Τοπικές Ειδήσεις

Κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών άρχισαν χθες από τη Ρόδο

Κινητοποιήσεις από τη Ρόδο ξεκίνησε χθες η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, με την ΟΛΜΕ και την ΑΔΕΔΥ, στο πλαίσιο των πανελλαδικών δράσεων για την ανάδειξη των ζητημάτων της παιδείας.
Η Ρόδος είναι η πρώτη πόλη από την οποία ξεκινούν οι δράσεις αυτές (μαζί με το Ηράκλειο). Ακολουθούν στη συνέχεια οι υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας μέχρι και τον Μάρτιο. Τα ζητήματα της παιδείας, όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν, αφορούν όλη την κοινωνία και όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς.
Μεταξύ των ζητημάτων που θα αναδειχθούν μέσω των κινητοποιήσεων είναι τα παρακάτω:
• Γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία,
• Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία – Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα,
• Προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών στα χιλιάδες οργανικά κενά,
• Αυξήσεις στους μισθούς,
• Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία – κατάργηση των δοτών «αιρετών» από τα υπηρεσιακά συμβούλια,
• Τηλεκπαίδευση
«Την τελευταία διετία η κατάσταση στον χώρο της εκπαίδευσης είναι εκρηκτική. Η λειτουργία των σχολείων, γίνεται χωρίς τη στοιχειώδη μέριμνα του Υπουργείου Παιδείας διότι εν μέσω πανδημίας δεν υπάρχει τήρηση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς», δήλωσε ο Οργανωτικός γραμματέας διοικητικού συμβουλίου ΔΟΕ κ. Θανάσης Γκούμας. Έκανε επίσης λόγο για συνθήκες εργασιακής ομηρίας με τρίμηνες συμβάσεις απασχόλησης εκπαιδευτικών, ενώ τόνισε ότι το μισθολόγιο των εκπαιδευτικών είναι καθηλωμένο εδώ και 12 χρόνια σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Στα προβλήματα που έχει προκαλέσει η πανδημία στην εκπαιδευτική διαδικασία αναφέρθηκε ο ταμίας της ΔΟΕ Μάνος Ανδρουλάκης, σημειώνοντας ότι: «Η πανδημία έχει προκαλέσει απίστευτη διαταραχή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παράλληλα έχει αναδείξει τις ελλείψεις και τις ανισότητες του εκπαιδευτικού συστήματος».
Για «μορφωτικούς αποκλεισμούς» έκανε λόγο ο κ. Γιάννης Αναγνωσταράς, μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Ο Οδικός χάρτης που επιχειρείται να καθορίσει τη δομή και το περιεχόμενο δημόσιου σχολείου, προβλέπει τα σχολεία να φύγουν από τη θεσμική υποχρέωση της πολιτείας και να αναζητούν δίκτυα χορηγών με ιδιωτικά οικονομικά κριτήρια…
Όπου έχει εφαρμοστεί αυτό το σύστημα σε Αγγλία και ΗΠΑ έχει αποτύχει και έχει οδηγήσει τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών σε μορφωτικούς αποκλεισμούς. Η παρουσία μας σήμερα εδώ υπό την αιγίδα της ΑΔΕΔΥ μαζί με την ΟΛΜΕ στοχεύει στην ανάδειξη της αναγκαιότητας υπεράσπισης του δημοσίου σχολείου».
Οριακή χαρακτήρισε την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία ανά την Ελλάδα λόγω της πανδημίας η κα Στέλλα Μανουσογιωργάκη, αντιπρόεδρος ΟΛΜΕ. «Η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί στα σχολεία-λόγω της πανδημίας- είναι οριακή. Έχουν καταγραφεί εκατοντάδες χιλιάδες κρούσματα σε μαθητές και μαθήτριες και δεκάδες χιλιάδες σε εκπαιδευτικούς. Το Υπουργείο Παιδείας αρνείται την ιχνηλάτηση μετά τα κρούσματα, μείωσε τις απολυμάνσεις, και το προσωπικό καθαριότητας με συνέπεια να καταγράφονται κάθε μέρα κρούσματα», είπε η κα Μανουσογιωργάκη, σημειώνοντας ότι η τηλεκπαίδευση έχει προκαλέσει τεράστιες ψυχοκοινωνικές και μαθησιακές συνέπειες στα παιδιά.
Ο κ. Θεόδωρος Μαλαγάρης, γενικός γραμματέας ΟΛΜΕ, είπε ότι με τις εφαρμοζόμενες πολιτικές, επιχειρείται η αλλοίωση του χαρακτήρα της δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης, ενώ συμπλήρωσε ότι: «Η πανδημία αποκάλυψε πάρα πολλές πτυχές των προβλημάτων που υπάρχουν στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και αποκαλύφθηκε επίσης σε μεγάλο βαθμό ποια είναι η ασκούμενη πολιτική της κυβέρνησης σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης που βάλλεται πανταχόθεν σε όλα τα επίπεδα, ενώ το Υπουργείο Παιδείας αποσκοπεί να αλλοιώσει τον χαρακτήρα της».
Τέλος, ο κ. Κώστας Μουτσάκης, μέλος του ΔΣ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρόδου, αναφέρθηκε στις ελλείψεις που υπάρχουν στα σχολεία και κυρίως στους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, και σημείωσε ότι απαιτούνται νέοι διορισμοί μόνιμου προσωπικού.
«Έχουμε φτάσει στο μέσον της σχολικής χρονιάς στο ευαίσθητο κομμάτι της ειδικής αγωγής, αλλά το υπουργείο αποδεικνύει την αναλγησία του μη διορίζοντας εκπαιδευτικούς. Πολλοί μαθητές σε όλη την Ελλάδα δεν καλύπτονται από εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης. Άμεσα πρέπει να γίνουν διορισμοί στην ειδική αγωγή για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες. Επίσης πρέπει να γίνουν προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, δασκάλων και νηπιαγωγών. Δεν φτάνουν όσα έγιναν μέχρι σήμερα…
Οι 17.000 διορισμοί που έγιναν αυτή τη χρονιά, δεν έλυσαν το πρόβλημα, δεν είναι αρκετοί, αφού 50.000 αναπληρωτές καλύπτουν εκπαιδευτικά κενά», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Μουτσάκης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου