Η πλέον ανερχόμενη αγορά του ελληνικού τουρισμού, από τις πιο μακρινές χώρες, σε Ασία, Αμερική και Αυστραλία είναι αυτή της Ινδίας.
Με βάση την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), έστω κι αν ακόμη η Ινδία δεν περιλαμβάνεται στις τοπ 15 μακρινές αγορές για τη χώρα μας όπως συμβαίνει στην περίπτωση του Καναδά και της Αυστραλίας (όπου η Ελλάδα βρίσκεται στην 11η θέση) ή ακόμη στην πολύ σημαντική αγορά των ΗΠΑ (13η θέση), η Ελλάδα ανέβηκε κατά 13 θέσεις στην ινδική αγορά το 2025 στην 26η θέση, από την 39η.
Μάλιστα η αγορά της Ινδίας φαίνεται ότι θα ανέβει συνολικά το επόμενο διάστημα, αφού όπως δηλώνουν 7 στους 10 Ινδούς σκοπεύουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό το επόμενο δωδεκάμηνο. Ακριβώς με αυτά τα δεδομένα δεν είναι τυχαία η απόφαση της μεγαλύτερης εγχώριας αεροπορικής να επισπεύσει το πλάνο για επέκταση στην αγορά της Ινδίας, πέραν φυσικά και της δεδηλωμένης πρόθεσης της ινδικής Indigo να προχωρήσει σε αντίστοιχη κίνηση: Μόλις προ ημέρων η AEGEAN ανακοίνωσε την πρόθεσή της να ξεκινήσει από το Μάρτιο του 2026, νωρίτερα του αρχικού προγραμματισμού που ήταν για το τέλος της επόμενης χρονιάς, τα πρώτα δρομολόγια προς Ινδία με τα νέα, μεγαλύτερης εμβέλειας αεροσκάφη που προστίθενται στον στόλο της.
Το προφίλ της ινδικής αγοράς παρουσιάζεται και στη νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ με θέμα «Το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού- Β’ μέρος: Μη ευρωπαϊκές Αγορές» όπου αναλύονται τα αποτελέσματα διαδικτυακής έρευνας από την GlobalWebIndex (GWI) σε άτομα ηλικίας 16-64 ετών την περίοδο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2025 σε ένα δείγμα 12.205 ερωτηθέντων σε βασικές αγορές της χώρας μας και συγκεκριμένα σε ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, Κίνα και η Ινδία.
Οι αγορές αυτές, το 2019 και το 2023, εισέφεραν περίπου 11% των συνολικών εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού. Η μελέτη αποτελεί συνέχεια του πρώτου μέρους, όπου παρουσιάστηκαν οι σημαντικότερες ευρωπαϊκές αγορές και αποτυπώνει την πρόθεση ταξιδιού τους επόμενους 12 μήνες και των καταναλωτικών προτιμήσεων των δυνητικών επισκεπτών της Ελλάδας από σημαντικές, μη ευρωπαϊκές, αγορές του εξωτερικού καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις τους για διακοπές.
Οι Ινδοί έχουν για πρώτη φορά πιο ψηλά την Ελλάδα, στην 26η θέση σε σχέση με τους Κινέζους όπου η χώρα μας βρίσκεται στην 31η θέση. Επισημαίνεται εδώ ότι και οι δύο αυτές αγορές έχουν, όπως είναι εύλογο, στις πρώτες θέσεις προτίμησης κυρίως ασιατικούς προορισμούς. ΄’Οσον αφορά ειδικότερα τα χαρακτηριστικά της ινδικής αγοράς όπως αυτά προκύπτουν από τη μελέτη:
-Είναι πολύ μικρό, (27,6%) το ποσοστό των Ινδών που δεν έχουν προγραμματίσει ούτε ένα ταξίδι στο εξωτερικό, ενώ μεγάλο ποσοστό (15%) θα κάνει πέντε ή περισσότερο διεθνή ταξίδια.
–Απόλαυση/χαλάρωση, νέες εμπειρίες και καλύτερος καιρός είναι τα βασικότερα κίνητρα για τους Ινδούς με τα ταξίδια στη φύση να είναι το πλέον προτιμητέο είδος διακοπών, ακολουθούμενο από την παραλία (beach / coast) και τα αξιοθέατα και ην επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους.
-Η προτιμητέα διάρκεια διακοπών είναι τα ταξίδια 5-7 ημερών, ενώ ένα πολύ μεγάλο ποσοστό προγραμματίζει ταξίδια με πτήσεις 3-6 ωρών (64,0%) ή περισσότερων από 6 ωρών ( 83,2%).
–Οι Ινδοί δεν ξοδεύουν πολλά, αν ληφθεί υπόψη ότι σε σύγκριση με τις άλλες εξεταζόμενες αγορές, αναφορικά με το ποσό που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν για διαμονή ανά διανυκτέρευση ανά άτομο είναι χαμηλότερα σε σύγκριση με τις άλλες αγορές. Όμως το ποσοστό δήλωσε ότι θα ξοδέψει περισσότερα στις διακοπές τους, σε σχέση με αυτούς που δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα. Περίπου 20% των Ινδών δήλωσε ότι θα ξοδέψει 800 ευρώ ή περισσότερα στις διακοπές του.
– Ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό νοικιάζει αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των διακοπών στο εξωτερικό – 27,7% τις περισσότερες φορές και 49,6% κάποιες φορές.
Τα υπόλοιπα συμπεράσματα
Σε σχέση με τα ευρύτερα στοιχεία της μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ, όπως προκύπτει, τη χαμηλότερη πρόθεση για διακοπές στο εξωτερικό για το 2025 έχει η αγορά των ΗΠΑ (57%) και τη μεγαλύτερη η αγορά της Ινδίας (72,4%). Αντίστοιχα, η πρόθεση σε Καναδά και Αυστραλία είναι 69,5% και στην Κίνα 59,5%.
Συγκριτικά με τους ανταγωνιστικούς προορισμούς της Ελλάδας στη Μεσόγειο, δηλαδή την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Πορτογαλία, την Τουρκία και την Κροατία, σε όλες τις εξεταζόμενες αγορές τις δύο πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν η Γαλλία (πρώτη σε Καναδά, Κίνα και Ινδία) και η Ιταλία (πρώτη σε ΗΠΑ και Αυστραλία). Με εξαίρεση την Αυστραλία όπου η Ελλάδα (3η) προηγείται (οριακά) κατά μια θέση της Ισπανίας (4η), στις άλλες χώρες την τρίτη θέση έχει η Ισπανία και ακολουθεί η Ελλάδα στην τέταρτη. Πορτογαλία, Τουρκία και Κροατία έπονται.
Αναφορικά με τη διάρκεια του ταξιδιού, η προτίμηση είναι κυρίως σε ταξίδια μεσαίας (5-7 ημέρες) ή μεγάλης (περισσότερες από 7 μέρες) διάρκειας. Ιδιαίτερα υψηλό (69,8%) είναι το ποσοστό των Ινδών που σκοπεύουν να κάνουν ταξίδι μεσαίας διάρκειας. Σε σχέση με πέρυσι, παρατηρείται σημαντική αύξηση του ποσοστού των Ινδών και Αυστραλών που ενδιαφέρονται για ταξίδια 5-7 ημερών και των Αμερικανών και Καναδών για ταξίδια άνω των 7 ημερών. Επίσης, σε ΗΠΑ, Ινδία και Αυστραλία, παρατηρείται μείωση για ταξίδια 1-4 ημερών ενώ, αντίθετα, στον Καναδά και την Κίνα αύξηση.
Αναφορικά με το ποσό που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν για διαμονή ανά διανυκτέρευση ανά άτομο (συμπεριλαμβανομένων φόρων), οι επικρατέστερες απαντήσεις είναι 111- 145 δολάρια ΗΠΑ (94-123 ευρώ) και 146-180 δολ. ΗΠΑ (124- 153 ευρώ) για τις ΗΠΑ (17% και 14,5% αντίστοιχα), 86-130 δολάρια Καναδά (54- 81 ευρώ) και 131-173 δολ. Καναδά CAD (82- 108 ευρώ) για τον Καναδά (19,3% και 22% αντίστοιχα), 451-600 γουάν (54- 71 ευρώ) και 601-750 γουάν (72- 89 ευρώ) για την Κίνα (18,7% και 18,6% αντίστοιχα). Στην Ινδία οι επικρατέστερες απαντήσεις είναι 1.601-2.400 ρουπίες (16- 24 ευρώ) για το 12,6% και 2.401-3.200 ρουπίες (24 ευρώ- 32 ευρώ) για το 13,9%, ενώ στην Αυστραλία 106-170 δολάρια Αυστραλίας (60- 96 ευρώ) για το 19,6% και 171-235 δολ. Αυστραλίας (96- 132 ευρώ) για το 25,8%.
Το 25,1% των Αμερικανών είναι διατεθειμένο να ξοδέψει πάνω από 215 δολάρια (183 ευρώ) και το 12,3% των Καναδών είναι διατεθειμένο να ξοδέψει πάνω από 265 δολ. Καναδά (166 ευρώ) ανά διανυκτέρευση. Tο 32,5% των Κινέζων είναι διατεθειμένο να ξοδέψει πάνω από 900 γουάν (107 ευρώ) και το 38,9% των Ινδών είναι διατεθειμένο να ξοδέψει πάνω από 4.800 ρουπίες (47 ευρώ) ανά διανυκτέρευση. To 11,6% των Αυστραλών είναι διατεθειμένο ξοδέψει πάνω από 385 δολ. Αυστραλίας (216 ευρώ) ανά διανυκτέρευση.
Πηγή: newmoney.gr