Δεκάδες περιστατικά ρευματοκλοπών εξακολουθούν να εντοπίζονται από τον ΔΕΔΔΗΕ παρά την προσπάθεια που καταβάλλει ο διαχειριστής για την πάταξη του φαινομένου. Το φαινόμενο όχι μόνο δεν ανακόπηκε, αλλά μεγεθύνθηκε. Σε καθημερινή βάση σχεδόν, εντοπίζονται παρόμοιες περιπτώσεις στη Ρόδο.
Η αύξηση των ρευματοκλοπών συνδέεται κατά κύριο λόγο με την κρίση που βιώνουν τα νοικοκυριά λόγω της πανδημίας και τη συρρίκνωσης των εισοδημάτων τους. Συσσωρεύονται μεγάλες οφειλές προς τον ΔΕΔΔΗΕ και την ΔΕΗ, ενώ τα νοικοκυριά αδυνατούν να αντεπεξέλθουν ακόμη και στους διακανονισμούς των χρεών τους, με αποτέλεσμα να διακόπτεται η ηλεκτροδότηση. Καθημερινώς γίνονται διακοπές ηλεκτροδότησης σε νοικοκυριά λόγω συσσωρευμένων ανεξόφλητων οφειλών. Εν τω μεταξύ, οι τρίτοι πάροχοι συνήθως δεν προσφέρουν καν τη δυνατότητα του διακανονισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Προβαίνουν σε διακοπή της σύνδεσης σε 60 ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας πληρωμής των οφειλόμενων.
Σε πολλές των περιπτώσεων η λύση της ρευματοκλοπής αποτελεί τη μόνη διέξοδο… Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι οι νέες πατέντες που εφευρίσκουν οι καταναλωτές για να προβούν σε ρευματοκλοπή. Γίνονται όμως πάντα αντιληπτές οι ρευματοκλοπές και οι παραβάτες παραπέμπονται συνήθως στη Δικαιοσύνη.
Μικρότερος είναι όμως πλέον ο αριθμός ρευματοκλοπών από επιχειρήσεις κάτι που έχει να κάνει προφανώς με την αναστολή της λειτουργίας μεγάλου μέρους της αγοράς στο πλαίσιο των μέτρων περιορισμού αναχαίτισης της διασποράς του Covid-19. Πρόκειται για ένα ζήτημα με σοβαρές κοινωνικές προεκτάσεις, καθώς αναδεικνύει την δύσκολη θέση στην οποία βρίσκονται τα νοικοκυριά.
Οι μικροδιακοπές
και η αναβάθμιση
των υποσταθμών
Σε εργασίες για την αναβάθμιση των υποσταθμών διανομής και ειδικότερα των Κέντρων Ελέγχου Δικτύων Διανομής (ΚΕΔΔ) οφείλονται οι μικρής διάρκειας διακοπές ηλεκτροδότησης που σημειώνονται τις τελευταίες ημέρες. Τοποθετούνται νέα όργανα για τον εκσυγχρονισμό των ΚΕΔΔ, όπως προβλέπεται από το Σχέδιο Ανάπτυξης Δικτύου του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (2021-2025). Η αναβάθμιση επιτυγχάνεται μέσω εγκατάστασης νέων συστημάτων Supervisory Control and Data Acquisition-Data Management System (SCADA-DMS) και επικοινωνίας με τους εξοπλισμούς τηλεχειρισμών (Remote Transmitter Units-RTUs) στους Υποσταθμούς Υψηλής Τάσης/Μέσης Τάσης (ΥΤ/ΜΤ) καθώς επίσης και με τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών υποστήριξης των ΚΕΔΔ. Τα νέα συστήματα θα επιτρέπουν τον άμεσο εντοπισμό και την επιδιόρθωση των βλαβών.
Και ενώ εκσυγχρονίζονται τα κέντρα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, παραμένει έντονο το πρόβλημα της υποστελέχωσης στον ΔΕΔΔΗΕ στη Ρόδο, καθώς κάθε χρόνο μειώνεται το προσωπικό λόγω συνταξιοδοτήσεων και δεν γίνονται νέες προσλήψεις μόνιμων εργαζόμενων (στο τέλος του 2020 έγινε προκήρυξη για την πρόσληψη έκτακτου προσωπικού). Αυτή τη στιγμή απασχολούνται μόλις 15 τεχνικοί (το 2019 ήταν πάνω από 20), αριθμός οριακός για την κάλυψη των αναγκών, ενώ κατά τη διάρκεια του έτους αναμένεται να συνταξιοδοτηθούν άλλοι δύο υπάλληλοι.
Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν σημειώθηκαν προβλήματα στην ηλεκτροδότηση λόγω των καιρικών συνθηκών. Η Ρόδος δεν βρέθηκε στο «στόχαστρο» της Μήδειας και δεν υπήρξαν ιδιαίτερα προβλήματα. Ωστόσο, οι τεχνικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας ότι σε περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων, πολύ δύσκολα θα αντεπεξέλθουν τα συνεργεία στις αυξημένες ανάγκες.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ