• Το ακίνητο Πανά επί των οδών Ρήγα Φεραίου και Ελ. Βενιζέλου εξαγοράστηκε από την κατασκευαστική εταιρεία «Ι. Νικολιδάκης Α.Ε.»
Ένα από τα πιο οξυμένα προβλήματα της Ρόδου, η έλλειψη χώρων στάθμευσης στο κέντρο, φαίνεται πως βρίσκει σημαντική διέξοδο μέσα από μια εξέλιξη που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα.
Η κατασκευαστική εταιρεία «Ι. Νικολιδάκης Α.Ε.» απέκτησε το γνωστό ακίνητο Πανά, έκτασης περίπου 5 στρεμμάτων, στη συμβολή των οδών Ρήγα Φεραίου και Ελευθερίου Βενιζέλου στην «καρδιά» της πόλης.
Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για το ακίνητο που βρίσκεται πίσω από την ΑΣΤΕΡ και εφάπτεται με την οικία του μητροπολίτη. Η πρόθεση της εταιρείας είναι σαφής: η δημιουργία υπαίθριου πάρκινγκ (πρώτη εκτίμηση) χωρητικότητας 250 θέσεων, το οποίο –μετά τις απαραίτητες εγκρίσεις και παρεμβάσεις– υπόσχεται να προσφέρει κρίσιμη ανάσα στο ιστορικό κέντρο, που ασφυκτιά καθημερινά από την κυκλοφοριακή πίεση.
Το συγκεκριμένο ακίνητο είχε απασχολήσει για δεκαετίες τις δημοτικές αρχές. Από την εποχή του Γιώργου Γιαννόπουλου έως και τα πρόσφατα χρόνια επί θητείας Φώτη Χατζηδιάκου έγιναν επανειλημμένες προσπάθειες αξιοποίησής του, όμως οι διαφωνίες των πολυάριθμων κληρονόμων στάθηκαν ανυπέρβλητο εμπόδιο στην επίτευξη της οποιαδήποτε συμφωνίας με τον δήμο.
Ό,τι δεν κατάφερε ο Δήμος Ρόδου, το πέτυχε ο χρόνος και –κυρίως– η αποφασιστικότητα της εταιρείας «Ι. Νικολιδάκης Α.Ε.» που απέδειξε αξιοπιστία και ταχύτητα κινήσεων.
Το τίμημα της αγοραπωλησίας δεν έχει γίνει γνωστό, ωστόσο πρόκειται για πραγματικό «φιλέτο» στο κέντρο της Ρόδου, δίπλα στη δεύτερη σημαντικότερη πύλη εισόδου (Ντ’ Αμπουάζ) της Μεσαιωνικής Πόλης.
Ήδη έχουν ξεκινήσει καθαρισμοί του οικοπέδου, ενώ έχουν κατατεθεί αιτήματα για την έγκριση των εργασιών διαμόρφωσης. Η λειτουργία του υπαίθριου πάρκινγκ θεωρείται καθοριστικής σημασίας, καθώς η έλλειψη θέσεων στάθμευσης στο «τρίγωνο» της Ρόδου στον κεντρικό ιστό της πόλης, δεν είναι μόνο ζήτημα κυκλοφοριακής ροής, αλλά και καθημερινής ταλαιπωρίας για κατοίκους και επισκέπτες.
Η αναζήτηση ωστόσο δεν σταματά εδώ από τον Δήμο Ρόδου. Παράλληλα με την επένδυση Νικολιδάκη, εξετάζονται κι άλλες δυνατότητες, όπως η επέκταση του πάρκινγκ στην αρχαιολογική ζώνη του Μόντε Σμιθ (Θεμιστοκλέους Σοφούλη), η αξιοποίηση χώρων στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, η διαμόρφωση του πάρκινγκ στου Κόβα, καθώς και η ενίσχυση της Ακαντιάς με πιο συχνά δρομολόγια μικρών λεωφορείων προς τη Μεσαιωνική Πόλη και το Μανδράκι.
Για να αποδώσουν όμως όλα αυτά, απαιτείται συντονισμένη δράση και ξεκάθαρες αποφάσεις από τη δημοτική αρχή, με συναίνεση του συνόλου του Δημοτικού Συμβουλίου.
Στα θετικά του παζλ έρχεται να προστεθεί και η «αναγέννηση» του ιστορικού Grand Hotel, που διαθέτει πλέον υπόγειους χώρους στάθμευσης 300 θέσεων. Αυτοί θα καλύψουν όχι μόνο τις ανάγκες επισκεπτών και εργαζομένων του ξενοδοχείου, αλλά και ένα σημαντικό κομμάτι της ευρύτερης περιοχής της Ψαροπούλας.
Το πρόβλημα της στάθμευσης στη Ρόδο παραμένει μεγάλος πονοκέφαλος. Ωστόσο, η αξιοποίηση του ακινήτου -πλέον- Νικολιδάκη και οι παράλληλες πρωτοβουλίες δείχνουν πως–έστω και αργά–γίνεται ένα αποφασιστικό βήμα προς την πολυπόθητη αποσυμφόρηση.