Ειδήσεις

Κρουαζιέρα: Πέντε χρόνια για να ανακάμψει μετά τις σοβαρές επιπτώσεις από την πανδημία

«Είμαστε συντηρητικοί αλλά και πρέπει να είμαστε ειλικρινείς και χρειάζεται πολύ δουλειά και χρόνος για να επανέλθουμε στα προ κορονωϊού εποχή» δηλώνει ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ Θεόδωρος Κόντες

Σε ελεύθερη πτώση βρέθηκε η κρουαζιέρα το 2020 λόγω της πανδημίας.

Τα στοιχεία που δίνει στη δημοσιότητα η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας είναι αποκαλυπτικά:

– Συνολική Οικονομική Διαχείριση Κρουαζιέρας Μείωση ( – 85 %) από 2019

– Εισπράξεις Κρουαζιέρας στην Ευρώπη ( – 84 %)

– Μείωση πληρωμάτων (Εργασία στα πλοία) ( – 55 %)

– Επιβίβαση επιβατών στην Ευρώπη ( – 77 %)

– Σύνολο επιβάτες σε Ευρωπαϊκούς λιμένες ( – 78 %)

– Έσοδα Κρουαζιέρας στην Ελλάδα ( – 80 %)

Επιπτώσεις από την πανδημία

Σύνολο 8 και πλέον μήνες της πανδημίας δημιούργησαν τεράστιο πρόβλημα στην κρουαζιέρα. Η ίδια κατάσταση συνεχίζεται και επεκτείνεται για άγνωστο διάστημα του 2021 με τα γνωστά αναμενόμενα δραματικά αποτελέσματα.

Το 90 % των κρουαζιεροπλοίων είναι ανενεργά σε διάφορες καταστάσεις. Lay up σε λιμάνια ή ναυπηγεία, άλλα σε αγκυροβόλια, Drifting, ή τέλος ταξιδεύουν στο πουθενά με ελάχιστη ταχύτητα περιμένοντας orders και με μειωμένο πλήρωμα.

Σύνολο 24 πλοία μέχρι στιγμής πωλήθηκαν για scrap (η πλειοψηφία σε Τούρκικα λιμάνια), απαλλάσσοντας τις Εταιρείες από περισσότερα έξοδα και φυσικά κατά προτίμηση πλοία παλαιότερης ηλικίας πριν το 2000.

-Περισσότερα από 32 πλοία έχουν μεταβιβαστεί σε άλλους investors με προγραμματισμό πλωτών ξενοδοχείων ή ακόμη και λειτουργία σε διάφορους προορισμούς όταν αυτό επιτραπεί.

-Με τον τρόπο αυτό εταιρείες βοηθούν το cash flow για να συντηρηθούν τη δύσκολη αυτή εποχή, διατηρώντας φυσικά τα πλοία νεότερης ηλικίας και εφαρμόζοντας στο μέγιστο τους νέους κανονισμούς.

-Οι νέες παραγγελίες πλοίων (new buildings) έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Καμία νέα παραγγελία φυσικά, όσες παραγγελίες ήταν στο στάδιο της σχεδίασης ακυρώθηκαν, επίσης όσες ήταν σε πολύ αρχικό στάδιο επίσης ακυρώθηκαν και τα Hull προωθήθηκαν για scrap, και τέλος οι νέες κατασκευές σε προχωρημένο στάδιο προωθούνται για παράδοση όσο το δυνατόν αργότερα.

– Όλες οι εταιρείες ετοιμάζονται για το restart όταν αυτό έρθει εκτελώντας αρκετές τεχνικές βελτιώσεις και εφαρμογή πρωτοκόλλων για την ασφαλή λειτουργία.

-Μερικές εταιρείες δοκίμασαν το restart με πολύ μικρό αριθμό επιβατών, φιλοξενούμενων μόνο σε καμπίνες με μπαλκόνια και φυσικά εφαρμόζοντας τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα.

– Μετά το 2ο στάδιο επιδημίας που διανύουμε τα εν λόγω πλοία ακινητοποιήθηκαν και πάλι.

Είναι γεγονός ότι το restart θα λάβει χώρα αρχικώς με τα μικρά / μεσαία μεγέθους πλοία και για ολιγοήμερες κρουαζιέρας (short cruising).

Απασχόληση πληρωμάτων σε κρουαζιερόπλοια

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι περίπου 400.000 εργαζόμενοι σε κρουαζιερόπλοια υπάρχουν συνολικά με φυσιολογικές συνθήκες εργασίας είναι αξιοσημείωτο να αναφέρουμε ότι μετά τον COVID – 19 η απασχόληση μειώθηκε στους 96.000 εργαζόμενους για τους πρώτους μήνες και μέχρι να τακτοποιηθεί ο επαναπατρισμός με την παρούσα κατάσταση να απασχολεί συνολικά μόνο περίπου 32.000 εργαζόμενους.

Πίνακας εργαζομένων ανά Εταιρεία με φυσιολογικές συνθήκες συμπεριλαμβανομένων και ποσοστό 20 % που είναι σε vacation (rotation).

Σε πλοία Rotation Total

  • AIDA Cruises 16.971 3.394 20.365
  • Carnival Cruises 46.915 9.383 56.298
  • Costa Cruises 14.600 2.920 17.520
  • Disney Cruises 6.840 1.368 8.208
  • Holland American Line 12.406 2.481 14.887
  • MSC Cruises 24.267 4.853 29.120
  • Norwegian Cruise Line 26.391 5.278 31.669
  • Oceania Cruises 6.772 1.354 8.126
  • P & O Cruises 10.276 2.055 12.331
  • Princes Cruises 18.910 3.782 22.692
  • Royal Caribbean 38.002 7.606 45.608
  • Silver Sea Cruises 2.937 587 3524
  • TUI Cruises 8.680 1.736 10.416
  • Celestyal Cruises 2.420 484 2.904
  • Other Cruise Lines 96.443 19.289 115.732
  • TOTALS 332.830 66.566 399.396

«H απομόνωση πληρωμάτων επί των πλοίων ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα των εταιρειών, αν και ακόμη υπάρχει σε πολύ μικρότερο βαθμό, με πληρώματα να ευρίσκονται παγιδευμένα στα πλοία για μεγάλο χρονικό διάστημα, με contracts να έχουν λήξει, αλλά και σε ορισμένες περιπτώσεις να έχουν μειωθεί σημαντικά τα έσοδά τους» επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Θεόδωρος Κόντες:

Αυτά βέβαια συνέβησαν λόγω:

  • Άγνωστη ημερομηνία restart.
  • CDC “No Sail Order”.
  • Λόγω διακοπής πτήσεων.
  • Λόγω λιμένων μη αποδεχόμενων κρουαζιερόπλοια.
  • Σε λιμένες που δεν επιτρέπεται αλλαγή πληρωμάτων
  • Χιλιάδες πληρώματα παγιδευμένα στα πλοία δημιουργούν σοβαρά προβλήματα και φυσικά επικίνδυνα για
  • COVID Cases” και προσθέτει:

«Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγάλες εταιρείες αναγκάστηκαν να μεταφέρουν μεγάλο αριθμό των πληρωμάτων τους με ορισμένα πλοία τους ακόμη και στην Ασία (ταξίδια περίπου 30 και πλέον ημερών).»

Αποτελέσματα Operation Κρουαζιέρας με COVID – 19

Σύνολο Κρουαζιεροπλοίων 448 πριν COVID – 19 και επιπλέον σε παραγγελίες (N.B.) 115. Κατά τους πρώτους 5 μήνες της πανδημίας υπολογίζοντας τα 28 πλοία για scrap το σύνολο των πλοίων μειώθηκε στα 420 με περίπου τα 402 να είναι ανενεργά (lay up, drifting, ή ταξιδεύοντας στο πουθενά με μειωμένο πλήρωμα πάντα).
Αυτή τη στιγμή μόνο 18 μικρά πλοία ταξιδεύουν σε ασφαλείς προορισμούς.

Το CDC στις ΗΠΑ συνεχίζει το “No Sail Order” και φυσικά επεκτείνεται μέχρι αρχές του 2021, αλλά πολλές εταιρείες έχουν ανακοινώσει για restart από Μάρτιο – Απρίλιο του 2021 και ίσως αργότερα.

Το εμβόλιο θα βοηθήσει πολύ στο restart, αλλά και στην εμπιστοσύνη των επιβαινόντων, περιμένοντας βέβαια τα θετικά αποτελέσματα. Αξίζει να σημειωθούν τα έξοδα εταιρειών με τις παρούσες συνθήκες όπως αναφέρονται και ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις μεγάλες εταιρείες του industry.

  • CARNIVAL GROUP (Περίπου 92 πλοία) 520 εκατ. δολάρια τον μήνα
  • Royal Caribbean Cruise Line Group (Περίπου 56 πλοία) 290 εκατ. τον μήνα
  • Norwegian Cruise Line (Περίπου 18 πλοία) 120 εκατ.  τον μήνα
  • Διάφορες άλλες εταιρείες (Περίπου 254 πλοία) 620 εκατ. τον μήνα

«Αυτά είναι ορισμένα στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί, αλλά υπάρχουν διαφορές ανάλογα με την κατάσταση αργίας των πλοίων, την περιοχή που ευρίσκονται, αλλά και τα πάγια έξοδα εταιρειών. Θα συνεχίσουν οι τουρίστες να επιθυμούν την κρουαζιέρα; Υπάρχει μέλλον για τον τομέα αυτό;» αναρωτιέται ο Θεόδωρος Κόντες και δίνει την απάντηση:

«Είμαστε αισιόδοξοι ότι οι τουρίστες θα συνεχίσουν να επιθυμούν για τις διακοπές τους να απολαμβάνουν τις ανέσεις και τις καταπληκτικές υπηρεσίες που προσφέρονται στα κρουαζιερόπλοια.

Επίσης έχουν την ευκαιρία να απολαμβάνουν εξαιρετικούς, πολλαπλούς προορισμούς σε διάφορες χώρες και ηπείρους με ήθη και έθιμα, κουλτούρα και φυσικά ιστορικά μνημεία και πανέμορφα τοπία που εντυπωσιάζουν.

Η Χώρα μας είναι από τους πλέον ανταγωνιστικούς προορισμούς με τις πανέμορφες παραλίες και ιστορικά μνημεία και την τεράστια ακτογραμμή, είναι πάντα στην πρώτη γραμμή στην προσφορά του θαλάσσιου τουρισμού.

Κανένας βέβαια δεν περιμένει την άμεση και πλήρη λειτουργία των πλοίων φτάνοντας τα αποτελέσματα του 2019 όταν ενεργοποιηθεί η κρουαζιέρα.

Είμαστε συντηρητικοί αλλά και πρέπει να είμαστε ειλικρινείς και χρειάζεται πολύ δουλειά και χρόνος για να επανέλθουμε στα προ κορονοϊού εποχή» και συμπληρώνει:

«Οι προβλέψεις μας είναι ότι ίσως χρειαστούν 4 – 5 χρόνια για να φτάσουμε στα αξιοζήλευτα αποτελέσματα του 2019, με την εφαρμογή του εμβολίου να καθορίζει το restart της κρουαζιέρας σταδιακά.

Οι προσπάθειες είναι συνεχείς από τους αρμόδιους εθνικούς φορείς και φυσικά την Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας ούτως ώστε το restart να γίνει με τον πιο ασφαλή τρόπο κατά την μεταφορά επιβαινόντων και κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας εφαρμόζοντας πάντα τα πολλαπλά πρωτόκολλα Αρχών, Εταιρειών και προορισμών για να αποφευχθούν τυχόν δυσάρεστα για τον κλάδο αποτελέσματα».

Πηγή: newmoney.gr

Μηνάς Τσαμόπουλος

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου