Ειδήσεις

Πανελλαδικές: Πιο δύσκολη η εισαγωγή στα ΑΕΙ – Περισσότεροι στα ΤΕΙ

Δυσκολότερη θα είναι φέτος η εισαγωγή στα πανεπιστήμια, καθώς το υπουργείο Παιδείας μείωσε κατά περίπου 2.000 τις θέσεις στα ΑΕΙ.

Ιδιαίτερα ανεβασμένος αναμένεται ο πήχης στις λεγόμενες «καλές» σχολές των κεντρικών Πανεπιστημίων, καθώς σε αυτές μειώθηκαν οι θέσεις, ενώ αυξήθηκαν οι θέσεις στην περιφέρεια και σε κάποια ΤΕΙ.

Τη μεγαλύτερη μείωση στις θέσεις έχουν τα Πανεπιστήμια, με το σύνολο να φτάνει τις 44.200 (μειωμένες κατά 2.535), σε αντίθεση με τα ΤΕΙ, όπου οι θέσεις φτάνουν τις 24.145, δηλαδή αύξηση κατά 575.

Οι φετινοί εισακτέοι ανέρχονται σε 68.345, ενώ 101.508 υποψήφιοι θα διεκδικήσουν αυτές τις θέσεις, καθώς υπέβαλαν αίτηση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις γενικών και επαγγελματικών λυκείων. Σε αυτό τον αριθμό υπολογίζονται και όσοι υποψήφιοι υπέβαλαν μηχανογραφικό δελτίο χωρίς νέα εξέταση για το 10% των θέσεων εισακτέων.

Βέβαια, όπως κάθε χρόνο, η μάχη των υποψηφίων για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα είναι σκληρή. Εκτός Πανεπιστημίου και ΤΕΙ αναμένεται να μείνουν 33.163 υποψήφιοι, χωρίς να υπολογίζονται οι θέσεις για τις στρατιωτικές σχολές, τις αστυνομικές και αυτές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.

Ιδιαίτερα δύσκολος αναμένεται ο αγώνας για μία θέση στην Αρχιτεκτονική σχολή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, απ’ όπου «κόπηκαν» 40 θέσεις, όπως επίσης και από τη Αρχιτεκτονική σχολή του Δημοκρίτειου, ενώ συνολικά οι περισσότερες σχολές στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο έχουν μειωμένες θέσεις σε σχέση με πέρυσι.

Το «τοπίο» ανά πεδίο σε δημοφιλείς σχολές διαμορφώνεται ως εξής:

– Στην Ιατρική Σχολή Αθήνας θα εισαχθούν φέτος 180 άτομα (πέρυσι 175) και στην αντίστοιχη σχολή της Θεσσαλονίκης 190 άτομα (πέρυσι 200).

– Στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών εισάγονται εφέτος 220 άτομα (250 πέρυσι) και στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων 260 άτομα (275 πέρυσι).

Δύσκολη είναι η «μάχη» και για τη σχολή Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών, που χάνει 50 θέσεις, ενώ το Χημικό χάνει 20 θέσεις. Η σχολή Μαθηματικών στην Πάτρα χάνει και αυτή 40 θέσεις. Ανοδική αναμένεται και η τάση στις σχολές Ψυχολογίας, όπου η ζήτηση εκτιμάται οτι θα εκτιναχθεί στα ύψη.

Παράλληλα, κατατέθηκαν ρυθμίσεις στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που αφορούν το βαθμό προαγωγής και απόλυσης κατά τις τελευταίες τάξεις των ημερήσιων και εσπερινών λυκείων, αλλά και την κατάργηση της επιλογής θεμάτων κατά 50% από την τράπεζα θεμάτων κατά τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το σχολικό έτος 2015-2016.

Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται αλλαγές στο σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων από το σχολικό έτος 2015 – 2016, διάκριση των προτύπων από τα πειραματικά σχολεία, καθώς επίσης αλλαγές στη διαδικασία επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης (διευθυντές, προϊστάμενοι σχολικών μονάδων και διευθυντές εκπαίδευσης).

Το νομοσχέδιο που αφορά στα «επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», αναμένεται να ψηφιστεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος την Τρίτη.

Τι αλλάζει στις εξετάσεις

Με στόχο την παροχή περισσότερων διεξόδων στους υποψηφίους της επόμενης σχολικής χρονιάς, αλλά και το μη αιφνιδιασμό τους με μέτρα που θα ανέτρεπαν τον προγραμματισμό τους, το υπουργείο Παιδείας προχώρησε στις παρακάτω ρυθμίσεις:

Στις εξετάσεις εισαγωγής του σχολικού έτους 2015-2016 δίνονται στους μαθητές και στις μαθήτριες οι εξής δυνατότητες:
α) Να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα (4) μαθήματα και να είναι υποψήφιοι σε ένα (1) μόνο επιστημονικό πεδίο, όπως προβλεπόταν από το πρόσφατα νομοθετημένο σύστημα εισαγωγής.
β) Να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα δεύτερο (2ο) επιστημονικό πεδίο, αν επιλέξουν και ένα 5ο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

Όλοι οι υποψήφιοι, ανεξάρτητα από την ομάδα προσανατολισμού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέσα από τρία (3) επιστημονικά πεδία, το ένα (1) ή τα δύο (2) επιστημονικά πεδία στα οποία θα έχουν πρόσβαση.

Κάθε ομάδα προσανατολισμού έχει τρία (3) κοινά μαθήματα που απαιτούνται σε όλα τα επιστημονικά πεδία όπου έχει πρόσβαση η ομάδα προσανατολισμού. Το τέταρτο (4ο) μάθημα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο.

Με ένα διαφορετικό τέταρτο (4ο) μάθημα ανοίγεται η δυνατότητα πρόσβασης σε δεύτερο (2ο) επιστημονικό πεδίο.

Για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (Μαθήματα Γενικής Παιδείας, Μαθήματα Προσανατολισμού και Μαθήματα Επιλογής) θα ακολουθηθούν προγράμματα σπουδών ήδη εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που αντιστοιχούν σε επίσης ήδη εγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια, τα οποία θα οριστούν με υπουργική απόφαση.

Αλλαγές της τελευταίας στιγμής

Στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ’ Λυκείου προστίθεται μία ώρα Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών σε αντικατάσταση μιας ώρας Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, κατά τη συζήτηση επί του νομοσχεδίου.

Ο κ. Κουράκης επισήμανε: Η αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη, ώστε οι όλοι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, ανεξαρτήτως πεδίου, να έχουν επαφή με τις κοινωνικές επιστήμες. Κι αυτό γιατί σε μια κοινωνία που αντιμετωπίσει προκλήσεις σε οικονομικό και πολιτισμικό επίπεδο θεωρούμε ότι η προσθήκη του μαθήματος θα συμβάλλει την καλλιέργεια κριτικής σκέψης και θα δώσει ευκαιρίες και ερεθίσματα προβληματισμού στους νέους και νέες λίγους μήνες πριν την απόκτηση του δικαιώματος της ψήφου».

protothema.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου