Ειδήσεις

Εφαρμογή για τα κατειλημμένα πεζοδρόμια

Μια νέα εφαρμογή, που στοχεύει να απλοποιήσει και να ενθαρρύνει την υποβολή καταγγελιών για καταπάτηση κοινόχρηστων χώρων από τραπεζοκαθίσματα ή άλλες δραστηριότητες πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή από το φθινόπωρο. Η εφαρμογή θα ονομάζεται MyStreet και θα δημιουργηθεί στο πρότυπο του ΜyCoast για τις παραλίες. Με την εφαρμογή οι πολίτες θα μπορούν να ελέγξουν αν ο καταστηματάρχης «απλώθηκε» περισσότερο από ό,τι έπρεπε ή αν δεν έχει καν άδεια για να εκμεταλλευθεί τον κοινόχρηστο χώρο.

Η δημιουργία της εφαρμογής προβλέφθηκε με νομοθετική ρύθμιση τον Μάρτιο και πριν από λίγες ημέρες εξειδικεύτηκε το περιεχόμενό της με κοινή απόφαση των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Εσωτερικών και Εθνικής Οικονομίας. Η απόφαση ορίζει το πλαίσιο στο οποίο θα λειτουργεί η εφαρμογή, ως εξής:

• Στην εφαρμογή θα υπάρχουν, όπως και στο MyCoast, «ανεβασμένες» όλες οι παραχωρήσεις κοινόχρηστων χώρων (λ.χ. για τραπεζοκαθίσματα). Ο ενδιαφερόμενος θα περιηγείται σε έναν ψηφιακό χάρτη, θα βρίσκει το σημείο που τον ενδιαφέρει (λ.χ. μια πλατεία ή έναν πεζόδρομο) και εστιάζοντας στον χάρτη θα βλέπει ακριβώς ποια είναι η έκταση που έχει παραχωρηθεί.

• Κατόπιν, ο χρήστης της εφαρμογής θα μπορεί να υποβάλλει καταγγελία για υπέρβαση του χώρου που έχει μισθωθεί, αυθαίρετες κατασκευές κ.λπ. Η καταγγελία μπορεί να υποβληθεί είτε ανώνυμα, ως «επισκέπτης», είτε επώνυμα, με χρήση κωδικών Taxisnet. Το πλεονέκτημα της επώνυμης καταγγελίας είναι ότι ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αφήσει στοιχεία επικοινωνίας προκειμένου να επικοινωνήσει ο δήμος μαζί του και άρα να παρακολουθήσει την πορεία της καταγγελίας ή να την ανακαλέσει στο μέλλον.

• Η εφαρμογή έχει έναν περιορισμό: αντίθετα με το MyCoast, η καταγγελία μπορεί να κατατεθεί μόνο από κινητή συσκευή που βρίσκεται κοντά στο σημείο ενδιαφέροντος. Στην εφαρμογή MyCoast κάποιος μπορεί να περιηγηθεί στον χάρτη και από μακριά.

Από το φθινόπωρο θα μπορεί κάποιος να ελέγξει αν ο καταστηματάρχης «απλώθηκε» περισσότερο από την άδεια που έχει.
Η εξέταση των καταγγελιών θα γίνει αποκλειστικά από τους 332 δήμους, οι οποίοι άλλωστε έχουν και την ευθύνη των μισθώσεων. Οι δήμοι θα ενημερώνουν το Μητρώο Καταχώρισης Αδειών Χρήσης Κοινόχρηστων Χώρων, το οποίο είναι προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr ΕΨΠ) για τις μισθώσεις.

Και θα ενημερώνονται μέσω του μητρώου για τις καταγγελίες που υποβάλλονται. Οι δήμοι θα μπορούν να τις εξετάζουν ανάλογα με το πλήθος τους, τη βαρύτητα της καταγγελλόμενης παράβασης και του επώνυμου ή ανώνυμου χαρακτήρα τους (προφανώς αν υπάρχει μεγάλος αριθμός επώνυμων καταγγελιών για μια θέση, αυτό έχει μεγαλύτερη βαρύτητα).

Υπεύθυνο για την επεξεργασία των στοιχείων θα είναι το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση, την εφαρμογή υλοποίησε μέσω της Κοινωνίας της Πληροφορίας ιδιωτική εταιρεία (Novoville Ltd) με κόστος 72.900 ευρώ. Η συντήρηση της εφαρμογής θα κοστίζει περίπου 37.200 ευρώ ετησίως.

Εκτός ελέγχου τα τραπεζάκια στην πλατεία Αγίας Ειρήνης
Στόχος της εφαρμογής είναι να ενθαρρύνει τους πολίτες να υποβάλλουν καταγγελίες για παράνομη κατάληψη δημόσιων χώρων από επαγγελματίες και επιχειρήσεις. Προφανώς η εφαρμογή ελέγχει την ύπαρξη και έκταση νόμιμων μισθώσεων με καφετέριες, μπαρ, εστιατόρια, καντίνες κ.λπ. και όχι κάθε είδους καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων (λ.χ. από πλανόδιους).

Πηγή: kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου