ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι 9 κατηγορίες φορολογούμενων που θα πληρώσουν τον λογαριασμό του 2017

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Εφορία

Οι συ­νή­θεις… ύπο­πτοι είναι αυτοί που θα πλη­ρώ­σουν το 2017 πε­ρισ­σό­τε­ρα και θα επι­βα­ρυν­θούν προ­κει­μέ­νου να πιά­σει η χώρα το στόχο για πλε­ό­να­σμα και ανά­πτυ­ξη. Ο προ­ϋ­πο­λο­γι­σμός «φω­το­γρα­φί­ζει» εκεί­νους που θα πλη­ρώ­σουν το λο­γα­ρια­μό των 3,3 δισ που υπο­λο­γί­ζο­νται τα μέτρα.

Σύμ­φω­να με τα πα­ρα­πο­λι­τι­κά, με­τα­ξύ των «θυ­μά­των» θα υπάρ­ξουν εκα­το­ντά­δες χι­λιά­δες πο­λί­τες οι οποί­οι θα χά­σουν ακόμη και πάνω από το 20% του ει­σο­δή­μα­τός τους. Εκτός από τη μα­κριά λίστα με τους χα­μέ­νους, υπάρ­χει και μια με κερ­δι­σμέ­νους: ελεύ­θε­ροι επαγ­γελ­μα­τί­ες και ιδιο­κτή­τες ατο­μι­κών επι­χει­ρή­σε­ων με ει­σό­δη­μα της τά­ξε­ως των 10-12.000 ευρώ, θα βγουν διπλά κερ­δι­σμέ­νοι καθώς θα μειω­θεί τόσο ο φόρος όσο και οι ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές.

 Η λίστα των χα­μέ­νων του 2017, πε­ρι­λαμ­βά­νει:

1. Τους ελεύ­θε­ρους επαγ­γελ­μα­τί­ες με με­σαία και υψηλά ει­σο­δή­μα­τα για τους οποί­ους αυ­ξά­νει και ο φο­ρο­λο­γι­κός συ­ντε­λε­στής αλλά και ο συ­ντε­λε­στής υπο­λο­γι­σμού των ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών. Είναι εν­δει­κτι­κό ότι από το νέο έτος, σε επαγ­γελ­μα­τία με κα­θα­ρά κέρδη 20.000 ευρώ, θα απο­μέ­νουν 10.688 ευρώ κα­θα­ρά ενώ σε επαγ­γελ­μα­τία με 40.000 ευρώ κέρδη θα απο­μέ­νουν 20.859 ευρώ κα­θα­ρά μετά την αφαί­ρε­ση του νέου φόρου ει­σο­δή­μα­τος, της νέας ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης, των νέων ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών αλλά και του πα­λαιού τέ­λους επι­τη­δεύ­μα­τος.

2. Τους ιδιο­κτή­τες μι­κρο­με­σαί­ων προ­σω­πι­κών επι­χει­ρή­σε­ων (ομόρ­ρυθ­μων και ετε­ρόρ­ρυθ­μων) οι οποί­οι επί­σης βλέ­πουν το ασφα­λι­στι­κό κα­θε­στώς να αλ­λά­ζει (σ.σ και στις ομόρ­ρυθ­μες οι εταί­ροι θα πλη­ρώ­νουν ει­σφο­ρές βάσει των κερ­δών που ανα­λο­γούν στα με­ρί­διά τους) και τον φο­ρο­λο­γι­κό συ­ντε­λε­στή να αυ­ξά­νει από το 26% στο 29%. Στην ομόρ­ρυθ­μη εται­ρεία με τα κέρδη των 40.000 ευρώ, θα απο­μεί­νουν τε­λι­κώς κα­θα­ρά μόλις 19109 ευρώ δη­λα­δή το 48% των κερ­δών και αυτό χωρίς να υπο­λο­γί­ζε­ται η προ­κα­τα­βο­λή. Ακόμη και στα 20.000 ευρώ κέρδη, η εφο­ρία και το ασφα­λι­στι­κό τα­μείο θα αφή­σουν στους μι­κρο­με­σαί­ους μόλις 9316 ευρώ κα­θα­ρά.

3. Τους ει­σο­δη­μα­τί­ες. Με τον χα­μη­λό συ­ντε­λε­στή να αυ­ξά­νει από το 12% στο 15%, τον με­σαίο συ­ντε­λε­στή να ανε­βαί­νει από το 33% στο 35% αλλά και με τη θέ­σπι­ση ενός ακόμη συ­ντε­λε­στή (45% για τα ει­σο­δή­μα­τα άνω των 35.000 ευρώ) η αύ­ξη­ση του φόρου κυ­μαί­νε­ται από 4% για τα ει­σο­δή­μα­τα έως 12.000 ευρώ και φτά­νει ακόμη και στο 11% για τα υψηλά ει­σο­δή­μα­τα άνω των 100.000 ευρώ. Στα 10.000 ευρώ ει­σο­δή­μα­τος από ενοί­κια θα κά­νουν… φτερά 400 ευρώ αν συ­νυ­πο­λο­γι­στεί και η επι­βά­ρυν­ση από την αύ­ξη­ση της ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης

4. Τους μι­σθω­τούς και τους συ­ντα­ξιού­χους οι οποί­οι μέσα στο 2016 κα­τέ­βα­λαν μόνο ένα μέρος της επι­βά­ρυν­σης που προ­κύ­πτει από την εφαρ­μο­γή της και­νούρ­γιας κλί­μα­κας αλλά και της νέας ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης. Για ει­σό­δη­μα της τά­ξε­ως των 15.000 ευρώ η επι­βά­ρυν­ση φτά­νει στα 161 ευρώ για τον ερ­γέ­νη λόγω της μεί­ω­σης του αφο­ρο­λό­γη­του. Με­γά­λες επι­βα­ρύν­σεις προ­κύ­πτουν για τους μι­σθω­τούς με τα ετή­σια ει­σο­δή­μα­τα των 50.000 ευρώ (σ.σ επι­βά­ρυν­ση έως και 676 ευρώ) ή τις 70.000 ευρώ (επι­βά­ρυν­ση έως και 1251 ευρώ)

5. Οι δι­καιού­χοι του ΕΚΑΣ οι οποί­οι θα υπο­στούν ένα ακόμη χτύ­πη­μα από την αλ­λα­γή των ει­σο­δη­μα­τι­κών κρι­τη­ρί­ων. Δε­δο­μέ­νου ότι από το προ­σχέ­διο του προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού προ­κύ­πτει ότι η από­δο­ση από την πε­ρι­κο­πή των νέων ει­σο­δη­μα­τι­κών κρι­τη­ρί­ων θα πρέ­πει να φτά­σει στα 430 εκατ. ευρώ, γί­νε­ται αντι­λη­πτό το πόσο θα πέ­σουν τα ει­σο­δη­μα­τι­κά κρι­τή­ρια. Χι­λιά­δες συ­ντα­ξιού­χοι θα χά­σουν έως και 2760 ευρώ και μά­λι­στα από τα Χρι­στού­γεν­να φέτος καθώς το υπουρ­γείο Ερ­γα­σί­ας δεν θέλει να μπλέ­ξει με ανα­δρο­μι­κά και το 2017.

6. Οι ιδιο­κτή­τες αγρο­τε­μα­χί­ων είναι εξαι­ρε­τι­κά πι­θα­νό να συ­μπε­ρι­λη­φθούν στη λίστα αυτών που θα πλη­ρώ­σουν ει­δι­κά αν δια­τη­ρούν ταυ­τό­χρο­να ση­μα­ντι­κή ακί­νη­τη πε­ριου­σία. Δε­δο­μέ­νου ότι ο πρω­θυ­πουρ­γός εξήγ­γει­λε την απαλ­λα­γή από τον ΕΝΦΙΑ για τους έχο­ντες χα­μη­λά ει­σο­δή­μα­τα κάτω των 9000 ευρώ, αυτοί που θα πλη­ρώ­σουν τον λο­γα­ρια­σμό είναι όσοι έχουν αγρο­τε­μά­χια δε­δο­μέ­νου ότι αυτά ανα­μέ­νε­ται να εντα­χθούν στον συ­μπλη­ρω­μα­τι­κό φόρο.

7. Για όσους χά­σουν σύ­ζυ­γο συ­ντα­ξιού­χο μέσα στο 2017, το χτύ­πη­μα θα είναι διπλό. Εκτός από την απώ­λεια του δικού τους αν­θρώ­που, θα υπο­στούν και την πε­ρι­κο­πή της σύ­ντα­ξης χη­ρεί­ας. (σ.σ η σύ­ντα­ξη θα κυ­μαί­νε­ται αρ­χι­κά στο 50% και μετά στο 25% της σύ­ντα­ξης του θα­νό­ντος κάτι που ση­μαί­νει ότι αν ο θανών έπαιρ­νε 1000 ευρώ, τε­λι­κά ο ή η χήρα θα κα­τα­λή­ξουν με 250 ευρώ σύ­ντα­ξη, τρία χρό­νια μετά τον θά­να­το)

8. Οι πρώ­τοι που θα συ­ντα­ξιο­δο­τη­θούν με βάση το νέο σύ­στη­μα υπο­λο­γι­σμού των συ­ντά­ξε­ων θα δια­πι­στώ­σουν ότι θα έχει χαθεί του­λά­χι­στον το 20% της σύ­ντα­ξής τους. Το νέο σύ­στη­μα, οδη­γεί σε συ­ντε­λε­στές ανα­πλή­ρω­σης ακόμη και κάτω του 60% ει­δι­κά για όσους έχουν λίγα χρό­νια ασφά­λι­σης. Αυτό ση­μαί­νει ότι για συ­ντά­ξι­μες απο­δο­χές της τά­ξε­ως των 1500 ευρώ, η σύ­ντα­ξη θα βγει στα 560 ευρώ με 20 χρό­νια ασφά­λι­σης. Μέσα στο 2017, δεν ανα­μέ­νε­ται να δο­θούν πολ­λές συ­ντά­ξεις με βάση το νέο σύ­στη­μα υπο­λο­γι­σμού, ωστό­σο για όσους χρεια­στεί να απο­δο­θεί σύ­ντα­ξη, η δια­φο­ρά θα είναι πολύ με­γά­λη.

9. Στην ένατη ομάδα, ανή­κει ου­σια­στι­κά… όλη η Ελ­λά­δα. Εκα­το­ντά­δες χι­λιά­δες νοι­κο­κυ­ριά θα επη­ρε­α­στούν σχε­δόν από το σύ­νο­λο των αυ­ξή­σε­ων στην έμ­με­ση φο­ρο­λο­γία η οποία προ­ϋ­πο­λο­γί­ζε­ται να απο­φέ­ρει 1,4 δις. ευρώ πε­ρισ­σό­τε­ρους φό­ρους. Θί­γε­ται ο κα­πνι­στής που οδη­γεί αυ­το­κί­νη­το –βεν­ζι­νο­κί­νη­το ή πε­τρε­λαιο­κί­νη­το- ο οποί­ος κα­τα­να­λώ­νει καφέ, μπύρα και έχει τη­λε­φω­νι­κή σύν­δε­ση με internet και συν­δρο­μη­τι­κή τη­λε­ό­ρα­ση.

Ημε­ρη­σία

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.