Πολιτιστικά

«Ριχάρδος Β’ – Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» – Εκδήλωση στο Παλάτι Μεγάλου Μαγίστρου

Παρασκευή 31/7/2020, ώρα έναρξης 21.00

Το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού
δημιουργεί τον νέο θεσμό «Όλη η Ελλάδα, Ένας Πολιτισμός »
και παρουσιάζει 71 παραγωγές, σε 270 εκδηλώσεις, με 13 καλλιτεχνικούς οργανισμούς,
σε 120 αρχαιολογικούς χώρους και σε 43 περιφερειακές ενότητες.
Στο πλαίσιο αυτό θα παρουσιαστεί στο Παλάτι του μεγάλου Μαγίστρου στη Ρόδο την
Παρασκευή 31 Ιουλίου 2020 η θεατρική παράσταση του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης
«Ριχάρδος Β’ – Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» σε σκηνοθεσία Μαρλένε Καμίνσκυ, με τον Τάσο Νούσια
στον εμβληματικό ρόλο του Ριχάρδου του Β΄.
 Η παράσταση προσφέρεται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
 Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο εισόδου στο μνημείο.
 Η προκράτηση θέσης είναι υποχρεωτική.
 Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr
 Για την ασφαλή προσέλευση και παραμονή στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μνημεία, οι θεατές
θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις του Υπουργείου Υγείας, που αφορούν στον περιορισμό
διασποράς του COVID-19. Ισχύει ο κανόνας της απόστασης των 1,5 μέτρων κατ’ ελάχιστον για
ανοικτούς χώρους, ενώ η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι προαιρετική.
 Μέγιστος αριθμός θεατών: 300 άτομα

Ο Ριχάρδος Β’ υπήρξε ένας από τους πιο αινιγματικούς Άγγλους βασιλιάδες, που μετατράπηκε από τον
Σαίξπηρ σε μια συναρπαστική, συγκινητική, μελέτη ενός τραγικού ήρωα και μιας ψυχής ποιητικής. Το
έργο «Ριχάρδος Β’-Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» αποτελεί μια πιο συμπυκνωμένη εκδοχή του «Ριχάρδου Β’».
Ξεκινά από το τέλος: Ο Ριχάρδος έχει χάσει το θρόνο του από τον αντίπαλό του τον Μπόλινμπροουκ.
Φυλακισμένος πια, απογυμνωμένος από αξιώματα και προνόμια, βιώνει το σκοτάδι και την απόλυτη
μοναξιά. Ώσπου ένας απροσδόκητος επισκέπτης εμφανίζεται στο παράθυρο της φυλακής, βγάζοντάς τον από τον λήθαργο. Ισχυρίζεται πως είναι ο πρώην σταβλίτης του και γίνεται η αφορμή ώστε ο έκπτωτος βασιλιάς να ζήσει ξανά νοερά το ένδοξο παρελθόν του και ν’ αναλογιστεί το ζοφερό παρόν του. Φωνές από το παρελθόν αρχίζουν να ζωντανεύουν στη συνείδησή του. Ψευδαισθήσεις πλημμυρίζουν τον μικρόκοσμο της φυλακής του. Καθώς ο Ριχάρδος αναμετράται με τα αίτια του ξεπεσμού και της καθαίρεσής του, τον βλέπουμε να ταλαντεύεται μεταξύ παραληρήματος και διαύγειας, αμφιβολίας και αλαζονείας, χιούμορ και αυτολύπησης. Ο επισκέπτης, ο οποίος φαίνεται πως έχει μια μυστηριώδη δύναμη, προτρέπει τον Ριχάρδο ν’ αντιμετωπίσει κατάματα τη θνητή αλλά και την ηθική του υπόσταση
Πλέον, αναζητά απάντηση σε μια τελευταία -ίσως την πιο καθοριστική- ερώτηση: «Τώρα που τα έχασα
όλα, ποιος είμαι;»
Ο Σαίξπηρ έχει καταφέρει, όσο λίγοι συγγραφείς στην παγκόσμια δραματουργία, να περιγράψει μέσω της διήγησης των μύθων του, το εσωτερικό δράμα του ταξιδιού της ψυχής των ηρώων του. Τα έργα του δεν αφορούν μόνο τη λειτουργία της ανθρώπινης υπόστασης, αλλά μπορούν να ερμηνευτούν ως ιερά,
ονειροπόλα ακόμα και μυστικιστικά.

Λίγα λόγια για την παράσταση
Συντελεστές
•Σκηνοθεσία – δραματουργία – σκηνογραφία: MarleneKaminsky
•Μετάφραση: Κ. Καρθαίος
•Πρωτότυπη Μουσική: Constantin
•Σχεδιασμός φωτισμών: ΣεσίλιαΤσελεπίδου
•Κοστούμια: Μαρία Σιαφάκα
•Μάσκα: Wintercroft
•Φωτογραφίες: Δημοσθένης Γαλλής
•Κατασκευή σκηνικού και σκηνικών αντικειμένων: Ρούλης και Γιώργος Αλαχούζος
•Κινηματογράφηση: Γιώργος Γεωργόπουλος
Παίζουν:
Ο Τάσος Νούσιας στο ρόλο του Ριχάρδου Β’
Ο Αλέξανδρος Φιλιππόπουλος και στη φωνή της βασίλισσας η Μάιρα Μηλολιδάκη

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου