Ειδήσεις

Οι αλλαγές στη συμπεριφορά των τουριστών ευνοούν την Ελλάδα

Μία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις των διεθνών αφίξεων στην Ευρώπη σε σχέση με το 2019 παρουσιάζει η Ελλάδα. Φαίνεται δε ότι ευνοείται επίσης από τις νέες τάσεις που διαμορφώνουν η κλιματική αλλαγή αλλά και η τεχνολογία, ενώ ανταγωνιστική χαρακτηρίζεται και τιμολογιακά σε σχέση με παλαιότερους ανταγωνιστές της, όπως η Τουρκία. Στην πραγματικότητα, ένα μεγάλο μέρος Γερμανών, για παράδειγμα, επισκεπτών επιλέγει πλέον Ελλάδα αντί για Τουρκία. Αυτά είναι μερικά από τα ευρήματα της τριμηνιαίας έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC) «European Tourism: Trends & Prospects». Οι επιδόσεις της χώρας βρίσκονται πράγματι στην κορυφή της σχετικής κατάταξης. Συγκεκριμένα, οι διεθνείς αφίξεις στην Ελλάδα μέχρι και τα μέσα του 2025 είχαν αυξηθεί κατά 22,4% έναντι 14,9% της Ισπανίας, 20,4% της Πορτογαλίας και 13,5% της Ιταλίας. Στην πραγματικότητα οι μόνες ευρωπαϊκές χώρες που εμφανίζουν μεγαλύτερη αύξηση από την Ελλάδα είναι δύο μικρές αγορές, η Σερβία και η Μάλτα με 30,3% και 45% αντιστοίχως.

Τουρισμός: Τα «αγκάθια» στην επέκταση της σεζόν
Την περίοδο 2019-2025 η Ελλάδα είναι μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών με τη μεγαλύτερη αύξηση αφίξεων.
Πώς όμως επιλέγουν πλέον προορισμό για τα ταξίδια τους οι Ευρωπαίοι αλλά και οι υπερπόντιες αγορές της Βορείου Αμερικής και της Ασίας, που διοχετεύουν ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό ταξιδιωτών στην Ευρώπη; Τα καιρικά φαινόμενα και οι «περιορισμοί χωρητικότητας», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται η ETC στον υπερτουρισμό σε συγκεκριμένους προορισμούς και συγκεκριμένες περιόδους του χρόνου, επηρέασαν και πάλι πολλούς ταξιδιώτες αυτό το καλοκαίρι και πρωταγωνίστησαν σε διαδικτυακές συζητήσεις σχετικά με τα ταξίδια στην Ευρώπη. Σημειώνεται ότι οι διαδικτυακές συζητήσεις κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως αυτές καταγράφονται και αναλύονται από εξειδικευμένες εταιρείες, αποτελούν έναν από τους πιο αξιόπιστους τρόπους διαπίστωσης της εικόνας του κάθε προορισμού. Τα ευρήματα της έκθεσης δείχνουν λοιπόν ότι πολλοί ταξιδιώτες επανεξετάζουν πλέον το πότε ταξιδεύουν: το 28% από οκτώ βασικές αγορές – πηγές ταξιδιωτών σχεδιάζουν να μεταφέρουν τα ταξίδια τους σε διαφορετικούς μήνες τα επόμενα δύο χρόνια, κυρίως για να αποφύγουν τα πλήθη, να εξοικονομήσουν χρήματα και να ξεφύγουν από την υπερβολική ζέστη. Ταυτόχρονα, οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο ψηφιακά εργαλεία για να κάνουν πιο έξυπνες επιλογές.

Υψηλές πτήσεις για τον χειμερινό τουρισμό
Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στον προγραμματισμό ταξιδιών έχει σχεδόν διπλασιαστεί, αυξανόμενη από 10% πέρυσι σε 18% το 2025, με επικεφαλής τη γενιά Gen-Z και τους Millennials. Οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο την τεχνητή νοημοσύνη για να βρουν καλύτερες προσφορές και να σχεδιάσουν ταξίδια μακριά από τους μήνες αιχμής και τις πολυσύχναστες τοποθεσίες. Η χρήση είναι υψηλότερη στην Κίνα (40%), ακολουθούμενη από τις Ηνωμένες Πολιτείες (27%), δείχνοντας πώς οι ψηφιακές συνήθειες ποικίλλουν μεταξύ των αγορών. Με τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) να ενσωματώνουν πλέον βοηθούς με τεχνητή νοημοσύνη, η επιρροή αυτών των εργαλείων αναμένεται να επεκταθεί περαιτέρω. Για τους προορισμούς, η τεχνητή νοημοσύνη παρουσιάζει νέες ευκαιρίες για την προσέγγιση νεότερου κοινού, την προώθηση των ταξιδιών κατά τη διάρκεια της σεζόν και την προσφορά πιο εξατομικευμένων εμπειριών επισκεπτών, σημειώνει η ETC. Ασφαλώς και η σχέση ποιότητας – τιμής παραμένει κύριος παράγοντας που επηρεάζει τη ζήτηση ταξιδιών στην Ευρώπη.

Πηγή: kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου