ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το αργότερο σε δύο ημέρες η σύσταση εταιρειών από τις 22 Ιουλίου

news room 1 λεπτό ανάγνωση
επιχειρήσεις

Αυ­το­μά­τως ή το αρ­γό­τε­ρο σε δύο ημέ­ρες –εάν ακο­λου­θεί­ται ο πα­ρα­δο­σια­κός τρό­πος της μη κα­τά­θε­σης των δι­καιο­λο­γη­τι­κών ηλε­κτρο­νι­κά– θα γί­νε­ται η σύ­στα­ση των εται­ρειών από τις 22 Ιου­λί­ου. Αυτό προ­βλέ­πει η κοινή υπουρ­γι­κή από­φα­ση, η οποία κα­θο­ρί­ζει τον τρόπο λει­τουρ­γί­ας αλλά και το ύψος των πα­ρα­βό­λων για τις υπη­ρε­σί­ες μιας στά­σης (ΥΜΣ) για τη σύ­στα­ση των εται­ρειών. Αξί­ζει να ση­μειω­θεί ότι μέσω της σύ­στα­σης στις ΥΜΣ, οι εται­ρεί­ες θα εγ­γρά­φο­νται αυ­το­μά­τως στο φο­ρο­λο­γι­κό μη­τρώο και θα λαμ­βά­νουν ΑΦΜ, ενώ από την ΥΜΣ θα ενη­με­ρώ­νε­ται αυ­το­μά­τως και ο Ενιαί­ος Φο­ρέ­ας Κοι­νω­νι­κής Ασφά­λι­σης (ΕΦΚΑ).

Σύμ­φω­να με την από­φα­ση, ο χρό­νος σύ­στα­σης μιας εται­ρεί­ας ορί­ζε­ται στις δύο ερ­γά­σι­μες ημέ­ρες. Με την υπο­βο­λή της αί­τη­σης σύ­στα­σης η ΥΜΣ οφεί­λει αυ­θη­με­ρόν ή το αρ­γό­τε­ρο την επό­με­νη ερ­γά­σι­μη ημέρα να ελέγ­ξει όλα τα δι­καιο­λο­γη­τι­κά και στοι­χεία και εφό­σον πλη­ρού­νται οι νό­μι­μες προ­ϋ­πο­θέ­σεις να ολο­κλη­ρώ­σει τη δια­δι­κα­σία της σύ­στα­σης. Εάν από τον έλεγ­χο προ­κύ­πτει ότι τα δι­καιο­λο­γη­τι­κά δεν πλη­ρούν τις προ­ϋ­πο­θέ­σεις της νο­μο­θε­σί­ας, οι εν­δια­φε­ρό­με­νοι κα­λού­νται εντός πέντε ερ­γά­σι­μων ημε­ρών από τη λήψη της σχε­τι­κής πρό­σκλη­σης να προ­βούν στις απα­ραί­τη­τες διευ­κρι­νί­σεις. Σε πε­ρί­πτω­ση που η προ­θε­σμία των πέντε ημε­ρών πα­ρέλ­θει άπρα­κτη, η αί­τη­ση για τη σύ­στα­ση της εται­ρεί­ας απορ­ρί­πτε­ται. Εάν η σύ­στα­ση γί­νε­ται μέσω της ηλε­κτρο­νι­κής ΥΜΣ (στη διεύ­θυν­ση https://eyms.businessportal.gr), όπου ο εν­δια­φε­ρό­με­νος κα­τα­χω­ρί­ζει ο ίδιος τα απαι­τού­με­να έγ­γρα­φα, τότε η σύ­στα­ση της εται­ρεί­ας γί­νε­ται αυ­τό­μα­τα. Ας ση­μειω­θεί, πά­ντως, ότι η ηλε­κτρο­νι­κή υπη­ρε­σία μιας στά­σης θα είναι στα­δια­κά δια­θέ­σι­μη για όλες τις νο­μι­κές μορ­φές εται­ρειών μέχρι το τέλος του 2019.

Το κό­στος σύ­στα­σης της εται­ρεί­ας δια­μορ­φώ­νε­ται ανα­λό­γως της νο­μι­κής μορ­φής της εται­ρεί­ας ως εξής:

• Ανώ­νυ­μες Εται­ρεί­ες (Α.Ε.): 70 ευρώ και 1% επί του εται­ρι­κού κε­φα­λαί­ου. Αυτό το 1% πρό­κει­ται για τέλος που κα­τα­βάλ­λε­ται υπέρ της Επι­τρο­πής Αντα­γω­νι­σμού.

• Εται­ρεί­ες Πε­ριο­ρι­σμέ­νης Ευ­θύ­νης (ΕΠΕ): 70 ευρώ.

• Ιδιω­τι­κές Κε­φα­λαιου­χι­κές Εται­ρεί­ες (ΙΚΕ): 70 ευρώ.

• Ομόρ­ρυθ­μες Εται­ρεί­ες (Ο.Ε.): 60 ευρώ.

• Ετε­ρόρ­ρυθ­μες Εται­ρεί­ες (Ε.Ε.): 60 ευρώ.

Προ­αι­ρε­τι­κά οι εται­ρεί­ες μπο­ρούν να κα­τα­βά­λουν 30 ευρώ προ­κει­μέ­νου να γί­νε­ται έλεγ­χος της επω­νυ­μί­ας και του δια­κρι­τι­κού τί­τλου σε πα­νελ­λή­νιο επί­πε­δο. Για τον έλεγ­χο σε επί­πε­δο νομού, οι εται­ρεί­ες δεν κα­τα­βάλ­λουν το εν λόγω τέλος.

Εάν η σύ­στα­ση γί­νε­ται μέσω της ηλε­κτρο­νι­κής ΥΜΣ, τότε πα­ρέ­χε­ται έκ­πτω­ση 70% στο κό­στος σύ­στα­σης της εται­ρεί­ας και το ποσό αυτό απο­δί­δε­ται απευ­θεί­ας στον κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό.

Πηγή: Κα­θη­με­ρι­νή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.