Το 2025, η συντριπτική πλειονότητα των Αμερικανών θα στραφεί σε ταξίδια εντός των ΗΠΑ, με το 70% να δηλώνει ότι προγραμματίζει διακοπές στο εσωτερικό της χώρας — ποσοστό αυξημένο κατά τρεις μονάδες σε σχέση με το 2024, σύμφωνα με τα ευρήματα της Bank of America. Από αυτούς, το 52% σκοπεύει να ταξιδέψει εκτός της πολιτείας του και ένα 25% να παραμείνει εντός της.
Η Αμερική εσωτερικού, η Ευρώπη και οι Millennials των προσφορών
Παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις και τον φόβο ύφεσης, δεν λείπουν εκείνοι που σχεδιάζουν διακοπές στο εξωτερικό. Οι δημοφιλέστεροι διεθνείς προορισμοί είναι ο Καναδάς και το Μεξικό (19%), η Ευρώπη (14%) και η Ασία (9%). Ωστόσο, το 92% των ταξιδιωτών δηλώνει πρόθυμο να επιλέξει “διπλούς” ή λιγότερο γνωστούς προορισμούς, κυρίως για οικονομικούς λόγους, αλλά και για την αυθεντικότητα της εμπειρίας.
Οι Millennials ηγούνται αυτής της μεταστροφής: το 62% δηλώνει ότι προτιμά έναν προορισμό με χαμηλότερο κόστος έναντι ενός δημοφιλούς, με τους λόγους να περιλαμβάνουν πιο χαλαρές διακοπές (53%), αυθεντικές εμπειρίες (49%), αλλά και την αποφυγή τουριστικών παγίδων (38%).
Φύση, ευεξία και απόδραση από την πόλη
Για τη Generation Z, το 55% επιλέγει περιπέτειες στη φύση, ενώ ακολουθούν τα καταφύγια ευεξίας (52%) και οι μη δημοφιλείς τοποθεσίες (47%). Οι Millennials, αντίστοιχα, στρέφονται περισσότερο στην ηρεμία και χαλάρωση (58%), με δεύτερη επιλογή τα “κρυμμένα διαμάντια” (50%).
Road trips αντί για αεροπορικά και πιστωτικές αντί για μετρητά
Καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες για αεροπορικά εισιτήρια παρουσίασαν μείωση -3% σε ετήσια βάση μέχρι τον Απρίλιο, το ενδιαφέρον στρέφεται και πάλι στον ανοιχτό δρόμο: το 63% των ερωτηθέντων επιλέγει οδικά ταξίδια, έναντι 45% που προτιμά τις αερομεταφορές. Οι βασικοί λόγοι για αυτή την επιλογή είναι η απόλαυση της εμπειρίας του ταξιδιού (41%), το χαμηλότερο κόστος (40%) και η ευελιξία στο πρόγραμμα (40%).
Στο θέμα της πληρωμής, οι πιστωτικές κάρτες κυριαρχούν: το 47% των ταξιδιωτών τις προτιμά, με το 91% εξ αυτών να απολαμβάνει ανταμοιβές. Από αυτούς, το 61% επιλέγει επιστροφή μετρητών, έναντι πόντων ή μιλίων.
Οι εμπειρίες μετρούν περισσότερο από ποτέ
Το μοντέλο των διακοπών δεν περιορίζεται πλέον σε απλή χαλάρωση. Οι Αμερικανοί ταξιδεύουν για εμπειρίες, με κορυφαίες δραστηριότητες τα θεματικά πάρκα (39%), τις συναυλίες και τα φεστιβάλ (38%), αλλά και την αγορά σχετικών εμπορευμάτων (35%). Η Gen Z και οι Millennials δίνουν τον τόνο και στις υπηρεσίες streaming για αθλητικά, με ποσοστά που φτάνουν το 74% και 72% αντίστοιχα, ενώ πάνω από το 40% αυτών έχουν ταξιδέψει αεροπορικώς για να παρακολουθήσουν κάποιο event τα τελευταία δύο χρόνια.
Γάμοι με το ζόρι και νέες προτεραιότητες
Σε ό,τι αφορά τις κοινωνικές υποχρεώσεις, οι Αμερικανοί πλέον δεν λένε “ναι” σε όλα. Πάνω από τους μισούς δηλώνουν πως θα αρνηθούν να παρευρεθούν σε γάμο εάν το κόστος ξεπερνά τον προϋπολογισμό τους, ενώ ο μέσος όρος δαπανών ανά γάμο ανέρχεται στα 700 δολάρια (χωρίς τα ταξίδια). Ακόμα και τα ζευγάρια όμως προσαρμόζονται: το 21% δηλώνει ότι θα «το σκάσει» για να αποφύγει τα έξοδα, ενώ το 43% θα επέλεγε φθηνότερο χώρο και το 36% πιο οικονομικό catering.
Μια νέα ταξιδιωτική νοοτροπία αναδύεται
Το 2025 διαμορφώνεται ως χρονιά όπου η αξία υπερισχύει της πολυτέλειας, η αυθεντικότητα της προβολής και η εμπειρία της απόδειξης. Από τα road trips και τα wellness retreats μέχρι την ανάγκη για μικρότερα, πιο ανθρώπινα events, το προφίλ του Αμερικανού ταξιδιώτη αλλάζει – και οι αριθμοί το επιβεβαιώνουν.
Πηγή: newnoney.gr