Βρετανών επιλέγουν να κλείνουν απευθείας με ξενοδοχεία ή αεροπορικές εταιρείες, 26% χρησιμοποιούν online ταξιδιωτικά πρακτορεία, ενώ 13% προτιμούν να κάνουν κράτηση διά ζώσης.

Οι νεότερες γενιές όμως στρέφονται αποφασιστικά στην τεχνητή νοημοσύνη: 62% των Gen Z και 57% των millennials χρησιμοποιούν AI για αναζήτηση ταξιδιών, ενώ 56% και 59% αντίστοιχα δηλώνουν ότι θα την αξιοποιήσουν και για κρατήσεις, έναντι 38% του συνολικού πληθυσμού.

Η Amalie Craig, αντιπρόεδρος επικοινωνίας της Marriott International για την περιοχή EMEA, υπογράμμισε τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα:«Υπάρχει ακόμη έντονη ανάγκη για την εξειδίκευση των ταξιδιωτικών πρακτόρων, τη γνώση προορισμών και τις συνεργασίες με DMCs. Πολλοί ταξιδιώτες επιζητούν αυτή την ανθρώπινη διαβεβαίωση».

«Το 2026 θα είναι χρονιά-ορόσημο για τους Βρετανούς ταξιδιώτες»
Ο Andrew Watson, Chief Commercial Officer της Marriott International για την EMEA, δήλωσε:«Το 2026 διαγράφεται ως χρονιά-ορόσημο για τους Βρετανούς ταξιδιώτες. Παρατηρούμε ότι προγραμματίζουν νωρίτερα από οποιονδήποτε άλλον στην Ευρώπη και είναι πιο επιλεκτικοί ως προς το πού, πώς και με ποιον ταξιδεύουν. Οι νεότερες γενιές δείχνουν ιδιαίτερο ενθουσιασμό, αγκαλιάζοντας την τεχνολογία και τις πολυπροορισμιακές διαδρομές. Παράλληλα, τα ταξίδια επικεντρώνονται όλο και περισσότερο σε ό,τι έχει πραγματική αξία – τη γαστρονομία, τον ποιοτικό χρόνο, τα events ή μια δόση πολυτέλειας. Το μήνυμα είναι ξεκάθαρα αισιόδοξο: το ταξίδι παραμένει κορυφαία προτεραιότητα για το βρετανικό κοινό».

Πηγή: tornosnews.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου