Τοπικές Ειδήσεις

Φώτης Κωστόπουλος: «Χρειάζεται νέος δρόμος Ρόδος–Αεροδρόμιο»

• Ο δικηγόρος Φ. Κωστόπουλος απαντά στην επιστολή Κουτσούκου και ζητά σοβαρή επανεκτίμηση των κυκλοφοριακών δεδομένων στη δυτική πλευρά του νησιού

Με αφορμή την επιστολή του κ. Κουτσούκου για τα προβλήματα που προκαλούν τα έργα στη λεωφόρο Ρόδου–Ιαλυσού, ο δικηγόρος Φ. Κωστόπουλος παρεμβαίνει με δική του επιστολή, επισημαίνοντας τη σημασία των πεζοδρομίων για τους πεζούς και τους τουρίστες, την ανάγκη ολοκλήρωσης των έργων πριν εξαχθούν συμπεράσματα, αλλά και την επιτακτική ανάγκη χάραξης νέας ταχείας οδού προς το αεροδρόμιο. Παράλληλα, υποστηρίζει την πλήρη απαγόρευση στάθμευσης κατά μήκος της οδού, με αυξημένη αστυνόμευση.
Η επιστολή:
«Αγαπητέ κ. Δ/ντη
Με την ευκαιρία της επιστολής του αγαπητού συναδέλφου κ. Κουτσούκου σχετικά με τα θέματα που προκύπτουν από τα έργα στην οδό Ρόδου-Αεροδρομίου και ειδικά στο τμήμα Ρόδου-Ιαλυσού, θεωρώ ότι είναι ευκαιρία για να αναπτυχθεί ένας δημόσιος διάλογος, μέσα από τον οποίο θα μπορούσαν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν.
Είμαι και εγώ από αυτούς που διασχίζουν καθημερινά το τμήμα του δρόμου από Ιξιά μέχρι τη Ρόδο, αλλά και από αυτούς που κάνουν πεζοπορία στο παραλιακό μέτωπο από MIRA MARE μέχρι τα ΚΡΗΤΙΚΑ.
Πρέπει να λάβουμε υπ’ όψη μας ότι στο παραλιακό αυτό μέτωπο υπάρχουν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες και το καλοκαίρι κυκλοφορούν δεκάδες χιλιάδες τουρίστες. Κατά συνέπεια ένα από τα ζητούμενα είναι εκτός από τα αυτοκίνητα να υπάρχει ζωτικός χώρος κίνησης και των πεζών. Τα πεζοδρόμια ειδικά προς την πλευρά της θάλασσας εκτός της κάκιστης κατάστασής τους (λακούβες, σπασμένες πλάκες κ.τ.λ) ήταν πολύ στενά, σε σημείο που ήταν δύσκολη, σε πολλά σημεία, η ταυτόχρονη διέλευση δύο πεζών, με αποτέλεσμα ο ένας να αναγκάζεται να κατέβει στο οδόστρωμα. Δεν μιλάμε βέβαια για τα προβλήματα κίνησης ΑμεΑ ή για καρότσια μωρών, που ήταν αδύνατη σε πολλά σημεία.
Κατά συνέπεια η μικρή αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίου ήταν απαραίτητη για να διευκολυνθεί η κίνηση των χιλιάδων πεζών κυρίως τουριστών ειδικά στους θερινούς μήνες.
Πρέπει να λάβουμε επίσης υπ’ όψη μας ότι σε μία αστικοποιημένη τουριστική περιοχή μέριμνα πρέπει να υπάρχει και για τους πεζούς και όχι μόνο για τα οχήματα.
Να θυμίσω ότι η ίδια ρητορική αναπτύχθηκε και όταν διαπλατύνθηκαν τα παραλιακά πεζοδρόμια από Ψαροπούλα μέχρι Ενυδρείο, διότι στένεψε ο δρόμος και δεν θα μπορούσαν να παρκάρουν αυτοκίνητα προς την πλευρά της θάλασσας. Αλήθεια υπάρχει κανείς σήμερα που θα ζητούσε να στενέψουν τα πεζοδρόμια αυτά; Που αποτελούν μία από τις πιο δημοφιλείς ζώνες περιπάτου.
Ως προς τον κόμβο ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ δεν είμαι συγκοινωνιολόγος αλλά καλό θα ήταν να περιμένουμε την ολοκλήρωση των έργων σε όλο το μήκος της οδού Ρόδου-Αεροδρομίου για να εξάγουμε συμπεράσματα, διότι η ύπαρξη εργοταξίου σαφώς αποτελεί δυσμενή παράγοντα στην ομαλή κυκλοφορία (αν θυμάμαι υπήρχε η εξαγγελία ότι τα έργα θα σταματούσαν το καλοκαίρι).
Πάντως και επί φωτεινών σηματοδοτών, ειδικά το καλοκαίρι, ο μέσος όρος για να διανύσεις την απόσταση πόλης-Ιαλυσού ήταν περί τα 30 λεπτά, εκτός απροόπτου.
Το περιστατικό της προηγούμενης Τρίτης δεν είναι ενδεικτικό διότι οφειλόταν σ’ ένα μεγάλο φορτηγό που λόγω μηχανικής βλάβης ακινητοποιήθηκε στη δεξιά λωρίδα της κυκλοφορίας προς Ιαλυσό.
Αυτό που συνέβη θα συνέβαινε ούτως ή άλλως υπό οποιεσδήποτε συνθήκες αφού επρόκειτο για ένα ογκώδες φορτηγό.
Εκείνο όμως που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι ο δρόμος αυτός δεν μπορεί πλέον να εξυπηρετήσει τη σύνδεση της πόλης με το αεροδρόμιο και τανάπαλιν. Χρειάζεται χάραξη νέας οδού ταχείας κυκλοφορίας που να συνδέει την πόλη με το αεροδρόμιο. Το πρόβλημα αυτό λύθηκε σε μεγάλο βαθμό, ως προς την ανατολική πλευρά του νησιού, με τον δρόμο Τσαΐρι – Αεροδρόμιο.
Συμφωνώ απόλυτα με τις επισημάνσεις του συναδέλφου, ότι πρέπει να υπάρξει απαγόρευση στάσης-στάθμευσης σε όλο το μήκος της οδού, κάτι που απαιτεί αυξημένη αστυνόμευση, διότι όντως η ανεξέλεγκτη στάθμευση επιβαρύνει πολύ την ομαλή ροή των οχημάτων.

Με εκτίμηση
Φ. Κωστόπουλος Δικηγόρος»

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου