Ρεπορτάζ

Το Μονομελές Εφετείο Δωδεκανήσου βάζει τελεία σε τριπλή δικαστική μάχη και επικυρώνει τις αποζημιώσεις για τον θάνατο του Στυλιανού-Χρήστου Χουρδά

• Απορρίφθηκαν οι εφέσεις οδηγού ασφαλιστικής και οικογένειας παραμένουν ακέραιες οι πρωτόδικες επιδικάσεις προς τα παιδιά τον γαμπρό τα εγγόνια και τα αδέλφια

Το Μονομελές Εφετείο Δωδεκανήσου βάζει τελεία σε τριπλή δικαστική μάχη και επικυρώνει τις αποζημιώσεις για τον θάνατο του Στυλιανού-Χρήστου Χουρδά
Ενα τροχαίο δυστύχημα που συγκλόνισε την τοπική κοινωνία της Ρόδου βρίσκει το οριστικό της αποτύπωμα στη δικαιοσύνη. Το Μονομελές Εφετείο Δωδεκανήσου με την υπ’ αριθμόν 339/2025 απόφασή του απέρριψε και τις τρεις εφέσεις που είχαν ασκηθεί από τον οδηγό το ασφαλιστικό του φορέα και την οικογένεια του θανόντος και διατήρησε σε πλήρη ισχύ την πρωτόδικη 363/2024.
Πρόκειται για μία κρίση με σαφές αποδεικτικό βάρος που επιβεβαιώνει την αποκλειστική υπαιτιότητα του οδηγού του αυτοκινήτου και κατοχυρώνει τις χρηματικές ικανοποιήσεις για ψυχική οδύνη υπέρ των συγγενών του θύματος.
Το χρονικό του δυστυχήματος
Το τροχαίο συνέβη το Σάββατο 21/11/2020 στις 09:20 στην εθνική οδό Ρόδου-Λίνδου στο ύψος Αρχαγγέλου. Ο Στυλιανός-Χρήστος Χουρδάς οδηγούσε δίκυκλο 124 cc όταν ένα αυτοκίνητο DAIHATSU TERIOS που εξήρχετο από κάθετη ανώνυμη οδό παραβίασε υποχρεωτική διακοπή πορείας και παρεμβλήθηκε στην πορεία του με αποτέλεσμα την πλαγιομετωπική σύγκρουση.
Ο αναβάτης μεταφέρθηκε στη ΜΕΘ του ΓΝ Ρόδου και κατέληξε στις 08/01/2021 παρά τις προσπάθειες των γιατρών. Το δικαστήριο δέχθηκε ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν αίθριες η ορατότητα πλήρης και το οδόστρωμα στεγνό ενώ αποφασιστικό αποδεικτικό ρόλο είχαν τα στοιχεία της αυτοψίας το σχεδιάγραμμα και μαρτυρικές καταθέσεις.
Το διακύβευμα στο Εφετείο
Ενώπιον του δευτεροβάθμιου δικαστηρίου συνεκδικάστηκαν τρεις εφέσεις. Η πρώτη από την ασφαλιστική εταιρία “INTERLIFE ΑΑΕΓΑ” η δεύτερη από τα μέλη της οικογένειας και η τρίτη από τον οδηγό του αυτοκινήτου που ζητούσε ανατροπή της κρίσης υπαιτιότητας και των επιδικάσεων.
Το Εφετείο κατέληξε ότι αποκλειστικά υπαίτιος για το ατύχημα ήταν ο οδηγός του ΙΧΕ ο οποίος ενώ είχε σταματήσει στο STOP επιχείρησε αριστερή στροφή προς Λίνδο χωρίς να αναμείνει την ασφαλή απομάκρυνση των οχημάτων στην ΕΟ Ρόδου-Λίνδου παρεμβαίνοντας αιφνιδιαστικά στη λωρίδα προς Ρόδο.
Η διάταξη του άρθρου 26 ΚΟΚ για την προτεραιότητα και η επιταγή της πινακίδας Ρ-2 καθιστούσαν σαφή την υποχρέωση αποφυγής του ελιγμού.
Απορρίφθηκαν ισχυρισμοί περί συνυπαιτιότητας του θανόντος μεταξύ άλλων και ως προς τη χρήση κράνους αφού από τα ιατρικά και πραγματολογικά δεδομένα δεν αποδείχθηκε αιτιώδης σύνδεσμος που να μείωνε την ευθύνη του οδηγού. Έτσι το δευτεροβάθμιο δικαστήριο επικύρωσε στο ακέραιο την πρωτόδικη θεμελίωση ευθύνης και τα επιδικασθέντα ποσά.
Η απόφαση διατηρεί τις χρηματικές ικανοποιήσεις λόγω ψυχικής οδύνης ακριβώς όπως ορίστηκαν πρωτοδίκως.
Την οικογένεια εκπροσώπησε ο δικηγόρος κ. Στέργος Λεβέντης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου